Mondeling examen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BOKTMANDYY

Mondeling examen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 00:34

Ik heb een probleem, een heel groot probleem zelfs....

Op een maandag had ik mijn mondeling examen voor engels wat 4 x meetelde, ik de gegevens ervoor in mijn agenda genoteerd, tijd, klaslokaal, check.
Maandag kom ik op school, ruim op tijd, maar het probleem is dat ik heel erg last heb van faal angst, ik stond in de aula, klapte dicht en heb mezelf opgesloten in de wc..... toen heb ik de moed bij elkaar geraapt en ben naar het lokaal gelopen met knikkende knieeen en een knalrood hoofd. Stond de leraar te wachten, ik was te laat.
Het probleem is dat je 15 minuten van te voren aanwezig moet zijn, dit had ik dus verkeerd in mijn agenda gezet, klopt dit is mijn fout maar hier gaat het niet om.
Ik was 5 minuten te laat voor mijn mondeling, dat kwartiertje voorbereiden is een leerling z'n eigen pakkie aan. Maar die 5 minuten waren behoorlijk ernstig. Ik mocht hem dus niet doen en hij zou het verzetten, verder niks gezegd tegen de leraar, ik durfde het niet. Ik was in totaal 20min te laat.
Toen ik thuis kwam en mijn moeder heel enthioisiast vroeg hoe de mondeling ging baalde ik als een stekker, ik durfde niet te zeggen dat ik te laat was en zei maar dat de leraar niet aanwezig was en verzet zou worden (dom van mezelf natuurlijk, maar ik heb helaas de neiging tot deze slechte eigenschap...)

Hele week niks over mijn mondeling gehoord, tot ik vrijdag uit was, ik kwam de leraar tegen en hij had behoorlijk slecht nieuws voor mij, ik mocht mijn examen niet overdoen, hij weet niet de rede dat ik te laat was, want zoveel lef heb ik niet om het te zeggen, hij had overlegd met de mensen die hier over gaan, en ja ik had pech.
Dat betekent dus dat ik 4x een 1 heb, en ik baal hier enorm van en ben ook zo boos dat ik weer faalangst moet hebben, maar ik durfde gewoon echt niet...

Wat moet ik doen ?

Nordsvensk

Re: Mondeling examen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 01:50

Wat vervelend! Ik zou een gesprek met je mentor aangaan.. Hij kan je vast helpen, op onze middelbare school hadden ze iemand die je helpte om van je faalangst af te komen. Als je dat niet durft, gewoon aan je moeder vertellen! Ze wordt vast niet boos!

Je moet allleen maar meer presteren, erg belangrijk om van je faalangst af te komen!

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 11:38

Mijn mentor kan hier helaas niks aan doen, zegt hij

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:43

Tja, het is natuurlijk niet zo handig dat je hier pas mee komt als je een examen hebt gemist. Bekijk het eens van de andere kant, als jij daar jarenlang (doorgaans heb je tenminste geen mondeling in de onderbouw) niets van zegt en nu je te laat bent 'ineens' faalangst hebt...Dat komt natuurlijk wel een beetje vreemd over. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet waar is ofzo, ik laat je alleen even de andere kant zien.

Wat je het beste kan doen is langsgaan bij je afdelingsleider of coördinator. Die hebben iets meer te zeggen als je mentor. Vertel dan wel het hele verhaal, dus ook dat je het niet goed durft te zeggen en dat je liever niet wilt dat iedereen het weet. Zorg daarnaast dat je bekend wordt bij het zorgteam op je school en dat je begeleiding krijgt. Dit kan eventueel ook via de vertrouwenspersoon (die heeft iedere school wel), vaak is de stap om daarmee te gaan praten wat kleiner. Echt voor jezelf op gaan komen dus.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 11:56

Ja ik snap het wel wat je zegt, tuurlijk ik kom er niet voor uit, echter heb ik dit niet bij gewone pw's en so's een examen is wel iets heel anders en dan ook nog voor zo een enge grote leraar zitten... krijg er de rillingen van. Ja ik hoop dit nog een beetje recht te kunnen zetten

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:40

BOKTMANDYY schreef:
Ja ik snap het wel wat je zegt, tuurlijk ik kom er niet voor uit, echter heb ik dit niet bij gewone pw's en so's een examen is wel iets heel anders en dan ook nog voor zo een enge grote leraar zitten... krijg er de rillingen van. Ja ik hoop dit nog een beetje recht te kunnen zetten

Is het wel faalangst dan? Want dit klinkt meer alsof je de situatie niet prettig vindt en je niet op je gemak voelt bij de betreffende leraar...Ik weet niet zo heel veel van faalangst en ben niet zeker of je daarop getest kan worden, maar als dat kan zou ik dat zeker eens laten doen. Is er ooit iets voorgevallen met deze leraar waardoor je je niet op je gemak voelt? Is hij erg streng?

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 15:38

Nee hoor ik kan heel goed met deze leraar op schieten, hij is groot, breed em behaard maar dat heeft niets te maken met mijn faalangst, bij nederlands had ik dit ook maar is een vriendin van mij bij me gebleven zodat ik wel het lokaal in ging