Buitenlandse uitwisseling met dieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Buitenlandse uitwisseling met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:51

Dag Bokkers!

Ik zit nu in mijn laatste jaar van het middelbaar, volgend jaar wordt er van mij verwacht dat ik aan het unief ga verder studeren. Maar ik wil eigenlijk niet gelijk beginnen met studeren na mijn middelbaar.. Voor je het weet ben je jaren bezig en daarna ga je werken, een carrière opbouwen, kinderen krijgen etc etc. Ik wil eerst wat geleefd hebben, ervaringen en kennis opdoen! En hoe kan dat nu beter dan op uitwisseling gaan naar het buitenland? :D

Ik ben mij al gaan informeren bij AFS, maar voor de enige landen die mij aanstaan ben je een jaar weg. Ik zou het liever op 3 maanden houden, maar die landen staan me eigenlijk niet aan. Ook het probleem bij AFS is dat je niet je eigen land mag kiezen, en ik ben al 18. Op uitwisseling gaan om in het buitenland te studeren zie ik niet zitten, ik zou veel liever vrijwilligerswerk willen doen, en het liefste met dieren. Bestaat er zo'n soort organisatie waarmee je met dieren kan werken in het buitenland? Zo ja, heeft iemand er ervaring mee?

Alvast bedankt!

Yasmine

Re: Buitenlandse uitwisseling met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:57

Ik weet niet of ze met dieren werken, maar qua uitwisselingen kan je zeker ook naar EF en YFU kijken :)
http://www.yfu.be/
http://www.ef.be/nl/pg/uitwisseling/

Uitwisseling is in principe wel een uitwisseling in verband met een studie, waar jij naar op zoek bent is eerder vrijwilligerswerk of werkervaring. Dus dan zou ik eens googlen naar "vrijwilligerswerk dieren" oid. WEP organiseert volgens mij zo'n dingen: www.wep.be

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:58

Laatst bijgewerkt door 1234 op 19-01-14 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:58

Er zijn in Afrika genoeg vrijwilligersprojecten met dieren te vinden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:11

Misschien handig om te vermelden dat je Belgisch bent, dus Nederlandse organisaties zijn waarschijnlijk niet echt een optie?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:16

ohja dat had ik niet gezien. Dan kan k je helaas niet helpen TS :P

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 22:36

Yasmine schreef:
Misschien handig om te vermelden dat je Belgisch bent, dus Nederlandse organisaties zijn waarschijnlijk niet echt een optie?

Owja, damn. Ik wist dat ik iets vergeten was in de omschrijving :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 22:37

gabyfedde schreef:
Er zijn in Afrika genoeg vrijwilligersprojecten met dieren te vinden.

Ja, dat heb ik gelezen, maar ik wil eerst eens kijken voor iets dichterbij. Het hoeven niet per se wilde dieren te zijn, ook verwaarloosde huisdieren vind ik belangrijk!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 09:52

Ik zou eerst even je informatie goed bij elkaar hebben :)
Met AFS kun je wel degelijk zelf je land kiezen.
Ook kun je ermee vrijwilligerswerk doen, in een aantal Afrikaanse landen uit m'n hoofd bijvoorbeeld :).

Maar ik denk eerlijk gezegd dat jij niet op zoek bent naar een uitwisseling, maar naar vrijwilligerswerk in het buitenland. Daar is heel veel voor te vinden, ook dichter bij huis. Bijvoorbeeld Roemenië enzo.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:02

Wat dacht je van Paard in Nood? Je wordt goed opgevangen en je werkt met paarden in Spanje.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 17:48

LoveBodin schreef:
Ik zou eerst even je informatie goed bij elkaar hebben :)
Met AFS kun je wel degelijk zelf je land kiezen.
Ook kun je ermee vrijwilligerswerk doen, in een aantal Afrikaanse landen uit m'n hoofd bijvoorbeeld :).

Maar ik denk eerlijk gezegd dat jij niet op zoek bent naar een uitwisseling, maar naar vrijwilligerswerk in het buitenland. Daar is heel veel voor te vinden, ook dichter bij huis. Bijvoorbeeld Roemenië enzo.

Neen, bij AFS moet je eerst 3 favoriete landen aanduiden en dan kiezen zij voor jou. Ik heb een jaar lang met een uitwisselingsstudente van Italië in de klas gezeten, en zij wou eigenlijk heel graag naar Amsterdam gaan. Ze had toen Nederland, Engeland en België opgegeven als landen en uiteindelijk werd ze naar België uitgewisseld.

Roemenië, tja, is de criminaliteit daar niet erg hoog?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:56

TS, ik heb je even een PB gestuurd :) . Ze kiezen namelijk niet voor jouw. Maar dat maakt niet uit.

Roemenië is maar een voorbeeld. Maar als jij vrijwilligerswerk wil doen in een ontwikkelignsland, dan is de kans heeeel groot dat de criminaliteit nu eenmaal best hoog is. Kijk maar naar India bijvoorbeeld.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:00

Los Caballero in Spanje misschien nog hulp nodig?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 19:03

@LoveBodin dankje voor de PB, dat heeft wel voor wat verheldering gezorgd :'). Ik wil niet per se naar een ontwikkelingsland, ik wil iets met dieren doen. Dus ook Spanje staat mij wel aan.
30 januari is er een infoavond van WEP bij mij in de buurt, dus ik ga daar eens polsen aangezien zij een grote variëteit hebben aan uitwisselingsprogramma's :)