Ik heb nog een Hotmail account (of nou ja tegenwoordig outlook), maar deze gebruik ik eigenlijk nog maar zelden. Dit e-mail adres komt dus ook binnen op mijn telefoon en daar bekijk ik alle mails, niet op het internet of pc of iets dergelijks. Nu had ik eens een keer ingelogd op de pc, maarrrr mijn e-mail is helemaal leeg?! Ik heb echt al eeuwen niet meer ingelogd gehad via de pc, gebruik normaliter sowieso toch mijn gmail adres.
Maar zou toch graag willen dat e-mails gewoon in de inbox van mijn Hotmail blijven staan? Wie kan me een handje op weg helpen?
Ik weet niet of de optie in je mailapp zit maar je app haalt nu na het ophalen van de mail het bericht van de server. Als je die optie in je mailapp kunt aanvinken (dat hij het laat staan) dan is je probleem voorbij.
Je kunt misschien beter je outlook mail laten ophalen door Gmail en dan aanvinken dat het originele bericht op de server moet blijven staan. Zo krijg je automatisch je Outlook mail via Gmail binnen (hij synct alleen 1 x per uur) en blijft je mail in outlook staan.
Je kunt ook nog in Outlook je mail automatisch door laten sturen naar je Gmailadres, dat kan ook nog.
Lumea
Geplaatst: 22-01-14 20:56
Staan de e-mails nog wel gewoon op je telefoon in die app? En je hebt ze niet per ongelijk verwijderd in die app (bepaalde instelling oid)?
"Mail op server verwijderen" staat uit, het is trouwens gewoon een "app" die al op de telefoon staat (HTC) en mijn gmail haal ik hier op ook binnen, maar daar blijven wel gewoon alle mails in de inbox op internet/pc staan.
Als ik mails verwijder op mijn telefoon, verwijderd die niet op de server (andersom wel) volgens de instellingen. Overigens verwijder ik ook geen mails via mijn telefoon, lees ze alleen maar of laat ze gewoon ongelezen staan (zoals reclame mailtjes). Ook blijven de mails maar 7 dagen op mijn telefoon zichtbaar.
Oh dat is wel heel raar... Dan kan ik je niet verder helpen denk ik. Bij mij blijven ze ook 7 dagen staan en verdwijnen daarna van mijn telefoon, maar zijn op de pc dan nog gewoon zichtbaar.
Ik heb dit ook al een paar jaar. Is gekomen toen ik mijn Hotmail aan mijn gmail had gekoppeld (zodat ik mijn mails op mijn mobiel kon lezen via Gmail, Hotmail app werkte toen nog niet).
Maar ik heb m'n Hotmail niet aan Gmail gekoppeld of iets dergelijks. Enige wat ik doe is het binnen halen op mijn telefoon wat ik al aantal jaar doe (jaar of 4) en nooit problemen mee gehad of dat ie de mails verwijderde. Alleen nu dus, eigenlijk pas nadat ik niet meer inlog op Hotmail gewoon op de pc.
Maar ik gebruik precies het zelfde voor mijn Gmail op mijn telefoon, ook zelfde instellingen, etc als bij de Hotmail en daar blijven de mails wel gewoon in de inbox staan. Alleen die log ik dagelijks in op mijn laptop.
Ik heb geen map POP staan, alleen de standaard mappen en allemaal leeg. Als ik naar meer instelling ga en dan "Verbinding maken met apparaten en apps via POP", staat inschakelen en uitschakelen. Uitschakelen is aangevinkt.