Welke tomtom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Welke tomtom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:33

Hallo allemaal,

ik was eens aan het oriënteren naar een goede tomtom/GPS.
Maar ja door de bomen zie je het bos niet meer.. Van 100 euro tot gemakkelijk 400 euro en wat is dan het schil tussen al die modellen? Sjah euh geen idee!

Dus nu, welke tomtom zouden jullie mij aanraden? Hij moet de gewone normale kunstjes kennen en liefst niet te duur.
Schoonbroertje heeft er vandaag eentje aangeschaft van 250 euro, wat ik toch al veel vind..

Wie kan mij helpen? :D

Groetjes!

Anoniem

Re: Welke tomtom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:34

Ik heb zelf mijn TomTom (app) op mijn telefoon zitten en een houder voor mijn telefoon gekocht zodat hij in de auto kan staan (Met GPS versterker). Dan heb je je TomTom altijd bij je! :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:41

Sorry ben vergeten te vermelden dat hij niet voor mezelf is, maar dat ik hem cadeau wil geven.
GPS op smartphone zou ik zelf ook gebruiken maar het is dus niet voor mij zelf.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:40

Ik heb geen TomTom maar een Garmin. Ben er zeer tevreden over. Ik heb spraakbesturing en dat vind ik echt een aanrader! Ik kan dus de navigatie naar een adres sturen zonder de navigatie aan te raken. Suuuuper fijn. Je wint er vooral tijd mee, doordat je niet eerst hoeft in te stellen. Je gaat gewoon rijden en tegelijkertijd stel je dat ding in met je stem. Ik zou niet meer zonder willen.

Een fijne site is van coolblue de navigatie site. Je kunt dan links in de kolom allerlei opties aan of uit klikken en komt dan bij een paar opties uit die dat hebben.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:00

Bedankt!
Nu ben ik aan het twijfelen mijn ouders hebben ook een Garmin maar hoe die is weet ik eigenlijk niet.
Ik ga zeker eens kijken op Coolblue

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:05

Wij hebben ook een Garmin en zijn daar super tevreden over!
Vind het o.a. ideaal hoe snel deze een nieuwe route berekend wanneer je bijvoorbeeld een afslag mist/verkeerd rijdt :P
Geeft goed van te voren aan wanneer je links of rechts moet (hebben wel eens een goedkope gehad en die meldde op het moment dat je voor het zijstraatje reed dat je daar in moest }:0 )

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:08

zie ook: [HTT] Welk navigatiesysteem?

Verder moet je toch vooral kijken wat de wensen van de ontvanger zijn. Kleiner ding voor het handige, groter voor beter overzicht? Wel of niet verkeersinformatie met opties voor alternatieve route bij file (zijn wel de wat duurdere)? Vroeger had je nog Benelux of Europa, maar met het groter en goedkoper worden van de geheugens staat er nu zo te zien allemaal heel (west?) Europa op (zie tomtom) en lifetime mapupdates zodat je steeds de meest recente kaart kunt downloaden is ook meer en meer standaard.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:54

Ik heb een MIO, bevalt super, lekker makkelijk te bedienen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:56

Misschien toch maar met ontvanger naar de winkel rijden en hem laten kiezen dan..
Moeilijk :D
Heb al meer over die Mio's gehoord maar ken het merk niet..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:15

Ooh ja, en een groot voordeel van de Garmin's is ook dat je niet dat gedonder hebt met betalen voor updates. Je hebt met de Garmin gewoon levenslang gratis updates! (althans de mijne heeft dat wel, en dat is de goedkoopste garmin met volledige spraakbesturing, let op, spraakbesturing is niet "gesproken straten" oid, dat is enkel dat hij de straten en dergelijken kan uitspreken!)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:16

Ik ben ook heel erg tevreden met mijn Mio! :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:16

Shiloh, Dat is dan niet met alle types of niet met de oudere modellen?!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:18

"vroeger" was mapupdates iets dat je los bij moest kopen. Bij steeds meer merken (zover ik weet sowieso Garmin en TomTom) is het standaard inbegrepen. Staat gewoon op de doos (winkel) of in de beschrijving (online).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:20

Garmin geeft idd levenslang updates en het zijn heel goeie toestellen en betaalbaar! Wij zijn er ook heel tevreden over.
Coolblue is een goeie shop met goeie service, ik en mijn vriend bestellen er regelmatig.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:15

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:32

Die wat jij hebt Shiloh lijkt me wel goed aan de beschrijving te lezen. Dank je!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:49

Zag net een navi bij de Action voor 50 euri. Inclusief lifetime mapupdates. Heb meer betaald voor de LTM van m'n Garmin :x

Even wat info gezocht: kost niks maar dan heb je ook niks schijnt ook hier op te gaan, vooral wat de kwaliteit van de kaart aangaat (bron). Persoonlijk dan maar liever een het dubbele voor een TomTom met Teleatlas kaart (of Garmin met Navteq).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:37

Ik heb er een van Garmin, niet in Nederland gekocht en is hier geloof ik ook niet te krijgen (dat model). Erg tevreden mee. Lifetime mapupdates en flitser- en filemeldingen.

Geen spraakbesturing, maar instellen kost me nog geen minuut, dus ik mis het niet.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:43

Heb diverse navigatie systemen hier in huis.
een garmin zumo 660. Voor mijn motor en ook in de auto. Werkt perfect met de lifetime update!
een tomtom benelux. Ontzettend rot ding. De bedienig is oke. Maar het duurt een eeuwigheid voor hij opgestart is als die al opstart.... sateliet ontvangst is gewoon om te huilen.
en een mio. Zeer over te spreken! Bediening is goed en simpel. Start snel op en sateliet is snel gevonden. Batterij duur is ook goed.
dus als je buiten de auto iets wil invoeren heb je daar tijd genoeg voor.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:03

Hang die TomTom eens gewoon aan TomTom HOME. Je zal zien dat daarna de GPS ontvangst weer bijna direct is.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:05

Ik heb een Garmin waar ik heeeeul tevreden over ben. Kom door mijn werk nogal eens op onbekende plekken, en deze weet ze allemaal te vinden. Heb ook lifelong kaartupdates (max 4xpj geloof ik, maar dat is echt meer dan genoeg) erop. En Europa, maar dat moet je zelf weten.