Extra beveiliging stallen Anky van Grunsven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Extra beveiliging stallen Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:26

Uitgegeven: 9 december 2003 12:55

ERP - Dressuuramazone Anky van Grunsven en haar partner Sjef Janssen hebben hun manege in het Brabantse Erp extra beveiligd. Zij hebben dat gedaan na dreigementen van de koper van een van hun paarden. De stallen zijn sindsdien van extra sloten voorzien en binnenkort laat de olympisch kampioene videobewaking installeren.

De koper in kwestie beschuldigt Van Grunsven en Janssen ervan hem een ongezond dier te hebben verkocht. Het paard Gestion Idool viel kort na de aankoop dood neer in de weide naast de manege in Erp. De koper heeft Van Grunsven en Janssen voor de rechter gedaagd en eist zijn geld, enkele honderdduizenden euro's, terug. De zaak dient in maart 2004.

Advocaat Wensing van de koper beweert dat Idool met verborgen gebreken is verkocht. Bovendien zou het dier slecht getraind zijn en verkeerde medicijnen hebben gekregen. Van Grunsven en Janssen bestrijden die aantijgingen. Idool is volgens hen overleden aan een acute hartstilstand. "Dat is buitengewoon verdrietig, maar Anky van Grunsven is daarvoor op geen enkele wijze verantwoordelijk. Dit kan nu eenmaal altijd gebeuren", liet de manege dinsdag weten


Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:28

Dat slaat dus op dat stukje wat op de voorpagina staat!

Van vallen leer je opstaan...!

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:39

Ben niet verbaasd dat die mensen dreigementen uiten.
Vindt dat echt wat voor hun.

Ik blijf het een raar verhaal vinden dat je een paard voor zoveel geld koopt zonder hem te keuren en alle papieren mee te krijgen.

Zou met zo'n duur paard extra voorzichtig zijn en de kosten voor een keuring kunnen er dan ook nog wel vanaf.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:45

je hebt als koper rechten maar ook plichten, onderzoeksplicht,
als ze hem echt niet hebben laten keuren is dat gewoon dom

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:46

wat de doodsoorzaak is geweest en de reden daarvan die is toch gewoon te onderzoeken?

Amor Vincit Omnia

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:49

Ze zeggen dat het paard de hele dag in het weiland heeft gelegen en dat er daarom geen onderzoek gedaan kon worden naar de doodsoorzaak.

Lijkt me echter stug dat er op zo'n stal al bij Any van Grunsven een paard een hele dag in het weiland ligt en niemand die dat door heeft of er wat aan doet.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:54

ik zou toch ook denken dat het geld voor een keuring er nog af kan. Nu hij Poëtin heeft gekocht voor dat gigantisch bedrag denk dat hij waarschijnlijk van iets te veel heeft. Je zal maar zo'n opa hebben. Waar blijft mijn suikeroompje of tante met haar miljoenen Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:55

Beetje vaag verhaal hoor, sowieso als je een paard koopt laat je hem toch keuren? Of het nou duur is of goedkoop! Zeker als het duur is zou ik het doen. Dan heb je toch poen zat!
Ik vind het eigenlijk een beetje hun eigen schuld...

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:08

Vaag verhaal. Maar de man in kwestie is zelf fout. Hij heeft het paard gekocht zonder het te laten keuren. Maakt niet uit hoe bekend eenpaard is, ik zou het ten allertijde laten keuren.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:09

Marrie schreef:
Beetje vaag verhaal hoor, sowieso als je een paard koopt laat je hem toch keuren? Of het nou duur is of goedkoop! Zeker als het duur is zou ik het doen. Dan heb je toch poen zat!
Ik vind het eigenlijk een beetje hun eigen schuld...


Ja idd. Dan hadden ze hem maar moeten laten keuren!
Vind het erg zwak om de schuld op Anky en Sjef te schuiven.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:12

Ik vraag me af wat de zin van dit persbericht is.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:15

Begrijp ik het goed, is de eigenaar van Gestion Idool dezelfde als van Poetin ??
Tjonge jonge... dan hoop ik dat ze er van geleerd hebben en Poetin wél hebben laten keuren Tong uitsteken !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:25

Tja, wel naar. Ik kan me voorstellen dat je als koper niet bepaald staat te lachen... Maar ja een hartaanval ofzo haal je er vrees ik ook niet uit met een keuring! Kan je paard nog zo mooi op de benen staan... Gewoon vette pech?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:45

elk levend wezen kan aan een hartstilstand sterven. Vrijdag is dat een collega van mij overkomen. Hij was pas 33. Zo heeft er eens een ruiter meegemaakt dat zijn paard na het beïndigen van het parcours in elkaar zakte. Het paard had een slagaderbreuk gehad. Hou zou je zoiets moet ontdekken door foto's? Het was gewoon brute pech.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:00

Ik heb ook een paard gekend dat drie maanden nadat hij verkocht was met complete keuring (kl + ro) aan een hartstilstand is overleden. Beestje was 10 jaar oud...

Kan dus zowiezo altijd gebeuren. Maar wel triest dat er bedreigingen vallen en dat dit allemaal via de pers naar buiten treedt.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:09

natuurlijk heel vervelend voor de nieuwe eigenaren dat het nieuwe (extreem dure waarschijnlijk) paard kort na aankoop is overleden. maar ik neem ook aan dat er allerlei keuringen zijn geweest en zoals de rest al zei: ht kan altijd gebeuren. beetje banketstaaf om dan een schade vergoeding te eisen, had je maar een goede verzekering op het paardje moeten afsluiten zodat je een deel van het aankoopsbedrag nog terug krijgt in plaats van dat te gaan eisen bij de vorige eigenaren....
wel vaag trouwens dat er staat dat ze nu pas videobewaking hebben neergezet, als je zulke dure paarden hebt heb je dat toch sowieso?

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:04

Idool was echt een van m'n favorieten en ik vind het dan ook erg naar wat er gebeurt is en wat er nu aan de gang is.
Wat ik raar vind is dat ik verschillende berichtgevingen lees. In de krant heb ik gelezen dat Idool is overleden in een weiland in de buurt van Amsterdam, andere berichten spreken erover dat Idool nog bij Anky op stal stond. Aanvankelijk had men het over een aankoop bedrag van 800.000 euro, nu nog maar over de helft Verward Nu wordt er verteld dat het paard de hele dag in de wei stond zonder toezicht, dat verbaasd me toch echt als je een paard voor zoveel geld koopt.
Maar goed, bij mijn weten is een koper niet verplicht een aankoopkeuring te doen. Hij mag er van uitgaan dat hij een deugdelijk product overneemt van de verkoper, zoniet gelden er regels met betrekking tot teruggave. Het is maar net of de koper de verkoper vertrouwd.......

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:38

Ze is nu op tv bij SBS6.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:44

Ik heb begrepen dat van Aalderen vanavond te zien is bij Nova, om kwart over 10 Haha!

ben benieuwd

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:48

Ik vind dit langzamerhand een erg zielige vertoning worden....Paard heeft wsl een hartstilstand gekregen, heel rottig, maar het kan gebeuren!
Misschien heeft hij problemen aan het hart gehad, maar dat hoef je van de buitenkant absoluut niet te zien, maar was er bij een keuring wsl wel uitgekomen.
Vind het wel erg makkelijk om dan de zwarte piet aan Anky toe te schuiven. Het lag gewoon aan de training en medicatie. (als het dier al medicatie kreeg wist Van Aalderen dat toch ook neem ik aan Verward )

Het was me trouwens ontgaan dat dit ook de mensen zijn die Poëtin voor zo'n idioot bedrag hebben gekocht Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:56

petraaken schreef:
Nu hij Poëtin heeft gekocht voor dat gigantisch bedrag denk dat hij waarschijnlijk van iets te veel heeft.


Volgens mij is Poetin gekocht door de familie van der Zwan en was Idool gekocht door van Henk van Aalderen Verward

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:09

Dat dacht ik ook Ilindra, kon het al niet helemaal plaatsen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:19

Fijne mensen van van Aalderen.
Ben benieuwd hoe die straks met jury-leden omgaan waarvan ze menen dat ze te laag gepunt hebben Haha!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:21

Vanavond bij Nova rond 22:00 uur komt HET verhaal rond Anky en Idool

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:32

Owwh mooi! Ik ga kijken!

geen