Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) maar heb vooral nooit meer last van mijn buik. Zodra ik 'zondig' is het direct raak... Bij mij gaat het niet om de koolydraten maar om de tarwe en gluten. Pieteritus1 schreef:In de OP staat ook niet dat ik gewicht wil verliezen?
In brood zitten complexe koolhydraten, in havermout niet.
Het gaat mij vooral om het vermijden van suikerpieken en een goede darmwerking.
Citaat:Hoeveel zou ik dan kunnen/moeten gebruiken om wel af te vallen, maar niet te verhongeren?
Citaat:Voorbeelden van voedingsmiddelen die veel complexe koolhydraten bevatten zijn: volkorenbrood, bruinbrood, meergranen brood, roggebrood, krentenbollen, mueslibollen, knäckebröd, havermout, muesli, cruesli. Het voordeel van complexe koolhydraten is dat ze een goede darmfunctie stimuleren, omdat ze ook vezelrijk zijn.
Ik ben zelf niet actief bezig met het schrappen van koolhydraten, maar probeer wel om niet elke maaltijd erop te baseren - iets wat veel mensen als automatisme toch wel doen. De laatste tijd maak ik graag salades voor mijn lunch (gaan gewoon mee in een bakje), op basis van bijvoorbeeld linzen, met allerlei wortel/komkommer/tomaat/peterselie/uitje-achtige zaken erbij. Beetje dressing erover (olijfolie, azijn, munt en koriander) en klaar. Soms voeg ik nog wat noten of zonnebloem pitjes oid aan.. Vult erg fijn vind ik

Dus de overgang van dat naar groente is al een fikse overgang
Denk dat ik daar mijn kilo's op verloren heb al was dat niet eens de insteek van de overgang

Cer schreef:Zelf heb ik proefondervindelijk uitgevonden dat ik last krijg van brood maar niet van havermout, dat zal dan wel het tarwe vs haver ding zijn?
Ben ook veel te gek op mijn havermout!