Het viel me al op dat het bij heel lang duurt voordat de kraan warm word. Ik heb het nu is opgemeten en het duurt 140 seconden tot ik warm water heb. Als ik een liter fles vul duurt dat 9 seconden. Ik spoel dus ruim 14 liter weg voordat ik warm water heb.. Is dat normaal? Ik woon trouwens 1 hoog.
Hier ook..maar dat is idd niet normaal. Hier is het destijds uit veiligheidsoverwegingen zo ingesteld ivm voormalig kinderdagverblijf..dus als het goed is, kan de cv monteur dit zo voor je instellen? Wij hebben er nooit eerder 'last' van gehad, behalve in dit huis..maar dat heeftd an ook een reden.
Hier duurt dat ook lang, helaas. Voor de douche moet ik echt al de kraan aansteken voor ik mij uitkleed, en dan moet ik nog even wachten meestal. Aan de afwasbak duurt het iets minder lang, maar toch ook wel even. In het begin kookte ik gewoon water in mijn waterkokertje, en deed er dan nog koud water bij, maar dat duurt ook zo lang en dan heb je maar een mini-beetje water... Dus nu laat ik toch weer even de kraan lopen...
Lusitana
Geplaatst: 22-01-14 19:03
Heeft meestal gewoon te maken met de afstand van het verhitapparaat (geiser, boiler) tot de kraan (en het vermogen uiteraard). En dat de leidingen eerst warm moeten worden voordat het water echt heet aan kan voelen. Hier heb ik vrijwel onmiddelijk heet water in de keuken omdat de geiser daar is, maar in de badkamer duurt het langer omdat er lange leidingen tussen zitten.
inge81
Geplaatst: 22-01-14 19:03
Net met een timer erbij gestaan voor je, moest toch warm water hebben...... Hier duurt t 23 sec voor het echt warm is (brand je je vingers eraan) na 12 sec is het al lauwwarm.
Warm water komt af de 2e verdieping naar de keuken op de begane grond. Dus 140 seconden is wel erg lang, maar waar zit de boiler / ketel / geiser. Dat acheelt natuurlijk ook hoe lang t duurt voor er warm water is.
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-14 19:15
De geiser zit 1 verdieping hoger. Ik zal morgen is bellen met de woningbouw, ik ben benieuwd..
Misschien een tip voor de mensen die het zonde vinden, zet een emmer onder de douche zo vang je het koude water op en die kun je voor andere doeleinden gebruiken zoals de planten water geven.
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-14 19:38
Dan kan ik wel 6 emmers in me douche zetten.. En zoveel planten heb ik niet
Paar seconde, wij hebben voor 2 cent extra per maand iets in de leiding gekregen ofzo, zodat we dus zo snel heet water hebben . Best handig, werkt namelijk ook voor de douche.