zzp'ers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tietse438

zzp'ers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 10:02

ik zit al een tijdje te twijfelen of ik zzp'er zou worden in de tuin/agrarische sector?

zijn er mensen hier die zzp'er zijn? zo ja wat voor branch wat is je ervaring hier in?
en is het je mee of tegen gevallen?

alvast bedankt

Tazzey

Re: zzp'ers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:47

Ik heb als zzp-er gewerkt. Als je wat wilt weten dan PB je maar.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:11

Ik ga net beginnen, morgen afspraak bij de KvK om de inschrijving daar af te ronden. Ik zoek het in de pedagogische hoek.

Denk alleen dat dit in het hoekje studie en werk hoort, zal wel even TEMmen, zodat het daar komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:08

Ik wil het.misschien over een jaar gaan bekijken om als zzp'er aan de slag te gaan. Vind het alleen wel risicovol aan de ene kant.. dus nog twijfels. Ik zoek het inderdaad ook aan de pedagogische kant.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:44

LZP -> STW

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:54

Ik ben ZZP-er in de groene/architectuur sector. De vrijheid die ik heb wil ik niet meer kwijt, maar de onzekerheid en de drukke agenda zou ik wel eens kwijt willen. Als zelfstandige ben je werkelijk nooit meer 'echt' vrij.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:00

Ik werk al 21 jaar als ZZP-er als ambtelijk secretaris van Ondernemingsraden.
www.cksecretariaatsservice.nl

De vrijheid om mijn eigen tijd in te delen bevalt prima.

Tip: je moet wel goed weten wat het betekent om ondernemer te zijn. Ik heb in mijn omgeving wel gemerkt dat niet iedereen geschikt is om voor zichzelf te werken.
In loondienst trek je om 17.00 u de deur dicht en heb je geen zorgen verder voor je werk tot de volgende dag. Als je ondernemer bent, stopt het niet om 17.00 u bij de deur.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:04

Ik ben ook ZZP'er,lesgeven en africhten.
Het is idd een risico,ziek zijn kan niet en met vakantie gaan kost extra geld.
Aangezien ik dus niet of zelden ingehuurd word door bedrijven kan ik wel echt een igen planning maken.
Wat dat betreft is het natuurlijk wel anders dan in andere sectoren waar je vaak voor langere periodes of meerdere uren ingehuurd wordt.

De boekhouding besteed ik grotendeels uit en ik heb maar 1 bedrijf waar ik een factuur naar toe hoef te sturen.
Dat scheelt dus enorm veel werk,anders heb je s'avonds nog wel een hoop administratie te doen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:24

ambre schreef:
De boekhouding besteed ik grotendeels uit en ik heb maar 1 bedrijf waar ik een factuur naar toe hoef te sturen.

Als je maar 1 bedrijf hebt om naar toe te factureren, heb je dan wel recht op een VAR verklaring?

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:31

Ik neem aan dat jullie allemaal "full-time" ZZP'er zijn maar mss is part-time ZZP'er een manier om er met wat minder risico aan te beginnen?

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:35

Dat is ook mijn bedoeling. Daar zit alleen een klein probleem. Dan moet ik wel ook überhaupt werk hebben om er mee te combineren. Ik ben eigenlijk een beetje uit wanhoop zo begonnen, omdat ik op deze manier hopelijk wél kans heb op wat inkomsten. Op het moment dat ik solliciteer word ik keihard afgewezen op mijn ervaring (ja joh, 5 jaar ervaring is ook zo goed te doen als je net afgestudeerd bent). Bij een paar bedrijven sta ik wel in het systeem dat als ze iemand nodig hebben ik ook gebeld kan worden, en dat wordt zo alleen maar makkelijker.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:05

janouk schreef:
ambre schreef:

Als je maar 1 bedrijf hebt om naar toe te factureren, heb je dan wel recht op een VAR verklaring?

Lijkt me eerder een verkapte arbeidsrelatie

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:20

Ik werk nu bijna 8 jaar als zzp-er (petrochemie), opdrachten genoeg en nog geen dag thuisgezeten....vakantie...tja da's moeilijk!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:49

Kattenbak schreef:
ambre schreef:

Lijkt me eerder een verkapte arbeidsrelatie

Ik ben misschien niet duidelijk.Ik heb diverse lesklanten waarvan er slechts 1 een factuur wil hebben.
De rest staat gewoon in de agenda en in mijn kasverantwoordingstaat.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:57

Mist schreef:
Ik werk nu bijna 8 jaar als zzp-er (petrochemie), opdrachten genoeg en nog geen dag thuisgezeten....vakantie...tja da's moeilijk!

Interessant!

tietse438

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 23:19

hoe komt het dat sommige geen vrij heid?
je hebt toch ook wel vrije tijd als je het goed indeeld?

wat hebben jullie gedaan voor je naar de kamer van koophandel ging

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:48

Als je een baantje van 40 uur wil dan moet je niet als zzp-er gaan werken :-) je hebt verantwoordelijkheden naar je opdrachtgever toe en in mijn business is het sowieso een 24uurs bedrijf (raffinaderijen en chemische fabrieken) dus dan moet je vaak ook sávonds, snachts aanwezig zijn als er iets "spannends" aan de hand is. Ik ben coordinator van onderhoudsstops op de raffinaderij en vanaf april 2013 tot nu heb zowat elke week 6dn gewerkt (minimaal 9uur) levert ook leuke fakturen op daar niet van.

Normaal gesproken had ik een paar weken thuis kunnen zijn in december, helaas hebben we een explosie gehad in november met 2 dodelijke slachtoffers en heel veel materiele schade, dit moet hersteld worden. Ruwweg gesproken kost elke fabriek die stil ligt een mln euro per dag. Deze fabriek levert echter H2 (waterstof) naar de rest vd fabrieken waardoor die ook gebukt draaien, en dat kost dus nog meer geld. Je kunt dan niet (met goed fatsoen) eventjes vrij nemen, daarintegen, als er iets met 1 vd paarden is dan is er alle begrip voor dat ik naar huis race en die dag niet meer terug kom. 2 wkn geleden was dit aan de hand, zag dat het fout was op de camera's thuis en ben gelijk met al mijn bedrijfskleding nog aan, zonder iemand te vragen naar huis geraced, thuis nadat de DA weg was ff gebeld dat ik niet meer kwam.

Belangrijkste wat je moet regelen voordat je jezelf inschrijft kvk of gaat werken als zzp-er is een arbeidsongeschiktheidsverzekering! dit duurde bij mij 3mnd incl medische keuringen etc.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:05

Hier een ondernemer met een wasserij/ stomerij.
Het is bij ons altijd afwachten hoeveel werk er per dag binnenkomt.
En dat zien we pas als de klep van de (vracht) wagen opengaat.
Zo hadden we gisteren en vanmorgen ongeveer 2/3 van vorige week maandag binnen gekregen.
Vanmiddag komt de linnenverhuurder zijn werk brengen, en dat is weer dubbel zoveel als vorige week.
En zit ik nu te wachten op de laatste wasmachine nog draait.
Dus morgen moet er hard aan getrokken worden bij ons.
MAAR ik moet wel eerst mijn paard wegbrengen naar de kliniek.
Waar ik dus tijd voor maak, door nu een uurtje langer te blijven.
In het paardendekenwas seizoen ( april, mei en juni) ben ik vaak op de zaterdagmiddag of zondag
op pad om die in het land op te halen.
Want dat is vaak de tijd dat mensen op hun stal aanwezig zijn.
En niet door de weeks overdag. ( terwijl ik dan een chauffeur kan langs sturen)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:09

Mijn vader is ZZP'er, in de detailhandel. Helaas gaat het slecht en gaan we eventjes kijken of de tafels aanslaan, zo niet laat hij de zaak failliet gaan en wordt het schuldsanering.

Hij heeft ook zéér mooie tijden gekend, elke keer weer bussen vol moeten aanvullen enzo, maar sinds die crisis is alles gone. En dan is het niet meer zo leuk ...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:18

Ik ben zzp-er. Ik heb een administratie kantoor. En de meeste administraties die ik doe zijn... Die van zzp-ers. Kom allerlei beroepen tegen. En de meeste zaken lopen goed.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:57

Jep zzp-er voor pgb (persoons gebonden budget) begeleiding van kids ;-) super leuk werk doe dit al ruim 6 jaar maar sinds 2 jaar geregistreerd bij de kvk.

Veel voordelen als startende onderneming. Lijkt allemaal heel ingewikkeld maar het valt best mee hoor ;-).

Mijn vriend doet wel de boekhouding daar ben ik niet zo van haha.

Momenteel heb je het gewoon veel beter als zzper dan dat je in loondienst bent. ik werk wel nog gedeeltelijk voor een bedrijf vanwege stukje zekerheid mocht het pgb weg vallen.....