Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Faelivrin schreef:Een soort van onder je gemaakte schade uitkomen dus? Wel de schade verhalen, daarna opzeggen en niet de nieuwe premie willen betalen?
Sissi87 schreef:Nee, ik wil mijn auto wegdoen omdat op het moment er zo verschrikkelijk veel aan mankeerd, dat het te duur word om het te laten repareren, daarnaast ken ik iemand die een 'auto' over heeft en die kan ik gebruiken. Dus het is niet nodig om die over te laten schrijven.
Dus wat ik bedoel is of ze de schade alsnog doorberekenen als je je verzekering stopt.
Sissi87 schreef:Oke, wat ik ook vaag vond ik heb nu 2 of 3 jaar een verzkeering, en stond op trede 7?? nu ben ik terug gegaan naar 3? Hoe kan dit? ik bedoel ik dacht dat 1 trede 1 schade vrije jaar was
Lestria schreef:Waarom zou het niet netjes zijn? Ze heeft al die tijd daarvoor toch wel netjes premie betaald? Daaruit kan die schade toch betaald worden?
Persoonlijk erger ik mij meer aan het feit dat je 10 jaar lang premie betaald zonder iets te declareren en als je vervolgens eens schade rijdt dat je gelijk een eind terug valt in je no-claim en dus extra premie moet betalen. Vind doorgaans de verzekeringsmaatschappijen grotere dieven dan wat hier genoemd wordt hoor.
Het lijkt mij dat als jij je verzekering opzegt en geen nieuwe afsluit je niets extra's hoeft te betalen. Dat wordt uit de grote pot betaald waaraan iedereen bijdraagt die verzekerd is.
Anoli schreef:Maar of ze de schade dan alsnog doorberekenen of misschien laten staan tot je in de toekomst misschien weer een verzekering voor de auto afsluit durf ik je niet te zeggen
Apple schreef:Hangt ook af van je leeftijd bijvoorbeeld op welke trede je staat.
Je kunt gewoon je auto verkopen en je verzekering stop zetten. Het is niet zo dat je dan later daar nog een rekening voor krijgt oid. Enige is dat als je later weer een nieuwe auto koopt dat je dan instroomt op trede 3 ipv 7.
Rex_Rolfo schreef:Als je een verzekering opzegt krijg je een verklaring met het aantal schadevrije jaren. Daarmee kan je bij een andere maatschappij al met korting instappen. Dit document is een paar jaar (2, 3, 4??) geldig, dus zou je volgend jaar weer een auto kopen dan hoef je niet bij 0 te beginnen.
Omdat je dit jaar een schade hebt geclaimd krijg je een verklaring met minder schadevrije jaren dan wanneer je geen claim had gehad, simpel. Een verzekering zal geen uitkering terugeisen als de verzekernemer besluit de verzekering te beëindigen, of dat nu is vanwege overstappen of omdat er geen auto meer is.
In de tijd dat ik dit typ zijn er al weer diverse reacties, de info klopt. Op het moment dat de auto weg is gewoon een kopie van het vrijwaringsbewijs naar de verzekering sturen en de verzekering stop zetten. Easy.
Sissi87 schreef:daarnaast ken ik iemand die een 'auto' over heeft en die kan ik gebruiken.