Arm konijn in bad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Arm konijn in bad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:02

Arm beest :(:)

http://video.nl.msn.com/watch/video/bun ... -nl_fblike

Het is een prooidier als je die op de rug legt dan verdooft ie uit angst dat hij gedood wordt , en dan gaan ze hem aanraken en wassen je hoort die beestjes gewoon niet te wassen 8)7 (Op vieze kontjes na en wat andere zaken , zelfs dan niet helemaal nat of op de rug..)

Nienke89

Re: Arm konijn in bad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:35

Bah, wat naar om te zien!
Arm beestje!!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:32

Filmpjes van dierenmishandeling plaatsen op Bokt mag niet

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:42

Een konijn wassen moet je alleen maar doen om medische redenen zoals urinebrand, ik heb dat ook wel moeten doen, maar no way dat ik het konijn op de rug liet liggen daarbij.

Het kan nóg erger: mensen die hun konijn in een zwembad stoppen (vanwege de warmte), en niet doorhebben dat zo'n konijn vervolgens met grote angstogen wanhopig op zoek gaat naar een plek om eruit te komen, wat het "baasje" aanziet voor "lekker zwemmen." Of het konijn op een luchtbed in het zwembad neerzetten, konijn springt van ellende het water in omdat het naar de kant wil, weg van het zwembad, wat het domme baasje als "bewijs" ziet dat het konijn vrijwillig in het water springt... 8)7 8)7 8)7
Ook gezien: een "baasje" dat het konijn, als het bijna de kant heeft gevonden, doodleuk weer naar het midden van het zwembad duwt, totaal geen benul van de angst bij het konijn.

Ik heb dergelijke zwemfilmpjes trouwens gemeld bij Youtube als ongepast wegens dierenmishandeling.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:44

Bah, bah, bah!

Ik heb mijn (inmiddels overleden) blinde konijntje wel eens moeten ''wassen'' omdat hij altijd bleeft zitten als hij zijn boodschap had gedaan. Alleen met het achterlijfje en daarna alles eraf halen, achterlijfje erin, daarna alles eraf halen etc.... Maar zo: NO WAY 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:50

Arrabel schreef:
Filmpjes van dierenmishandeling plaatsen op Bokt mag niet

Dit lijkt me nou niet in de catagorie echte mishandeling passen..

Eerder in de catagorie huppeltrutjes met een konijn die geen idee hebben hoe een konijn in elkaar zit en hem daarbij dus 'lekker' wassen..
Sneu is het zeker, die oogjes alleen al..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:57

Ik als niet konijn kenner zou dit filmpje zo aanzien als; ahh konijn geniet lekker :)

Dus ik zou er zo geen dierenmishandeling inzien als ik dit niet hier had gelezen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:00

Probleem is dat allerlei "huppeltrutjes" dat dan gaan nadoen met hun eigen konijn, en vergeten dat de vacht van een nat konijn uiterst langzaam droogt...
En dat het gewoon niet leuk is voor een konijn.
Als ik mijn konijn waste (wegens urinebrand) zette ik haar in heel ondiep water zodat de onderkant net nat werd. Dat is ook niet zo bedreigend en een konijn met een zere achterkant vindt dat meestal acceptabel, ook omdat het tegen de pijn werkt.
Ze vond het niet meer leuk toen ze zo goed als genezen was.

Overigens, ons konijn kreeg urinebrand wegens een zeldzame blaasafwijking, niet wegens verwaarlozing of zo. (Voordat we daar misverstanden over krijgen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:34

Jup denk puur de huppeltutten echt triest arm dier...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:34

mijn vorig konijn moest regelmatig in bad door zijn ziekte maar ik ging hem no way op zijn rug leggen
hij vond het helemaal niet erg om in bad te gaan gelukkig