Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Wel een huurhuis en mn vriend werkt 4 dagen en een dag school.
. Dus het huishouden komt niet helemaal op mij aan. Weissjee schreef:Hier!
Ik ben dit jaar begonnen aan een hbo-studie. En woon sinds november samen met mijn vriend. Wel een huurhuis en mn vriend werkt 4 dagen en een dag school.
Met mijn studie gaat het tot nu toe goed. Het combineren is soms lastig maar mijn vriend is niet te beroerd om iets te doen in het huishouden. Dus het huishouden komt niet helemaal op mij aan.

...Selka schreef:Plannen, schuiven en weinig sociaal leven
Heb een deeltijd opleiding gedaan, gewerkt, volledig huishouden en hond/paard/konijnen etc.
Het is zwaar en veel, maar als je alles goed plant en de studie je makkelijk gaat wel goed te doen. Ik heb het geluk gehad dat ik alles aan huiswerk op school kon doen en de verslagen etc. op m'n werk. Heb de opleiding ook verkort gedaan in 2 1/2 jaar ipv 4 jaar. Maar dat kwam voornamelijk omdat ik het echt appeltje eitje vond. Ik vond het huishouden veel zwaarder
Nu fulltime werken, volledig huidshouden en meer beesten maar ook dit komt gewoon op plannen aan. Plus je moet je beseffen dat je niet altijd meer naar feestjes kunt of zo maar kunt gaan shoppen.
F_Orumster schreef:Gaat het je om de tijd of financiën? Vanaf mn 16e kwam huishouden en deels zorg over mn 8jarige broertje op mij neer en de zorgen over ontspoorde broer. Financieel droeg ik maar een klein deel aan. Heb na een mbo een hbo afgerond en hield er ook bijbanen op na en dat was druk, maar te doen. Stageperioden waren wel wat heftig icm met bijbaan en de rest.
nu moet ik iedere dag omdat ik hooi voer bij paard 1, heel handig is dat paard 2 op een andere stal staat
kost een boel tijd extra. Selka schreef:Ik was 20 toen ik deeltijd ging studeren. Woon sinds m'n eind 17/begin 18 samen. Was met bijna 23 klaar![]()
Wat misschien ook scheelt is als je niet iedere dag naar de paarden hoeft? Tijdens mijn studie stond ik alles inclusief en een dagje overslaan kon daardoor. dat was wel fijnnu moet ik iedere dag omdat ik hooi voer bij paard 1, heel handig is dat paard 2 op een andere stal staat
kost een boel tijd extra.
Maar ik zou zeker deeltijd doen en geen voltijd! Ook mbt de kosten en het werk wat je dan wel kunt doen. Mijn werk was gewoon meteen mijn "stage".
succes in ieder geval!
. Ook bij mij thuis blijft het huishouden wel eens een dagje liggen als wij er geen tijd voor hebben, soms is het gewoon niet anders!