Ik ga kamperen en ik neem mee.... ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Ik ga kamperen en ik neem mee.... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 15:25

Goed, ik kon geen betere titel verzinnen... Maar het gaat om het volgende:
Eind maart/begin april ga ik een periode noodgedwongen "kamperen"... Wánt... Ik heb een drachtige merrie en zou graag zoveel mogelijk in de buurt willen zijn de laatste periode van haar dracht, in de hoop er bij te kunnen zijn als ze moet bevallen. Lukt dat niet dan is het ook zo, maar als het even kan zou ik er graag bij zijn, kwestie van de DA te kunnen bellen als het mis gaat enz.

Even een situatie schets:
Weide zonder stromend (drink)water of elektriciteit.
Wel hebben we een sta-caravan al aanwezig. :j

Aanwezig;
-een bed
-een zetel
-salontafeltje maar moet wel nog naar daar gebracht worden maar goed, dat is op een uurtje geregeld. :+
-10l bidon met drinkwater

Geplande aankopen:
-verwarming op gas met waakvlammetje
-campingvuurtje ook op gas voor eventueel iets van water op te warmen?

Maar dan.. het grootste "probleem" is eigenlijk gebrek aan elektriciteit... Toch wel handig nl (opladen gsm die handig is om opgeladen te hebben ivm DA bellen. ) ...

Welke ervaren "kampeerders" kunnen deze newbie wat "tips and tricks" geven?
Dingen waar ik niet aan gedacht heb? Goedkopere oplossingen dan waar ik wellicht op ga uit komen?

BlackDancer

Re: Ik ga kamperen en ik neem mee.... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:39

Misschien een heel lang verlangsnoer en dan een stekker-ding daaraan? :)
En iets te eten natuurlijk :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:40

Je hebt ook noodladers voor je telefoon die je thuis kunt opladen en dan kunt meenemen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:40

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:41

Laatst bijgewerkt door luxx op 29-01-14 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:42

Is het erg achteraf?
Anders idd een goed idee om een verlengsnoer.
Voor in de caravan heb je van die lampjes op gasbusjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 15:52

Nou achteraf genoeg dat er geen verlengsnoer zal 'passen' zeg maar... :) (moet een behoorlijk snoer zijn dan. _O- )
Omliggende buren zijn ook niet echt bereid om me te laten "in pluggen" door een andere gebuur die die kans wel gekregen heeft maar nooit betaald heeft... (iets met een ezel en een steen... )

Hoeveel kan je eigenlijk op een auto batterij die geladen is? Iemand daar een idé van?

Sakkia: dat betreft meer rondtrekkende kampeerders... In dit geval zou het om iets "definitievere" dingen gaan. :) Als het er eenmaal is, is de kans reëel dat het er ook zal "blijven" ... Kwestie van in de zomer ook iets te kunnen drinken of eens te bbq'en op weide oid. :)

Maakt zo'n generator niet erg veel kabaal? :o

hoewel ik relatief afgelegen zit, zal ik toch een beetje rekening moeten houden met de geburen zeg maar... :o

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:54

Misschien zoiets? :D
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:56

Goede zaklamp is ook erg handig :j
Anti-mug, want ook die krengen zijn er dan inmiddels weer.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:57

Voor het bellen... Heb je geen oude gsm's meer liggen die wel nog werken, toevallig? Anders die volledig opladen, testen, uitzetten en meenemen. Kan je gewoon je simkaart switchen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:01

Ja, of nog reserve batterijen mee nemen, volgens mij zijn die niet zo heel duur toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 16:03

Nee helaas... Mijn nokia heb ik moeten "dumpen" nadat ie wilde leren zwemmen (en daar niet in slaagde.. :x )
Mijn simkaart is nu ook zo'n micro sim geworden... Manlief heeft wel nog zo van die "platickjes" liggen dus wellicht kan ik ergens eentje kopen voor 20 euro en die mee nemen? Desnoods maar een andere simkaart er in en 15 euro op de kaart en enkel de nummers van DA's er in... :)

Goede zaklamp heb ik :j

Arrabel... _O- Ligt de merrie te bevallen, wil ik licht, kan ik op de fiets springen midden in de nacht? _O-

Overigens ben ik nu in het bezit van een Iphone 4 (manlief zijn vorige foon) en die krengen gaan maar 1 dag mee... :roll: )

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:04

Oh wat stom, ik heb helemaal niet goed gelezen :o
Dacht dat je "gewoon" ging kamperen, maar je gaat bij je paard in de wei kamperen :+

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:42

Je hebt een soort opladers voor je telefoondie je vantevoren oplaad en dan mee kan nemen. Een soort extra accu :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:44

Nachtkijker is misschien ook wel heel handig.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:48

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:57

Extra telefoon heb je al voor 15 Euro bij de Kijkshop geloof ik, die batterijen gaan zeker een week mee en als je deze dan alleen gebruikt voor nood dan gaat ie nog langer mee. Heb 'm zelf gehad prima ding voor extra of in mijn geval omdat m'n oude het had begeven voor tussen door. :j

Verder iets van leesvoer (voor jezelf), thermometer, schone handdoeken extra halster + touw en wat handig kan zijn een duidelijk lijstje met alle nummers zodat mocht je telefoon toch uitvallen dat je bij iemand anders kan bellen!

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:59

Goede zaklamp, paar extra dekens (voor jezelf), muggenspul.
Campinggasje om een keer thee te kunnen maken ofzo.
Idd een oplader op zonne energie of zo'n noodlader voor je telefoon. Een goed boek voor de avonden die zonder tv en internet toch wel errrug stil kunnen zijn.

Mijn vader kampeert in de zomer altijd een paar weken voor zijn werk, maar ik kan zo niet een twee drie nog dingen bedenken die hij dan mee heeft... Hij heeft wel een aggregaat voor zijn telefoon (en zijn slaapapneu-adem-snorkelapparaat). Die aggregaat moet dus 's nachts aan en staat daarom een eindje weg in de bosjes, met een verlengsnoer naar zijn tentje. Ik denk dat je het met een stacaravan al aardig luxe hebt! ;)

Als onze pony's moesten bevallen sliep ik een paar weken in de stal, op een gegeven moment heb ik daar maar gewoon een bed neergezet. Verlengsnoer naar het bed voor de elektrische deken en een lampje, een paar extra dekens en een zaklamp. Overigens op 1 na alle bevallingen toch gemist. Die ene ben ik toevallig bij geweest omdat ik wakker werd om te plassen, dat moest gewoon buiten.. Dus ik zat achter de stal en hoorde opeens een enorme waterval... Vliezen gebroken ^^

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:06

Zaklamp is handig, hoofdlamp is handiger! Dan heb je de handjes vrij mocht het nodig zijn.

Bij de campingwinkel hebben ze wel een losse pit die je op zo'n gasbusje kan klikken. Kan je iig een soepje warm maken, eitje bakken en thee/koffie maken voor jezelf. (mocht je bij mij in de buurt wonen mag je die ook wel van mij lenen).

Ik zou een extra watervoorraad meenemen (bv in 1 1/2 liter flessen). Mocht de merrie bevallen en je hebt water nodig dan ben je erg snel door je voorraad heen namelijk.

Succes en ik hoop dat je het mee mag maken en je kampeeravontuur niet voor 'niets' is.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:08

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:14

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 20:11

Hey die links van laders zijn super handig! Thanks! :)

MarliesV: als ik het niet mee maak en het veulen staat er gezond naast, vind ik dat ook geen ramp... ik wil er enkel "bij zijn" als het mis gaat zeg maar... hoe haalbaar dat is zien we dan wel. :D
Voor de merrie kan ik wel een 25l bidon vullen (ofja meerdere, zo heb ik er 4 of 5)... Daar kom ik wel een eind mee toch?

'kheb het met een stacaravan idd best luxe. :j
Overigens denk ik dat ik zelfs internet zou kunnen krijgen (hotspot) maar mijn laptop gaat zonder elektriciteit ook maar een paar uur mee dus. _O-

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:33

Zoals al gepost is er een algemeen kampeertopic: [BEU] Ik ga kamperen en ik neem mee?

Hier kun je ongetwijfeld tips/ervaringen vinden van doorgewinterde kampeerBokkers. Voor nu plaats ik hier dus een slotje. :)