Wisselen van klas, dilemma!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naar de andere klas?

Ja! Doen!
6 (54%)
Nee! Niet doen!
5 (45%)

Totaal aantal stemmen: 11

Avis

Wisselen van klas, dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 21:25

Hallo bokkenden :D

Om te beginnen bij het begin: ik zit nu in 4vwo en qua cijfers gaat dat helemaal prima. Echter vind ik mijn klas niet zo leuk... Er zitten twee goede vriendinnen in deze klas, waarvan er eentje echt aan één persoon 'hangt' (deze noem ik even F). Met haar heb ik dan ook steeds minder contact -O- . Mijn andere vriendin is wel echt een goede vriendin en ken ik sinds de eerste, wij zitten ook elk jaar weer naast elkaar :D (haar noem ik even G). Maar nu zit ik een beetje met een dilemma: ik zou namelijk heel graag naar een andere 4vwo-klas willen, daar zitten al mijn andere vriendinnen en het is gewoon een veel gezelligere klas met meer mensen die mij 'liggen', maar alleen als de vriendin waar ik altijd mee omga (vriendin G), meegaat. Want ik weet dat zij dit (onze huidige klas) ook absoluut geen leuke klas vindt, en ook haar vriendinnen (dezelfde als ik heb) zitten in de andere klas. Vriendin G is aan het begin van het jaar al naar de afdelingsleider geweest om te vragen of ze naar de andere klas mocht, maar ze heeft dit uiteindelijk toch niet gedaan. Als wij nu naar de andere klas willen, moeten wij weer naar de afdelingsleider om hem te overtuigen waarom we daar heen willen etc., maar vriendin G durft eigenlijk niet meer naar hem toe omdat hij aan het begin van het jaar een beetje pissig is geworden, omdat ze het toch liet afweten. Zij wacht nu liever tot het eind van het jaar en start vanaf volgend jaar dan in de andere klas (waarschijnlijk). Maar ik zou wel heel erg graag naar de andere klas willen en als het even kan zo snel mogelijk... Echter wil ik haar niet 'alleen' laten, want ik weet dat zij niet zomaar bij andere groepjes gaat zitten of zoiets. Bovendien ga ik mij dan heel schuldig voelen, als ik haar daar achterlaat...

Nu heb ik dus echt geen idee of ik mijn plan om naar de afdelingsleider te gaan en aan te geven dat ik naar de andere klas wil, moet staken of dat ik ermee door moet gaan. Ik vind de andere klas echt een stuk leuker dan mijn huidige klas, maar aan de andere kant vind ik het ook een beetje banketstaaf als ik G achterlaat. Wat zouden jullie in dit geval doen? En waarom? En als jullie naar de afdelingsleider zouden gaan, welke argumenten zouden jullie dan aanvoeren om hem te overtuigen?

Ik hoop dat jullie me willen/kunnen helpen. Alvast bedankt!

MarianneW

Re: Wisselen van klas, dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:28

Ik zou het niet doen, lijkt me ook niet echt handig zo midden in het jaar (andere leerkrachten enz.)
Vanuit school gezien lijkt het me ook niet dat ze dit doen, dan kunnen ze blijven wisselen.
(begin vh jaar wellicht wel, maar het lijkt mij dat ze het nu niet meer toestaan)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:29

Eerlijk gezegd vind ik dat overstappen van klas een beetje onzinning. Kijk als je gepest wordt dan snap ik het volkomen, maar als het puur erom gaat om bij je vriendinnen te zijn en een iets leukere klas te hebben dan niet. Je ziet elkaar toch in de pauzes? Tijdens de les is het alleen maar handig als je klas niet zo leuk is. Dan kun je namelijk beter opletten en aan je huiswerk werken. Heb je na school meer tijd om leuke dingen te doen.

Bij ons op school begonnen ze daar niet eens aan. Iedereen had wel een eigen voorkeur over de klas. Dan was het eind zoek.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 21:30

MarianneW schreef:
Ik zou het niet doen, lijkt me ook niet echt handig zo midden in het jaar (andere leerkrachten enz.)
Vanuit school gezien lijkt het me ook niet dat ze dit doen, dan kunnen ze blijven wisselen.
(begin vh jaar wellicht wel, maar het lijkt mij dat ze het nu niet meer toestaan)

Dankjewel voor je antwoord! :) Ik had hier zelf inderdaad ook al over nagedacht en heb met een leerkracht overlegd. Zij heeft gezegd dat als ik met goede argumenten kom, het haalbaar moet zijn, als ik die niet heb dan moet ik het volgend jaar proberen.

Ik moet zeggen dat ik het van de school zeker begrijp als ze dit niet toestaan!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 21:34

capopjekop schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat overstappen van klas een beetje onzinning. Kijk als je gepest wordt dan snap ik het volkomen, maar als het puur erom gaat om bij je vriendinnen te zijn en een iets leukere klas te hebben dan niet. Je ziet elkaar toch in de pauzes? Tijdens de les is het alleen maar handig als je klas niet zo leuk is. Dan kun je namelijk beter opletten en aan je huiswerk werken. Heb je na school meer tijd om leuke dingen te doen.

Bij ons op school begonnen ze daar niet eens aan. Iedereen had wel een eigen voorkeur over de klas. Dan was het eind zoek.

:j daar heb je een goed punt, dank je!

RoosG

Re: Wisselen van klas, dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:39

Toen ik nog op de middelbare zat, wou ik ook altijd bij mijn vriendinnen in de klas zitten. Om eerlijk te zijn was het voor mij beter geweest als ik dat niet had gedaan. Het is "maar" school, je hoeft niet de rest van je leven met je klasgenoten om te gaan. Volg je lessen, haal goede cijfers en spreek je vriendinnen na school en in de pauzes. Het enige wat veranderd is dat jij het gezelliger vind in de klas, maar dat kan je ook tegen gaan werken hoor! Te veel kletsen en ouwehoeren, been there, done that. Achteraf gezien, als ik niet bij mijn vriendinnen in de klas had gezeten, had ik veel betere cijfers gehaald.

Dus ik zou zeggen, tenzij je zwaar ongelukkig wordt, blijf lekker in deze klas. Wie weet vallen ze je uiteindelijk wel hartstikke mee!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 21:48

RoosG schreef:
Toen ik nog op de middelbare zat, wou ik ook altijd bij mijn vriendinnen in de klas zitten. Om eerlijk te zijn was het voor mij beter geweest als ik dat niet had gedaan. Het is "maar" school, je hoeft niet de rest van je leven met je klasgenoten om te gaan. Volg je lessen, haal goede cijfers en spreek je vriendinnen na school en in de pauzes. Het enige wat veranderd is dat jij het gezelliger vind in de klas, maar dat kan je ook tegen gaan werken hoor! Te veel kletsen en ouwehoeren, been there, done that. Achteraf gezien, als ik niet bij mijn vriendinnen in de klas had gezeten, had ik veel betere cijfers gehaald.

Dus ik zou zeggen, tenzij je zwaar ongelukkig wordt, blijf lekker in deze klas. Wie weet vallen ze je uiteindelijk wel hartstikke mee!

:) deze situatie begrijp ik. Ik moet er wel bij zeggen dat ik iemand ben die overal wat van wil opsteken en als er iets nieuws wordt uitgelegd ik niet aanspreekbaar ben voor andere mensen :+ . Ook heb ik de afgelopen twee (bij sommige drie) jaar in de klas gezeten en dit is altijd goed gegaan, maar ik sluit natuurlijk niet uit dat dit gaat veranderen. Dank je!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 22:53

Hmm...
Laatst bijgewerkt door Avis op 29-01-14 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:59

ik heb dit in de 2e gedaan.
Aan het begin van het jaar had ik wel ''vriedninnen'', maar toen heb ik besloten
dat ik gewoon mijzelf wil zijn en niet iemand anders spelen.
Toen had ik al snel geen ''vrienden'' meer. Wel sociale contacten, ik vond het wel goed zo.
Maar de klas was zó druk dat ik me niet kon concentreren.

Ik ben overgeplaatst omdat
- ik mij niet kan concentreren.
- in de andere klas mijn vriendinnen zaten.

(deze dingen zijn niet waar, maar dachten de leraren)
- ik doodongelukkig in de klas was.
- ik geen vrienden had.

Daarom ben ik overgeplaats.
Het jaar ging opeens héél snel voorbij en ik heb het super naar mijn zin gehad.
Voor mij een prima beslissing geweest!