Wi-Fi werkt slecht thuis..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Wi-Fi werkt slecht thuis..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 12:19

Hoi!
Wij hebben sinds kort i.v.m. slecht wifi bereik een wifi repeater gekocht voor in de woonkamer. Deze werkt nu en we kunnen op dit netwerk. Alleen als we op het wifi zitten, werkt het internet onwijs traag. Ik kan bijvoorbeeld wel Whatsap ontvangen op mijn telefoon, maar Facebook laden lukt niet. Ik heb met de Wifi repeater wel gewoon 5 streepjes, dus genoeg ontvangst. Ook mijn laptop kan ik nauwelijks tot niet op internetten om dat het wifi internet opeens onwijs sloom is. Als ik gewoon op de computer ga is het internet wel snel dus daar ligt het niet aan.

Weet iemand waar het fout gaat en wat ik hier aan kan doen? Alvast bedankt :)

Choiix

Re: Wi-Fi werkt slecht thuis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:16

Zet de repeater halverwege tussen de plek waar je betere ontvangst wil en de plek waar je modem/router staat. Een te slecht signaal is moeilijk te versterken :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 10:46

Bedankt voor je reactie! Maar de repeater zit al in de woonkamer, heb 5 streepjes dus bereik is perfect. Het internet werkt alleen voor geen meter, werkt alsof hij maar 1 streepje bereik heeft en valt iedere keer uit omdat de verbinding te slecht is..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:47

Herkenbaar probleem. Wij hebben er al een paar keer een monteur van UPC bij gehad maar ze garanderen alleen de snelheid via de vaste verbinding. Via WiFi garanderen ze (bij UPC in elk geval) niets :n

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:01

Ja, maar zit je modem daar dan ook? Als je modem bijvoorbeeld in de meterkast staat en je wil in de woonkamer beter bereik, moet je je repeater halverwege tussen woonkamer en modem neerzetten.

Als je modem ook al in de woonkamer staat moet je je repeater daar direct op aansluiten en niet draadloos een niet goed werkend signaal versterken ;)

Zie het zo: Als jij aan de andere kant van een voetbalveld staat, en je roept wat naar mij. Dan kan ik dat moeilijk doorgeven aan de persoon die naast me staat, want ik hoor je slecht.

Sta ik echter op de middenstip en schreeuw ik door wat je roept, dan hoort de andere persoon het wel en kan hij ook terugschreeuwen. Ik geef het dan weer door.

Ik hoop dat je zo begrijpt waarom de repeater in het midden tussen modem en plek waar je betere wifi wil in moet staan :)

Blauwoogje, wat zijn jouw specifieke problemen? Te slechte ontvangst vanaf het UPC modem of ook een slecht werkende repeater?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:03

Zijn er veel wifi signalen in de buurt? Zo ja kan een ander kanaal kiezen verbetering brengen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:08

Choiix schreef:
Blauwoogje, wat zijn jouw specifieke problemen? Te slechte ontvangst vanaf het UPC modem of ook een slecht werkende repeater?

Wij hebben alleen een modem staan. Deze stond eerst in de hoek van de woonkamer maar hebben we nu in het midden staan.
Vaak doet hij het wel gewoon maar regelmatig doet heel de wifi het niet en dan zit ik met mijn laptop of telefoon recht naast de modem. Verder is de snelheid vaak erg laag. Als we dat dan bij UPC melden dan zeggen ze dat de snelheid die ze beloven alleen via vaste lijn is. Alleen de snelheid tussen vaste lijn en wifi scheelt wel héél veel.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 12:28

Choiix: Bedankt voor je duidelijke uitleg, ik snap het. Het modem zit in de kamer er naast. Zit nog een klein gangetje tussen, ik kan hem eventueel in de gang doet, dat is dan alleen gewoon aan de andere kant van de muur/deur. 1 stopcontact dichterbij is alweer in de kamer waar het modem staat. Maar wellicht kan ik hem inderdaad om de hoek in de gang zetten de repeater..

Wij wonen buitenaf dus geen andere wifi signalen in de buurt!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:29

Rex_Rolfo schreef:
Zijn er veel wifi signalen in de buurt? Zo ja kan een ander kanaal kiezen verbetering brengen.

Dit inderdaad, en het modem niet in de buurt van je (draadloze) telefoon ontvanger neerzetten. Dit verstoort (en vertraagt) het signaal heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:30

Het kan ook nog aan het materiaal van de muren liggen, dan zendt de repeater wel volle sterkte uit, maar ontvangt zelf het signaal heel slecht omdat er bijvoorbeeld gewapend beton is gebruikt.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 12:33

De repeater zit in een stopcontact naast de deur richting de gang..Toen we de repeater nog niet hadden had ik wel gewoon goed internet op mijn laptop. Alleen op mijn telefoon niet heel goed, nu is het ook op mijn laptop sloom geworden en valt die zelfs vaak weg. Moeilijk allemaal, muren kan ik niet dunner maken :+

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:40

Ik zou dan nog eens proberen die repeater op de gang te hangen. Overigens zie ik dat je in het Westland woont, heb je Caiway Glasvezel met hun Sitecom router? Of iets anders?

Ryder, DECT draadloze telefoons zitten tussen de 1880 en 1900MHz. Wifi zit op 2,4GHz of 5GHz. Beiden kunnen ze geen storing ondervinden van draadloze telefoons. Alleen magnetrons, draadloze deurbellen en babyfoons storen meestal op de wifi.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:41

blauw00gje schreef:
Choiix schreef:

Wij hebben alleen een modem staan. Deze stond eerst in de hoek van de woonkamer maar hebben we nu in het midden staan.
Vaak doet hij het wel gewoon maar regelmatig doet heel de wifi het niet en dan zit ik met mijn laptop of telefoon recht naast de modem. Verder is de snelheid vaak erg laag. Als we dat dan bij UPC melden dan zeggen ze dat de snelheid die ze beloven alleen via vaste lijn is. Alleen de snelheid tussen vaste lijn en wifi scheelt wel héél veel.

Wifimodems van UPC staan inderdaad bekend om het feit dat het signaal vaak om onbekende reden ineens inzakt. Een los routertje van een paar tientjes doet dan echt wonderen :)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:43

Choiix schreef:
blauw00gje schreef:

Wifimodems van UPC staan inderdaad bekend om het feit dat het signaal vaak om onbekende reden ineens inzakt. Een los routertje van een paar tientjes doet dan echt wonderen :)

Ga ik dat aan vriendlief doorgeven. Bedankt! :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 15:37

Choiix schreef:
Ik zou dan nog eens proberen die repeater op de gang te hangen. Overigens zie ik dat je in het Westland woont, heb je Caiway Glasvezel met hun Sitecom router? Of iets anders?

Ryder, DECT draadloze telefoons zitten tussen de 1880 en 1900MHz. Wifi zit op 2,4GHz of 5GHz. Beiden kunnen ze geen storing ondervinden van draadloze telefoons. Alleen magnetrons, draadloze deurbellen en babyfoons storen meestal op de wifi.

Oke ga ik proberen dankjewel! We hebben Caiway ja, glasvezel zou ik niet weten. :o We hebben wel een sitecom router, heb ik zelf ooit bij mediamarkt gekocht niet via hen!