Wraps maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Wraps maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 21:11

Ik heb zonet voor de eerste keer wraps gemaakt. Deze kunnen volgensmij alleen n stuk beter :))

Ik heb volkorenmeel, water, zout en olijfolie gebruikt. Dit n beetje op gevoel want ik had me even vergist in de hoeveelheden :') Daarna doorgekneed, n half uur laten rusten en uitgerold.

Problemen: taai, niet echt buigzaam (wel handig als je 'm dicht wil vouwen ;) ) en breekbaar.

Wie weet wat ik fout doe en heeft 'n oplossing? Andere variaties op de standaardwrap (qua deeg dus, meergranen hoe doe je dat bv?) zijn ook zeer welkom!

Jettie

Re: Wraps maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:22

Mijn vriend had laatst lekkere wraps gemaakt, met dezelfde ingrediënten. Maar misschien waren de verhoudingen anders? Dit hadden wij:
- 200 g volkorenbloem
- 125 ml water
- 1 eetlepel olijfolie
- snufje zout
5 minuten kneden, afdekken met een vochtige doek en een half uur laten rusten. En dan uitrollen en bakken in een droge pan. Hetzelfde recept trouwens ook geprobeerd met boekweitmeel, maar dat deeg bleef plakkerig en eenmaal gebakken was de wrap ook breekbaar, vouwt niet zo goed idd.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 21:25

Haha, receptje van internet of niet? Volgensmij had ik dezelfde. Wilde m door twee delen maar natuurlijk vergat ik dat halverwege :') Zal het dan nog eens in de goede verhoudingen proberen. Die van jullie leken wel qua structuur aardig op de supermarkt wrap?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:15

Om de wraps zacht en buigzaam te krijgen, kun je ze na het bakken tussen vochtig keukenpapier leggen. Verder vind ik wraps bakken een crime dus meer tips heb ik helaas niet :))

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:27

Ja was idd op internet, ik typte het gisteravond over terwijl hij voorlas haha. Ik vond hem qua structuur aardig in de buurt komen :)

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:28

Ik ga de wraps kopen, en wil ze vullen en oprollen om als aperitiefhapje te gebruiken. Kunnen jullie mij wat ideeën geven :9

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 14:37

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:51

Ja, dat weet ik wel, maar het lijkt me wel leuk om eens te horen wat jullie lekker vinden. ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 21:19

Dan kun je beter een ander topic openen aangezien dit om de wraps zelf gaat. Misschien is er zelfs nog wel n recent topic over vullingen voor wraps?

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:06

Ik maak ze suikervrij en niet van gewone tarwe maar van spelt. Daarvoor gebruik ik
- 100 gram speltmeel
- 50 gram maïsmeel
- 25 gram roomboter
- Snufje zout
Dat mengen, ondertussen wat warm water erbij doen zodat het een bol kan vormen. Dan verdeel ik het in 4 gelijke bolletjes die ik op een bord afgedekt een halfuurtje in de koelkast zet. Dan uitrollen tot ongeveer 1mm dik en in een koekenpan (ik gebruik een droge pan) maar een halve minuut aan elke kant bakken. Daarna gaan ze weer terug op het bord, afgedekt met een deksel. En klaar is kees. Ze zijn zoals andere wraps wel wat droog, maar de vulling compenseert dat.