hoe het beste brommertheorie leren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

hoe het beste brommertheorie leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 21:12

Hee!
Ik moet binnenkort brommer theorie examen doen. Ik heb het boek al paar keer door gelezen, maar hoe ga ik dit allemaal in mn hoofd krijgen.
Hoe hebben jullie het geleerd? Nog tips?

Alvast bedankt!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:12

Veeeeeeel oefenvragen maken :D

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:15

Ja inderdaad, ik ben nu ook bezig en ik doe het via internet. Ik heb via een rijschool bij mij in de buurt een inlogcode gehad waarmee ik hoofdstuk voor hoofdstuk online de theorie kan leren en meteen er achteraan een opdracht. Op het einde kan ik ook oefentoetsen doen, voor mij werkt dat veeeeeel beter dan uit het boek.

Waar en wanneer ga jij examen doen? Mag ook via pb. ;)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:58

veel verschillende examens maken, op meerdere sites. zo leer je een beetje verschillende vraagstellingen kennen.

ik heb het indd ook met een online pakket gedaan, maar heb ook veel examens buiten dat pakket gedaan, gewoon gratis op het internet :)

en leer jezelf beheersen. ik dacht dat het wel goed zou gaan, maar ik zat helemaal te trillen :') op een gegeven moment ramde ik zelfs tijdens de toets het bakje van de tafel _O- (staat zo'n bakje over je invoerkastje, zodat je niet kan afkijken)

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:19

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen van het leren van de brommer theorie, viel het mee of viel het toch nog tegen?ben erg benieuwd aangezien ik niet weet wat ik verwachten kan
ik ben nu ook bezig met online leren en heel veel proeftoetsen maken via www.traffictrainer.nl ,

SuzanH

Re: hoe het beste brommertheorie leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 11:57

Lorelei, Ik heb het examen in 1x gehaald!
Tips die ik je kan gegeven is heeeeel veel oefen toetsen maken. En tijdens het examen zelf, logisch nadenken! Optijd wezen met invullen. Ik had 1 fout omdat ik te laat was met invullen, dat zijn stomme foutjes :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:41

gefeliciteerd!

wat ook belangrijk is is de vraag heel goed lezen, vaak lijken de vragen op het examen op vragen uit je oefenexamens maar worden ze net iets anders gesteld.

En! met oefenen bij de foute antwoorden terugzoeken waarom het fout is en er op die manier weer van leren.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:38

Ben nu bezig via traffictrainer veel toetsen te maken, en dat gaat me eigenlijk best goed af, vroeg eigenlijk ook wel af in hoeverre het te vergelijken is met cbr

maar super hoor dat je in 1 keer geslaagd bent!
ik hoor van veel mensen dat brommertheorie moeilijker is als auto?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:54

Nee hoor is niet perse moeilijker, slagingspercentage ligt wel (veel) lager omdat veel mensen maar gewoon op de gok heen gaan

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 15:01

Dankjulliewel.
Denk dat auto juist moeilijker is, veel meer regels en al die dingen meer.
Inderdaad, de vragen die je fout had terug kijken en die opnieuw maken is ook een slimme :)