Nu zit ik onderhand in mn 3e jaar en doe ik een half jaar een project met 1 ander studiegenootje. Voor dit project sta ik gemiddeld 4 dagen op de labzaal, en daar begint de irritatie...

Dit jaar zijn er ontzettend veel (voor onze opleiding dan) veel nieuwe 1e jaars gekomen met als gevolg dat de klassen niet meer uit 10-15 studenten bestaan en er maximaal 2 klassen zijn. Maar nu zijn er 20-30 studenten per klas, en 4-5 nieuwe klassen. Hier is het lab niet op gemaakt qua capaciteit, maar ook hebben we niet zoveel docenten. Het gevolg is dat de docenten allemaal stikchagrijnig rondlopen en meerdere praktijklessen voor de 1e jaars gegeven worden door 3e of 4e jaars studenten!
Ik vind dat onbegrijpelijk en ik kan mij ook niet voorstellen dat dit officieel mag.
Nu is het niet direct voor mij een probleem aangezien ik toch geen les van een student krijg, maar ik merk wel de gevolgen er van. Het is een grote puinzooi op het lab, bij de weegschalen liggen verschillende geknoeide stoffen door elkaar, en je hebt geen idee wat je op je huid krijgt als je een weegschaal schoon wilt maken.

Spullen verdwijnen waar je bij staat, en je moet vechten om een plekje op het lab.
Ondanks meerdere malen aangeven bij de "lesgevende studenten" verandert er niks op de labzalen.
Nu ben ik vanaf volgende week klaar op het lab en hoef ik de rest van mn studie het lab niet meer op, dus heeft klagen bij docenten of hogerop weinig nut in mijn ogen. Of zie ik dit verkeerd en heb ik wel een rede om te klagen?
Daarnaast, is mijn studie nou de enige waar de kwaliteit zo achteruit holt of is dit een algemene trend bij opleidingen in Nederland?
.