Na aanleiding van bovenstaand topic open ik hier een nieuw topic over 'uit de kast' komen. Het andere topic is verplaatst wegens te veel offtopic gaan. Na overleg met een mod is er besloten dat het vorige topic niet terug geplaatst wordt na LZP. Vandaar dat ik een nieuw topic open. Met het verzoek hier niet offtopic te gaan, maar dit in bovenstaand topic te doen.
Zelf ben ik nu ruim een half jaar uit de kast. Dit is vrij snel gegaan, nadat het uit ging met mijn ex. Ik heb namelijk vrij snel daarna een geweldig meisje leren kennen op wie ik ontzettend verliefd ben geworden. Zij gelukkig ook op mij, waardoor ik haar ondertussen alweer zo'n 1,5 maand mijn vriendin mag noemen
.Ik vond het zelf vrij lastig om uit de kast te komen. Gelukkig heeft vrijwel iedereen in mijn omgeving hier ontzettend goed op gereageerd. Een heel aantal mensen had het ook al aan zien komen, maar heeft mij de tijd gegeven om er zelf mee naar buiten te komen op het moment dat ik er klaar voor was. Helaas is het wel zo dat een van de mensen die minder goed heeft gereageerd mijn eigen moeder betreft. Ze accepteert mij absoluut nog en ben ook nog altijd meer dan welkom. Echter vindt ze het ontzettend moeilijk. Dit resulteert er onder andere in dat ze dingen blijft zeggen als dat ze het jammer vind en mij niet kan veranderen.
Ondertussen weet ze wel dat ik een vriendin heb, hoe ze heet en dat ze studeert. Maar dat is letterlijk alles. Naar mijn idee is het voor mijn moeder gewoon een kwestie van tijd en komt het uiteindelijk wel goed.
Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie verhalen. Dus kom maar op!

In eerste instantie vond ik dat lastig, maar eigenlijk is het alleen maar een heel groot voordeel gebleken. Het gaat allemaal zo gemakkelijk met haar en mijn andere vrienden/vriendinnen, echt heel tof