router instellen, snap er geen hout van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

router instellen, snap er geen hout van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 16:10

Zo, dat is tenminste een duidelijk titel :)

Ik begin het steeds sneuer te vinden om nog met mijn laptop aan een kabeltje te zitten en op mijn smartphone te internetten via 3G omdat ik mijn draadloze router niet snap.

Het is een netgear N300 (JWNR2000) en het gaat mis op het moment dat ik het internet op wil.
Dus de stappen van modem en router en laptop aan elkaar verbinden met kabeltjes gaan goed. In de juiste volgorde de apparaten aan zetten lukt ook nog. Maar dan moet de laptop aan en op internet naar www.routerlogin.net en dan hoort er een welkom te komen. En dan een stappenplan waarin je een naam en wachtwoord enzo kunt uitkiezen. Zei ik al "hoort te komen"?
Ik krijg meteen een schermpje voor login en wachtwoord. Ja, eehhhh.... :o? die heb ik niet!

In al mijn *kuch* briljantie had ik al gezien dat het netwerk default NETGEAR moet heten (staat in de manual :j) maar een wachtwoord? Dat is toch niet een van de nummers op de zijkant van de doos? (TA S/N en MAC hebben allemaal een nummer). Ik kan me dat niet voorstellen, dan zou dat toch wel benoemd worden in de gebruiksaanwijzing?

Google word ik niet wijzer van, de netgearsite ook niet. Ik ben niet heel dom qua engels maar met dit soort dingen heb ik eerder picto's nodig dan een hoop hoogdravend engels.

Is er hier iemand met een slim idee?
De router komt overigens gewoon uit de winkel, een tijdje terug al gekocht. Ik geloof niet dat ik dat welkomstscherm ooit ben tegengekomen, maar helemaal uitsluiten wil ik het niet. Zelfkennis :j

Shadow0

Re: router instellen, snap er geen hout van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:17

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 16:25

Jij bent echt goed!!!!!!!!!

*gauw verder met volgende stappen*

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 16:35

*\%/*