Gister voegde mijn aller eerste vriendje (alla 6 jaar terug) mij toe op Facebook.
Ik vond het wel grappig, accepteerde hem en keek eens rond op zijn pagina.
Viel me op dat er behoorlijk veel paarden in stonden.
Hij was altijd 4 jaar ouder dan mij en liep toen al stage op een manege.
Hij vond het altijd wel leuk met mij en mijn pony's toen die tijd. Maar hij reed zelf niet.
Afijn, op de Facebook Chat sprak hij me aan hoe het nou met me ging. Even gepraat maar al snel ging het over op de paarden.
Ik vroeg of ie nog steeds werkte op de manege, maar dat was niet het geval. Daar was ie helaas te 'goed' voor geworden hoewel hij het wel altijd erg leuk heeft gehad daar.

Goed, daar begint ons avontuur.
Hij vertelde dat hij nu een eigen africhtings stal had (hij is nu volgens mij 20) en hij had momenteel 3 paarden staan. Een Krack C, vivaldi en Jazz.
Nou, klonk gezellig.
Op zijn FB kon ik alleen maar foto's vinden van hij met zijn vriendin samen en het verzorgpaard van zijn vriendin.
Hij vertelde dat hij nu M2 reed en binnenkort met zijn Vivaldi Z ging starten als zijn paard daar voor klaar was. (

Mijn moeder en ik al in een deuk, kom ik op een gegeven moment een foto van hem tegen waarin hij is getagd op Facebook. Zie hem op een fries zitten tijdens een strandrit, en ja... gewoon zoals een man voor het eerst op een paard zou zitten.

Afijn, ik speelde leuk mee en vroeg naar foto's natuurlijk!
Toen melde hij dat hij die niet had, maar hij zou even aan zijn moeder vragen.
Even later kreeg ik deze foto:

Waarop ik reageer:
Maar dat is Diederik van Silfhout?
Hij: Ja, dat weet ik. die zet de knopjes er op voor ons
Nou echt, mijn moeder en ik begaven het van het lachen.
Dus ik zeg:
Maar da's Trappel, het paard van Jarissa van Silfhout? Die reed daar EK mee voor junioren.... Da's een nakomeling van Havel.
Hij: Ja, die is nu van ons! Van havel heb ik er nog 2.
(Hij had toch maar 3 paarden? Een Jazz, Krack C en Vivaldi?

Foei wat heb ik gelachen

Later zeg ik, oh dan kun je me vast wel een keer les geven! Kun je me de Travers uitleggen.
Waarop ik terug krijg: "Travers?"

Heeft er iemand nog leuke berichtjes waarmee ik hem kan laten doordringen dat ik heus wel weet dat hij liegt?

Ik bescheur het bijna van het lachen, maar wil nog even volhouden. Haha!
Ik vroeg al om een exacte uitleg van het Schouder binnenwaarts, omdat ik dat altijd zo lastig vind.
Maar dat kon ie nu echt niet uitleggen, dat wist ie ook niet. Als hij eenmaal er op zat dan ging het automatisch voor hem en schakelde hij zijn verstand helemaal uit.