Hoe vieren tweelingen hun verjaardag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Hoe vieren tweelingen hun verjaardag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 14:00

Bokkers ik ben benieuwd :D.

Hier is er geen sprake van leuke en gezellige aanloop naar een verjaardag samen, maar is er sprake van een regelrechte ruzieaanloop. Dus hoe vieren tweelingen op bokt hun verjaardag? De discussieonderwerpen bij ons:

- Eerste discussiepunt -O- : waar? We wonen ongeveer een uur van elkaar vandaan. Familie/vrienden wonen het dichts bij mij
- En dan wie nodigen we uit? Er zijn verschillende 'groepen': familie (kan gelukkig allemaal bij elkaar/door elkaar), 'eigen' vrienden en gezamelijke vrienden.

Ja, dit pakket staat garant voor ruzie -O- . Ik ben nu zo ver dat ik het wel gewoon niet vier :Y) . Dus tweelingbokkers..hoe doen jullie dit?

Muisbal

Re: Hoe vieren tweelingen hun verjaardag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:04

Kunnen jullie de verjaardag niet gewoon meerdere keren vieren? 1 Keer voor familie, dan hoef je alleen nog de locatie uit te vechten, of die doe je gewoon bij je ouders thuis :+

En voor vrienden en kennissen ga je gewoon je eigen gang.

Of is dit nu te simpel bedacht -als niet tweeling zijnde-? :+

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:06

Ik ben een tweeling en bij ons gaat het eigenlijk alletwee prima in overleg. Dit jaar weer vrienden dan eens samen gevierd, maar we hebben zowel een aparte als gezamenlijke vriendenkring dus normaal vieren we het apart en dan ieder op een andere dag in overleg. Eigenlijk nooit problemen mee. Zelfde voor familie, mocht onze verjaardag in een weekend vallen dan komen ze bv s ochtends bij mij op de koffie en s avonds bij mn zus om een hapje mee te eten.
We gaan ook altijd bij elkaars verjaardag langs.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:06

Ik zou sowieso familie en vrienden scheiden en dus 2 feestjes houden.
1 keer de familie afwisselend qua locatie ene keer bij jou andere keer bij haar of anders inderdaad bij je ouders als 'neutraal' gebied.
En dan 's avonds of de volgende dag gewoon je eigen vriendengroep.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:07

Voor mij en mijn zus is het nu nog makkelijk want wij wonen nog thuis :+ Voor apparte vrienden & vriendinnen doen we meestal de ene het weekend van te voren, en de andere het weekend erna en dan samen het weekend/de dag zelf :D

Vroeger was het ook weleens eentje de dag zelf maar we mochten elkaars vriendinnen niet echt dus dan kregen we daar meestal weer ruzie om dus nu is het gewoon afgeschaft :')
Laatst bijgewerkt door melody7 op 23-01-14 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris92

Lastige situatie.. zeker als een deel natuurlijk ook gezamelijk is.
Jij het ene weekend/dag en je zus? het andere weekend/dag.
Of kunnen jullie niet ergens tussen in een zaaltje huren en alles bij elkaar laten komen?

MarliesV

Geen tweeling maar wel vrienden die tweeling zijn.

Ze houden samen verjaardag voor de familie in het huis wat het makkelijkst is qua ruimte en locatie.

Voor vrienden gewoon ieder apart. Dus beide op een andere dag de verjaardag vieren. Gezamelijke vrienden hebben dus 2x verjaardag.

Maar als het voor ruzie zorgt dan vier je het toch lekker beide apart. Gewoon bv dit jaar jij op je verjaardag de familie en als je dat gezellig vind ook je vrienden gelijk er bij en volgend jaar je tweelingzus/broer. Dan wissel je dat elk jaar af.
De ander viert dan een dag later/eerder of wat dan ook.

Mijn nichtje is tegelijk met mij jarig. Daar sprak ik altijd mee af wie dat jaar de familie op de dag zelf kreeg en wie op een andere dag.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:09

Serieus, ik vraag me af waarom je het per se samen wilt doen?
Als je als broer en zus (die niet als tweeling) vlak bij elkaar jarig bent hoef je het toch ook niet per se te doen.
Ik zeg, gewoon apart.
Tja, dan zie je je familie misschien even wat vaker. Maar ja, dat is met sint/kerst/oudennieuw ook.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:11

Nog een deel van een tweeling hier. Nooit echt ruzie, alleen het probleem met mensen uitnodigen, haar vrienden gaan niet zo goed overweg met die van mij :')
Toch werden ze meestal wel samen uitgenodigd en het is wonderbaarlijk genoeg altijd goed gegaan.. :')
Laatste jaren gewoon ons eigen ding met eigen vrienden gedaan, vonden we allebei prima.

We wonen sowieso nog thuis, dus problemen met locaties e.d hebben we niet..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 15:51

Op neutraal terrein is zeker een optie (dit jaar gedaan), maar dat is dus bij mij om de hoek. Dat betekent dus dat zus verder moet reizen (en dat vind ze een big problem). Mijn zus woont een uur bij ons vandaan.

Apart vieren is inderdaad een optie. Wil het niet dat deel van de familie ver moet komen (denk aan 2 uur rijden) en dat ze dat niet 2 weekenden achter elkaar gaan doen.

En familie apart en vrienden apart wilde mijn zus niet. Vaste vrienden zijn bijna familie van ons en klikken ook heel goed met de familie -O- . Mijn zus wil dus gezamelijke vrienden en familie bij elkaar. Maar dat houdt dus in dat er 2-3 buiten de boot vallen en ik vind het dan ook weer niet leuk die 2/3 apart te moeten uitnodigen. Dan ga ik weer meer mensen uitnodigen terwijl ik daar geen behoefte aan heb. En vrienden van mijn zus gaan weer heel goed met onze gezamelijke vrienden en wil dat dus tegelijkertijd vieren.

Daarnaast vind ik klein vieren veel leuker en mijn zus wil het liefst iedereen die ze dat jaar 1x gezien heeft uitnodigen. Tel daarbij op dat ik heeelemaal niks heb met mijn zus haar vrienden en ik dus absoluut niet de behoefte heb om veel mensen uit te nodigen. Dat botst dus behoorlijk :+

@ Muisbal..het klinkt zo simpel zo...en zo werkt het in de praktijk dus niet. We zijn allebei overigens erg eigenwijs :P.

@Melody ja dat klinkt bekend. Ik heb dus ook echt totaaaal geen zin om met haar vrienden verplicht op een verjaardag te vieren. Dit jaar was het compromis: familie + gezamelijke vrienden + nog 1 of 2 van onze eigen vrienden die we regelmatig allebei zien. Maar dat was echt een no go voor mijn zus....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 15:54

MarianneW schreef:
Serieus, ik vraag me af waarom je het per se samen wilt doen?
Als je als broer en zus (die niet als tweeling) vlak bij elkaar jarig bent hoef je het toch ook niet per se te doen.
Ik zeg, gewoon apart.
Tja, dan zie je je familie misschien even wat vaker. Maar ja, dat is met sint/kerst/oudennieuw ook.

Dat wil ik niet persé, mijn zus wel. Overigens was ze furieus toen ik zei dat zij maar lekker haar eigen feestje moest organiseren en ik een week later wel mijn eigen feestje zou houden. Dat mocht niet van haar. Ik mocht niet nog apart met mijn schoonouders/familie een verjaardag vieren (hun kleinzoon is dezelfde dag jarig, schoonmoeder een dag later, en wij vierde het dezelfde dag als kleinzoon.....) als zij liever een andere keer wilde komen.

En dan hebben we het nog niet eens over de inkopen, het tijdstip en het eten :Y) . Hoe langer ik er over praat, hoe duidelijker is dat ik gewoon geen verjaardag vier. :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:54

Dan regelt zij toch haar eigen feestje?
En jij die van jou?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:03

Sorry dat ik het zeg, maar dit klinkt meer als een 15 jarige puberzussenruzie dan twee volwassen vrouwen :')

Ik zou gewoon mijn eigen pad kiezen en je verjaardag aanpakken zoals jij het wil, uitnodigen wie jij wil en maar zien wie er komt.

Of een andere manier is je zus de verjaardag laten organiseren hoe zij het wil, braaf op komen dagen en dan op een ander moment de verjaardag vieren zoals jij het wil, met bijv je schoonfamilie en je eigen vrienden.

Dus directe familie en eventuele gezamenlijke vrienden komen bij je zus haar feestje en ook gelijk voor jou. En jij viert het (nogmaals) op een ander moment met de mensen die jij graag wil en die nog niet zijn geweest en bijvoorbeeld voor de mensen die wel al zijn geweest staat het vrij nog een keer te komen, willen/kunnen ze niet, prima dan zijn ze 1 keer geweest.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:11

Muisbal schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar dit klinkt meer als een 15 jarige puberzussenruzie dan twee volwassen vrouwen :')

Haha dat is het ook hoor :') . Ik wil niks toegeven en mijn zus ook niet. Gelukkig duurt het nog een heel jaar voor we hier weer over na moeten denken :P

Muisbal schreef:
Ik zou gewoon mijn eigen pad kiezen en je verjaardag aanpakken zoals jij het wil, uitnodigen wie jij wil en maar zien wie er komt.

Of een andere manier is je zus de verjaardag laten organiseren hoe zij het wil, braaf op komen dagen en dan op een ander moment de verjaardag vieren zoals jij het wil, met bijv je schoonfamilie en je eigen vrienden.

Dus directe familie en eventuele gezamenlijke vrienden komen bij je zus haar feestje en ook gelijk voor jou. En jij viert het (nogmaals) op een ander moment met de mensen die jij graag wil en die nog niet zijn geweest en bijvoorbeeld voor de mensen die wel al zijn geweest staat het vrij nog een keer te komen, willen/kunnen ze niet, prima dan zijn ze 1 keer geweest.

Ja ik denk dat dat hem wordt :j. Dan wordt de rel: wie mag het eerst de verjaardag vieren :Y) }:0 :') En ik gok dat mijn zus dan niet op mijn verjaardag komt :')

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:46

1/3 deel van een drieling meld zich hier :')
Nu nog niet veel problemen met verjaardag vieren, maar dat komt nog wel denk ik! We hebben het er al wel eens over bij wie we het vieren als we alle drie ergens anders wonen, en daar komt ook altijd ruzie van, iedereen wil dat de familie naar hem/haar toekomt en de anderen zijn het daar natuurlijk niet mee eens haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:47

Wij eten altijd samen bij de ouders. En daarna gaat ieder z'n eigen gang weer met eigen visite.

Op vakantie gaan is ook wel heel effectief :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-01-14 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:49

Sja het lijkt mij logisch..als jullie het samen moeten vieren omdat familie niet twee keer wilt reizen dan het ene jaar bij jou thuis en het andere jaar bij haar. Om en om, geen gezeur geen gezeik.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:53

Urion schreef:
Sja het lijkt mij logisch..als jullie het samen moeten vieren omdat familie niet twee keer wilt reizen dan het ene jaar bij jou thuis en het andere jaar bij haar. Om en om, geen gezeur geen gezeik.

Ja so far so good. Maar de rest dan? Gezamenlijke vrienden (die goed met familie omgaan) aparte vrienden (waarvan sommigen weer goed met gezamenlijke vrienden gaan) en het dilemma groot/klein vieren.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:53

jebuurmeisje schreef:
1/3 deel van een drieling meld zich hier :')
Nu nog niet veel problemen met verjaardag vieren, maar dat komt nog wel denk ik! We hebben het er al wel eens over bij wie we het vieren als we alle drie ergens anders wonen, en daar komt ook altijd ruzie van, iedereen wil dat de familie naar hem/haar toekomt en de anderen zijn het daar natuurlijk niet mee eens haha!

Haha succes alvast

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:57

Ben zelf geen tweeling,maar wel op de dezelfde dag jarig als mijn tweeling schoonzusjes.We vieren elk
Jaar 1 verjaardag voor ons drieen.En elk jaar is een ander aan de beurt.Voor mijn familie vier ik
Het 2 keer apart en 1 keer met eigen en schoonfamilie.En dat gaat al jaren prima zo.Mijn schoonzusjes
Vieren de verjaardag voor hun schoonfamilie dan ook apart.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 23-01-14 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:58

Wij wonen nog thuis, dus gewoon te gelijk :)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:01

Wij houden onze verjaardag apart inmiddels.

"vroegah" wel samen gevierd, maar dit was eigenlijk altijd een soort van teleurstelling voor degene die in het huis kwam van de ander. Want je eigen vrienden nodig je eigenlijk nooit uit omdat je je te gast voelt op je eigen verjaardag in een ander huis.

Nu stuur ik of mijn broer een weekje of 2 a 3 van te voren een berichtje met de vraag wanneer wil jij je verjaardag vieren en de ander houd het dan op een andere dag of een ander weekend. Allemaal in goed overleg en de familie komt gewoon op allebei de dagen. Gezamelijke vrienden hebben we niet dus das makkelijk.
Geen gevoel meer van 5e wiel aan de wagen, dus ik en broer happy.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:32

Hier geen tweeling, wel een dochter van een tweeling. :P

Mijn vader en oom overleggen het gewoon netjes met elkaar, maar meestal viert mijn oom het op de dag zelf of het directe weekend erna en viert mijn vader het een week / het weekend later de verjaardag samen met mijn moeder. Tussen de verjaardag van mijn vader / oom en die van mijn moeder zit namelijk maar een paar dagen. :+

-----------

Maar het lijkt mij toch dat dit gewoon in goed overleg moet kunnen? Dat familie niet 2 keer gaat reizen dat kan ik best snappen..

Dus ik zou dan zeggen het ene jaar bij de een het andere jaar bij de ander (of op neutraal terrein), en de vrienden (gezamelijk of niet) die goed klikken met de familie zijn ook direct welkom. Voor de andere vrienden die verder niks met de familie of je tweelingzus te maken hebben kun je altijd nog kijken of je nog een apart feestje geeft. Als dat er net 2 of 3 zijn en je daarvoor geen feestje geeft kun je er toch ook gewoon een gezellig avondje uit van maken ter gelegenheid van je verjaardag?