2 jaar naar verhuizing nog niet echt gewend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

2 jaar naar verhuizing nog niet echt gewend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:31

Hoi allemaal,
Misschien hebben jullie nog tips of zijn er gezellige mensen die samen met wat leuks willen gaan doen?

Ben zo'n 2 jaar geleden ingetrokken bij mijn vriend in Waarder.
Zelf kom ik van oorsprong uit beek limburg dus ben nog al een eindje uit de buurt gaan wonen.
Toen ik hier kwam wonen had ik gelukkig vrij snel werk helaas in de tussentijd gewisseld maar ook hier heb ik het super naar mijn zin.
Echter miste het sociale contact buiten het werk om.
Om deze reden weer op een manege gaan rijden daar praat ik wel met mensen maar dan houd het ook weer op waarom geen idee :(

Verder heb ik 2x in de week een bijrijdpaard maar dat is bij iemand thuis en ben ik dus weer alleen.
Verder train ik 1 a 2 keer in de week met de hond en zo af en toe wandelen we ook met de groep maar die is nu uit elkaar gezien er mensen op andere dagen gingen trainen.

Verder ben ik dus om meer onder de mensen te komen ook weer 3 dagen in de week gaan sporten, maar ook hier helaas blijft het bij even praten.
Bij mij in de straat zitten eigenlijk alleen mensen die al allemaal kinderen hebben die al beginnen aan de middelbare dus ook niet echt mijn leeftijdsgroep.

Bedankt voor het lezen van dit alles hopelijk hebben jullie nog tips of mensen die denken ja ik woon in de buurt en heb wel zin.

x_Nadia

Re: 2 jaar naar verhuizing nog niet echt gewend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:58

Ik heb het zelfde, ik woon nu al bijna 3 jaar in duitsland.
Ik ga nog 4 dagen per week naar school en daar heb ik mensen waar mee ik praat en de pause mee doorbreng maar dat zijn gewoon echte 'schoolvrienden'
Een paar keer per week ga ik ook naar een stal hiet i de beurt en daar heb ik ook mensen waarmee ik praat maar dat zijn dan ook weer alleen 'stalvrienden'
Ik heb die mensen nog nooit prive gezien of iets ander mee gedaan dan rijden of op school zitten.

Ik weet zelf ook niet waarom dit zo is maar ik denk dat het er door komt dat nederland en duitsland echt zeer verschillend is kwa omgaan met elkaar.
Ik zelf zou hier graag wat aan willen doen maat wat ???

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:59

Lastig, Waarder is ook niet the place to be om heel veel mensen te ontmoeten... Heeft je vriend geen vrienden met gezellige vriendinnen? Zo ben ik aan mijn contacten gekomen toen ik naar Den Bosch verhuisde vanuit Woerden. Scheelde ook wel dat ik al 2 jaar in Den Bosch rondliep toen we nog niet samenwoonden. Heb toen een keer geroepen dat ik wilde gaan dansen, of er mensen waren die mee wilden. Uiteindelijk ontstond er een clubje van 3 meiden die wel mee wilden, allemaal via m'n lief, waar ik nu al zo'n 3 jaar dik bevriend mee ben. Inmiddels ook zo bevriend dat mocht het ooit stuk lopen, het contact toch wel zal blijven bestaan omdat het echt mijn vriendinnen zijn. Leukste is dus wel dat we nu op verschillende manieren deel uitmaken van dezelfde vriendengroep.

Als ik lees dat je al veel sport en andere hobby's buitenshuis hebt, geeft dat wel aan dat je er genoeg aan doet. Nodig je die mensen ook bewust uit om eens wat samen te gaan doen/drinken? Of laat je het van een ander afhangen? Want misschien geldt voor veel mensen dat die er eigenlijk niet zo bij stil hebben gestaan dat jij meer contact zoekt dan zij doorhebben. Wie weet heeft er wel iemand zin om ook buiten het werk/sport eens iets af te spreken?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 22:03

Eerlijk denk dat ik daar te veel gewacht mee heb Tamara.
Mijn vriend werkt in de ict en merk dat veel vrienden van hem vrijgezel zijn.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:13

Dan is dat misschien een mooie om mee te beginnen. Zo van 'Joh, zin om eens wat te drinken/eten na het sporten/werken?' Hoeft niet veel bijzonders te zijn, gewoon nakletsen. Zo ga ik binnenkort met een meisje wat ik op mijn opleiding heb leren kennen, wat eten na een dag studie. Wat begonnen is als puur praktisch (samen reizen als je ontdekt dat je allebei dezelfde kant op moet) is inmiddels gewoon gezellig. Nu moet ik zeggen dat dat ook wel van twee kanten komt maar als jij zelf nog niet het initiatief hebt genomen en iemand anders het ook nog niet heeft gedaan, wil dat niet zeggen dat diegene het niet leuk vindt om eens te doen. Gewoon proberen!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:16

Vervelend, en herkenbaar. Ik woon dan nog niet zo langs samen, maar kom uit Amsterdam en ben verhuisd naar oudewater.. :+

Ik denk dat je het inderdaad gewoon moet gaan proberen, nodig mensen uit, vraag of zij misschien iets leuks weten om te gaan doen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 16:24

lieniminnie dan woon je niet zo heel ver weg dat is wel heel toevallig.
ga het van de week eens proberen bij het paardrijden

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 23:04

nou mensen heb vanmiddag het lef gehad iemand te vragen en zijn lekker met de hondjes gaan wandelen.
Voelde me even niet zo alleen scheelt hoor.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:35

Hoihoi :wave: , ik woon in Oudewater en ben 2x per week ff in Waarder om m'n zoontje naar de peuterspeelzaal te brengen. Ik heb een bijrijdpaardje in Montfoort waar ik dan naartoe ga. Wat voor hond heb je?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 10:42

Kleine kruising herder zeg maar knie hoogte.gek op kinderen dus misschien heb je ons wel eens gezien.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:44

Je doet dus genoeg om mensen te leren kennen en komt ook op genoeg plekken. Waarom vraag je niet gewoon eens aan iemand goh zin om een keer koffie te drinken?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 10:46

die stap vind ik erg moeilijk dat is dus ook het hele probleem.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:54

Wel herkenbaar. Contact maken is ook best wel lastig. Oppervlakkig niet, maar diepgaander, dat je ook echt met mensen afspreekt, heel lastig.
36 jaar in hetzelfde land, wel een paar keer verhuisd. Heb eigenlijk maar 2 écht goede vriendinnen waar ik af en toe een dag mee afspreek en dan niet uitgekletst raak. En die wonen allebei een heel eind bij mij vandaan, dus dat is echt plannen en lang van te voren afspreken.
Wel nog een hand vol leuke vriendinnen/kennisjes, maar oppervlakkiger.

1,5 jaar geleden ben ik verhuisd naar waar ik nu woon. Ik rijd een paardje bij op een gezellige stal hier vlakbij, soms gaan we samen rijden, stalbbq of uit eten. Leuk, maar blijft binnen het stalgebeuren.
Ben vrijwilligerswerk gaan doen bij de manege voor gehandicapten, soms een vrijwilligersavond, mee op kamp etc. Gezellig, maar blijft binnen het manegegebeuren.
En ik geef hier zelf een groepje les, zie ik weer mensen, maar dat is beroepsmatig en voel me niet in de positie om dan iets sociaals te initiëren.

Verder dans ik tango, kan ik gewoon heen gaan, kom altijd wel bekenden tegen.
Ik zit in een zanggroep, voelt als vriendinnen als ik ze zie.

Maar stel dat ik NU vanavond over iets belangrijks zou willen praten, of ik heb écht iemand nodig ergens voor... Dan bel ik m'n moeder.

Wisdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:58

Ik zie dat je taarten maakt of cakes? Ik weet niet hoe groot jou ruimte is? Misschien een idee om workshops te geven? Ook daar kunnen leuke vriendschappen ontstaan. Als ik de hond uitlaat kom ik altijd de zelfde mensen tegen. We kennen elkaar allemaal van de honden. Vaak ontstaan daar ook leuke vriendschappen uit. Maar je bent al goed bezig las ik. Succes.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 12:47

met de hond uitlaten kom ik inderdaad meestal de zelfde mensen tegen en dat klikt opzich wel maar qua leeftijd konden die mensen mijn moeder wel zijn voor mij geen probleem en naar mijn idee is het wel gezellig maar afspreken komt er dan niet van.
Qua ruimte niet groot genoeg voor een workshop.
dus dat is jammer.
MiReRe ja zo als jij het omschrijft voel ik het ook en inderdaad over iets belangrijks praten ook maar moeder bellen.

Morgen ga ik ook met mijn moeder naar de huishoudbeurs heel gezellig en zondag ga ik weer naar een vriendin maar die woont 180 km verder op dus dat rij je ook niet iedere week.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:12

Moest pb zijn :p

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 13:14

nine1987 schreef:
dancertje schreef:
Hoi allemaal,
Misschien hebben jullie nog tips of zijn er gezellige mensen die samen met wat leuks willen gaan doen?

Ben zo'n 2 jaar geleden ingetrokken bij mijn vriend in Waarder.
Zelf kom ik van oorsprong uit beek limburg dus ben nog al een eindje uit de buurt gaan wonen.
Toen ik hier kwam wonen had ik gelukkig vrij snel werk helaas in de tussentijd gewisseld maar ook hier heb ik het super naar mijn zin.
Echter miste het sociale contact buiten het werk om.
Om deze reden weer op een manege gaan rijden daar praat ik wel met mensen maar dan houd het ook weer op waarom geen idee :(

Verder heb ik 2x in de week een bijrijdpaard maar dat is bij iemand thuis en ben ik dus weer alleen.
Verder train ik 1 a 2 keer in de week met de hond en zo af en toe wandelen we ook met de groep maar die is nu uit elkaar gezien er mensen op andere dagen gingen trainen.

Verder ben ik dus om meer onder de mensen te komen ook weer 3 dagen in de week gaan sporten, maar ook hier helaas blijft het bij even praten.
Bij mij in de straat zitten eigenlijk alleen mensen die al allemaal kinderen hebben die al beginnen aan de middelbare dus ook niet echt mijn leeftijdsgroep.

Bedankt voor het lezen van dit alles hopelijk hebben jullie nog tips of mensen die denken ja ik woon in de buurt en heb wel zin.

Ik zie net je bericht.. je bent bijna een geschenk uit de hemel hahaha.. Ik bem jeanine, ik kom uit heerlen en woon al anderhalf jaar in alphen.. Heb precies hetzelfde als jij.. Kan hier ook totaal niet aarden.. Godvergeten rotgat waar je geeneens fatsoenlijk buiten kan rijden.. :p
Zullen we eens meeten binnenkort?

Groetjes jeanine

Hahah wat toeval ik kom uit beek en in heerlen op school gezeten.
meeten zeker lijkt me heel leuk.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:16

Lig nu ziek thuis, dus gaat m niet worden.. Maar lijkt me heel gezellig.. Leuk, een plaatsgenoot in de buurt..

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:20

Ik keek net in je profiel en zag dat je van bakken houd... een bak cursus hoef ik je niet aan te raden want God meid want maak jij mooie taarten (leuke website trouwens). Je bent wel in een gat gaan wonen zeg: Waarder. Wil je daar blijven wonen? IK zou eens kijken of je een groepje kan verzamelen die fotograferen ook als hobby heeft: lekker samen (met of zonder honden) op pad gaan.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 13:23

dankjewel voor het compliment.
Blijven wonen eerlijk gezegd geen idee.
Hou van de natuur en die heb ik hier echt wel vandaar de keuze voor hier.
Maar een gat zeker weten.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:27

Oppervlakkige vriendschappen maak je snel, als je ouder bent (na je studie/uitgaansleven/etc) dan maak je niet meer zo snel echte vriendschappen waar je lief en leed mee deelt. Ik denk dat je je dat ook moet realiseren om teleurstelling te voorkomen. Tuurlijk komt er in de toekomst vast en zeker een vriendin in je leven waar je wel meer mee hebt maar vaak komen ze niet bij bosjes zoals vroeger.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 13:28

in bosjes heb ik ze nooit gehad :P
dus dat ben ik gewend, wat me nu eigenlijk stoort is dat ik gewoon helemaal niemand hier heb.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:30

zo ben ik dus na limburg verhuisd verveel me ook te pluris(kom mede ook omdat ik niet mag werken ben volledig afgekeuird) hier ken of weet niks dorps genootjes zijn niet van mijn leeftijd nee doe mijn maar brabant

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:32

Vind je zelf wel iemand leuk genoeg als (misschien) vriendin op de manege, sportschool of in de buurt bij jou, maar zie je er tegenop om diegene uit te nodigen? Of is er niemand waar het mee klikt?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 13:33

Zie er tegen op om uit te nodigen dat is het punt.
Moonie waar zit je in limburg?