Wat geef jij uit aan je groenten en fruit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat geef jij uit aan groenten en fruit?

Tot 5 euro p.p per week
8 (8%)
5-10 euro p.p per week
21 (22%)
10-15 euro p.p per week
22 (23%)
15-20 euro p.p per week
13 (13%)
20-25 euro p.p per week
9 (9%)
26 euro of meer p.p per week
22 (23%)

Totaal aantal stemmen: 95

Dungen

Wat geef jij uit aan je groenten en fruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 15:53

Beste bokkers,

Sinds kort ben ik zo gezond mogelijk om mezelf beter (in mijn lijf) te voelen.

En daarbij horen veel groenten en fruit!
Nu vind ik zelf dat ik toch wel veel geld uit geef aan groenten en fruit := Samen zit dat rond de 22/24 per week voor 1.5 pers. (Man eet niet zo gezond := )

(Groenten hebben wij van een biologische groenten tuin. En dan haal ik vaak nog wat bij de groentenboer. Fruit komt vaak van de Jumbo of van de groentenboer :) )

Nu ben ik benieuwd wat jullie uitgeven aan groenten en fruit en wat en waar jullie kopen :D

kimberly1995

Re: Wat geef jij uit aan je groenten en fruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:55

Misschien eens op de wekelijkse plaatselijke markt? Ik weet niet of dat goedkoper is dan in de supermarkt.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:56

Groenteboer op de markt of echt ergens op een boerderij? Dat laatste is namelijk echt stukken goedkoper en vaak ook nog lekkerder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:57

Wij zitten meestal tussen de 15 en 20 euro per week, inderdaad met naar de markt gaan en gewoon bij de groenteboer of bij het biologische groentekraampje. Wij verwerken veel fruit met onze fruitpers dus dan is marktprijzen echt heel fijn :)

Markt en groenteboer zijn bijna altijd goedkoper dan de supermarkt :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:00

Ik koop wat in de aanbieding is.. Momenteel bv veel broccoli voor bv 80 cent. Daar eten we samen een dag van. Zo ook met fruit. Mineola's voor een euro per kilo, heerlijk! Ik ben niet veel meer dan 5 euro pp kwijt per week. In de zomer al helemaal niet, met eigen moestuin en fruitbomen en aardbeien :9

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:01

De wekelijkse markt is leuk. Maar niet als je full time werkt ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:02

Laatst rekende ik 20 euro af bij de groentenkraam, dat was veel :) (voor 2 personen, we eten niet elke dag hier/samen). Daar doe ik wel een tijdje mee. 15 euro pw voor 2 personen is wel redelijk denk ik.

Groenten en fruit halen in de supermarkt doe ik echt niet meer, veel te duur.

Hier is trouwens op donderdag en zaterdag markt, van 9 tot 4. Je werkt toch niet al die tijd mag ik hopen :)
Mijn ouders wonen in een buitenwijk van Rotterdam en die gaan op zaterdag met de metro naar de markt. Kan ook prima.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:04

Ik durf het niet eens te rekenen... Twee personen, biologisch, altijd minimaal 3 stuks groente per maaltijd, qua fruit alleen bananen en appels... Groente is het hoofdonderdeel van onze maaltijd, aan 1 stuk broccoli delen hebben we niet genoeg bijvoorbeeld.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:05

Donderdag wel heel de dag en op t moment ook op zaterdag tot 3 :) En aangezien we in ons eigen dorp geen zaterdag markt hebben red ik dat niet om ook nog een naar een ander dorp te gaan :=

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:06

Dungen schreef:
De wekelijkse markt is leuk. Maar niet als je full time werkt ;)

en voor dat probleem komt in Rotterdam nou de markthal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:12

Ik heb ook alleen de markt op donderdag, maar dan ga ik op zaterdag naar Utrecht, scheelt mij echt te veel met de supermarkt :j

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:18

Oh oeps. Ik heb ingevuld 5-10 euro, maar dat is wat ik uitgeef aan fruit. Groente eet ik wat er gekookt wordt in mijn studentenhuis, maar we eten niet vaak groenten uit de diepvries dus het bedrag ligt wel wat hoger.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:19

Normaal gesproken zo'n 2-3 euro pp per dag (twee personen) en dan tel ik groenten en fruit samen. Momenteel iets minder omdat ik door zwangerschap bijna geen groenten lust en ik toch echt de hoofdverbruiker ben/was :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:21

> €26 per week. Maar ik ben vegetariër dus ik eet gerust 500 gram groenten tijdens een avondmaaltijd en tussendoor snack ik ook groenten/fruit. Daarnaast vind ik groenten en fruit veel belangrijk dan granen en voor vriend bijv. vlees. Ook wij eten biologisch en dan tikt het aan.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:23

Wij hebben een abonnement op een biologisch pakket (wekelijks vijf soorten groenten en twee soorten fruit), en daarnaast koop ik nog een heleboel bij. Zal ook wel 25 euro per week zijn, voor twee personen. In de zomer is dat minder, dan plunderen we ook de moestuin van mijn ouders :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:24

Ik zit momenteel op 20-25 euro per week, dat is voor 3 grote vegetarische eters en ik gebruik bijna altijd 2 of meer verschillende soorten groenten per maaltijd. Ik ben zuinig op al het andere maar niet op m'm eten dat moet gewoon goed en gezond zijn.

Wij halen ook vaak groente en fruit bij de boeren thuis en op de markt, bij de turk of marrokaan die hebben ook altijd goedkope groentes :j

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:24

Ik neem altijd groenten enh aardappelen mee van mijn ouders als ik weer naar Deventer ga. Het is heel handig om een moestuin te hebben. Alles goedkoper en ook nog lekkerder. Dus ik ben weinig geld kwijt. Aan fruit ben ik niet zoveel geld kwijt. Dat zijn meestal bananen en die zijn niet eens zo heel duur.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:27

Ik zit elke week tegen de € 10 voor 3 personen. Koop groente en fruit bij de groenteboerderij in het dorp. Soms krijg ik wel eens iets gratis, zoals een overrijpe ananas of een pot basilicum die al wat lang staat volgens de verkoopster. Dat is dan ook leuk meegenomen :).
Paddestoelen en aardappelen hoef ik nooit te kopen, die verkopen we zelf.

Ik heb een hangende groentetuin, dus in de zomer hoop ik weer tomaten, peulen en bonen uit eigen "tuin" (bloempotten) te hebben.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:29

10-15 euro per week denkik, dat is ruim genomen, en ik eet vrij veel groenten en fruit :)
Maar ik doe wel elke week een rondje langs alle supermarkten en let goed op de aanbiedingen en ik eet niet biologisch dat scheelt natuurlijk ook.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:53

Mijn vriend en ik zitten ook wel rond de 20euro per week. Eten allebei veel groente en fruit. Ik bezuinig daar ook niet op.
We hebben nu grote zak appels in huis, schaal peren, net sinaasappels, 1,5 kg bananen en net mandarijnen. En in de diepvries nog mango. Op de appels na eten we er een week van.
Qua groenten hebben we 1 soort per dag.
Ik probeer wel zoveel mogelijk seizoensgroenten of van Hollandse bodem te kopen maar dat is in de winter soms best lastig.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:02

Markthallen in rotterdam is voor mij nogal lang rijden :P
De turkse winkel dat ik daar niet aan gedacht heb! Daar ga ik eens heen deze week! :))

Wij hebben ook elke week groenten pakket 5x2 porties voor 10 euro p.w. van de bio groentetuin. Dus het is niet duur maar wel te weinig. En dan kan ik voor 3 pers aanvragen maar dan heb ik te weinig variatie :=
Ik heb eigenlijk geen probleem met wintergroenten :P wel met winterfruit.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:03

Turkse/Marokkaanse winkel is zeker een goede vervanger voor de markt. Zo betaal ik hier bij de Marokkaan een euro voor een kilo bananen, bij de markt ook en bij de Coop 1,89, dus bijna het dubbele.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:19

Ohh in een dorp verder zitten er 2 dus wel ff de moeite om te gaan kijken :) Misschien dat hun ook wat anders hebben dan het 'standaard' fruit.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:21

Ik ben ongeveer 20 a 30 euro per week kwijt aan fruit en groenten. Ik haal het bij het boertje dat bij stal komt en deze is redelijk goedkoop. Ik heb dan elke dag verse groenten, houd over voor de vogel en paarden en elke dag keuze uit meerdere soorten fruit. Ik koop wel iets teveel dan nodig is maar dat krijg je als je in een groenteboer staat..

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:21

Bij ons op de markt betaal je nog geen kwart van wat je er in de supermarkt voor betaalt en veel dingen zijn nog lekkerder en verser ook, en je hebt aanzienlijk meer keus. Dus vandaar dat wij eigenlijk zeer weinig eraan uitgeven, terwijl we er heel veel van eten.