)Hallo allemaal,
Dit jaar ben ik (opnieuw) begonnen aan de opleiding Toerisme. Dit keer op een school die dichter bij huis ligt en qua onderwijs ook veel beter staat aangeschreven. Hiervoor heb ik al 1 jaar de opleiding Toerisme gevolgd op een andere school maar helaas door te weinig inzet van mijn kant en ook het niet begrijpen van de lesstof gestopt met deze opleiding.
De afgelopen maanden hebben we een introductie gehad binnen het toerisme. Dit zijn 4 branchtevakken: Reizen (verkopen van reizen in reisbureau), Front-office (receptioniste in bv hotel) , Leisure (animatie op campings) en Luchtvaart (stewardess).
De keuze voor luchtvaart viel al af omdat ik hier niks mee heb. Buiten dat is dit op een apart niveau en zijn de eisen hiervoor erg hoog. Het is werk waarbij je heel verschillende werktijden hebt en dat gaat gewoon niet in combinatie met een paard, vriend en ouders. Daarna bleven er 2 keuzes over.
- Frontoffice in combinatie met Leisure
- Frontoffice in combinatie met Reizen
Ik heb voor leisure gekozen maar ik begin nu toch te twijfelen... Ik heb er in eerste instantie voor gekozen omdat ik vorig jaar ook al het vak reizen heb gehad. Ik heb daar toen erg veel moeite mee gehad maar dit komt misschien ook omdat er maar weinig inzet van mijn kant kwam. Sinds dit jaar zet ik me echt heel goed in... Verder ben ik erg goed met kinderen.
Ik weet niet of er hier bokkers zijn die een soort gelijke opleiding hebben gevolgd of binnen een van deze branches werken. Graag zou ik meningen ontvangen over hoe jullie de opleiding bevallen is en of jullie ooit spijt hebben gehad over jullie keuze. Welk diploma staat beter op je cv?
Ik moet dit weekend de keus doorgeven en ik weet het nog steeds niet...