__Amber__ schreef:no--a; Ja dat is misschien ook wel handig zo'n meeloopdag, dat moet ik nog even zien.
Ik ga ook niet voor het dichtstbij maar voor wat voor mij het leukste is over het algemeen. En dit kan een minder leuke opleiding zijn dan dierwetenschappen maar wel thuis kunnen blijven wonen. Ik zie er namelijk bergen hoog tegenop om alles hier ''achter te laten''.
Misschien handig? Zeker weten handig. Niet twijfelen maar gewoon doen.
Ik vond zelf mijn studiekeuze ontzettend lastig, vond alles (van economie/maatschappij tot gezondheid/natuur) leuk en wist het echt niet. Ging ik naar een open dag, dan kwam ik alleen met meer leuke opleidingen thuis in plaats van dat ik een paar opleidingen had kunnen afstrepen. Alles klinkt leuk op een open dag;)
Pas toen ik meeloopdagen ben gaan doen kwam ik erachter wat de studies nu daadwerkelijk inhielden, en toen viel 99% van de studies eigenlijk gelijk af...
En aan je laatste zinnen te zien ga je dus wel voor het dichtstbij;) Niet om je te dwingen uit huis te gaan, want ik weet natuurlijk niet wat je beweegredenen zijn om graag thuis te blijven wonen, maar besef goed dat je wel de komende jaren deze opleiding moet gaan volgen en dat het zonde is om al die jaren een minder leuke opleiding te doen omdat je niet verder weg wou. Maar zoals gezegd ken ik je redenen niet om thuis te willen blijven.