Wat drinken de 18-ers nu bij het stappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Wat drinken de 18-ers nu bij het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 00:38

:wave:

Volgend weekend ga ik stappen met iemand die nog onder de 18 is en nu waren wij een beetje aan het brainstormen wat zij kan drinken waar geen alcohol in zit.
Zelf ben ik wel 18 en drink ik graag een lekkere cocktail of red bull bij het stappen, maar in dat 1e zit vaak alcohol en dat 2e lust niet iedereen.
Ik vroeg mij dus af wat degene onder de 18 nu drinken, want als ik aan mezelf terug denk toen ik 15 was, dronk ik toch 9 van de 10 keer iets wat ik niet mocht eigenlijk.

Hopelijk wordt dit geen discussie over dat je zonder alcohol ook kan stappen, want dat heb ik zelf ook lang genoeg gedaan door medicijnen toen.

Dus gewoon de vraag; wat drinken 18-ers nu? En ik ben ook wel benieuwd eigenlijk of er echt streng gecontroleerd wordt :)

Eileen_

Re: Wat drinken de 18-ers nu bij het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:40

Ik ben niet meer uitgegaan sinds die regel er is, maar denk dat het dan vooral frisdrank is.

Maar jij kan dan toch gewoon wat voor hun halen of niet? :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:41

Ik ben 29 en drink meestal appelsap :-)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:45

Ik ben 19 maar drink geen alcohol, inderdaad frisdrank zoals al eerder genoemd is.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:46

Alcohol vrije cocktails?

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:46

Dankje tam! Ik ben dus ook erg benieuwd!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:50

Misschien dat het aan mij ligt, omdat ik geen uitgaander ben en sowieso alcoholische dranken niet lekker vind, maar veranderen drankjes dan zo als je aan het stappen bent? :+ Ik zou zeggen: laat je vriendin gewoon nemen wat ze normaal ook neemt, bijv. als ze op een terrasje zit/in een restaurant etc. :P

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 00:56

Ik ga sws geen drank halen voor iemand die dat niet mag in openbare gelegenheden. Heb geen zin dat ik straks ook een boete oid krijg.

Als ik het vanuit mijn oogpunt bekijk: ik vind energy drankjes lekker, maar dat vind niet iedereen. Appelsap is wel lekker ja! Maar dat hebben ze niet in clubs denk ik zo maar :') ik zou zelf geen avond op frisdrank kunnen leven, kan niet tegen die prik.
Volgens mij blijft er dan echt niet veel over, water en fristi ofzo? Nu ben ik ook niet zo creatief hoor, thuis drink ik alleen maar water en thee :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:06

Frisdrank? Of doe eens helemaal gek, water? :oo Dat hebben ze in Nederland ook lijkt me? Triest dat dit iets is waar brainstormen voor vereist is..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:07

Dubbelfris, sapjes en water :)

Heb wel in de kroeg een kop thee besteld. Werd raar aangekeken maar boeiend :') daar had ik echt onwijs veel zin in haha

Ik drink sowieso niet. Ook al ben ik de 18 allang gepasseerd.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-01-14 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:08

Ze stappen niet, komen zo goed als nergens meer binnen. Hier in de stad niet, in elk geval. :=

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:10

Voordrinken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:11

xEmily schreef:
Voordrinken.

Omfg. Seriously?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:12

Ayasha schreef:
xEmily schreef:
Voordrinken.

Omfg. Seriously?

-O-
Sorry? Voordrinken?!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:12

Doen ze hier anders wel hoor.
Scheelt tevens kosten :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:13

En hersencellen :evaw:
Maar goed. Puberteit staat niet altijd bekend om het maken van verstandige beslissingen haha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:18

vuurneon schreef:
En hersencellen :evaw:
Maar goed. Puberteit staat niet altijd bekend om het maken van verstandige beslissingen haha

En daar lijken ze sowieso al niet rijkelijk van voorzien te zijn... Dus ze kunnen het zich eigenlijk echt niet permitteren... Ironisch he? Onze maker heeft echt wel humor..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:23

Gelukkig zijn sommigen hier hele verstandige pubers geweest :evaw:

Ik zou ook zeggen, ga eerst thuis gezellig even voordrinken (daar hoef je trouwens geen puber voor te zijn, doe ik ook nog vaak even met vriendinnen), en dan op stap water/energydrink/cola of misschien jus d'orange drinken. Zou eigenlijk ook niet weten wat ze in clubs verder aan alcoholvrije dranken hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:34

Mavelle schreef:
Gelukkig zijn sommigen hier hele verstandige pubers geweest :evaw:

Ik zou ook zeggen, ga eerst thuis gezellig even voordrinken (daar hoef je trouwens geen puber voor te zijn, doe ik ook nog vaak even met vriendinnen), en dan op stap water/energydrink/cola of misschien jus d'orange drinken. Zou eigenlijk ook niet weten wat ze in clubs verder aan alcoholvrije dranken hebben.

Ik heb nooit alcohol aan geraakt. Heb ik nu mijn recht van spreken verdient?
Alcohol is de meest onderschatte drug ( want ja, dat is het ) die er is.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:37

Ik ga eigenlijk nooit uit omdat ik dat niet graag doe maar zou je vriendin geen alcohol vrije cocktails of bier kunnen drinken? Volgens mij heb je ook alcoholvrije Jillz, dat is ook best lekker.

Even offtopic, ik woon zelf in België en vind die regel onder de 18 geen alcohol maar een vage regel. Denkt de regering echt dat jongeren die voor de regel 16 waren maar nog geen 18 zich daar aan gaat houden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:39

FNews schreef:
Ik ga eigenlijk nooit uit omdat ik dat niet graag doe maar zou je vriendin geen alcohol vrije cocktails of bier kunnen drinken? Volgens mij heb je ook alcoholvrije Jillz, dat is ook best lekker.

Even offtopic, ik woon zelf in België en vind die regel onder de 18 geen alcohol maar een vage regel. Denkt de regering echt dat jongeren die voor de regel 16 waren maar nog geen 18 zich daar aan gaat houden?

Nee de overheid rekent er op dat ze zo stom zijn, als ze zich er aan houden brengt het geen geld in het la'tje.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:43

Ayasha schreef:
FNews schreef:

Nee de overheid rekent er op dat ze zo stom zijn, als ze zich er aan houden brengt het geen geld in het la'tje.

En dan wordt er ook nog de zuipbus verzonnen die dan naar België rijd.
Zuipbus, de naam alleen al >;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:44

Met het risico om nu voor ouderwetse zeur te worden aangezien:

Sorry, maar je hebt toch geen alcohol nodig om het gezellig te hebben? Plus nog een topic om alternatieven te vinden...?

Ik heb er werkelijk waar nog nooit de lol van ingezien en ja ik drink zelf best af en toe. Maar ik heb het gelukkig niet nodig om een leuke avond te hebben. Dat gaat net zo goed met een colaatje :j En nog een stuk goedkoper ook.

Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het ooit zo is ontstaan dat er alcohol "hoort" bij een avond stappen? Behalve dat de uitbaters er financieel vrolijker van worden dan...

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:48

Vind die opmerking over voordrinken zo gek nog niet hoor :=
Voordrinken hoeft niet altijd te betekenen zuipen wat je zuipen kan voor het uitgaan toch?
Als ik ga stappen drink ik vaak thuis of bij vrienden een paar drankjes en als ik eenmaal in de stad ben misschien nog 1 biertje en dan aan de fris/redbull!

Ik ben zelf 19, dus heb het probleem niet meer en heb zelf ook geen vrienden die er nog last van gaan hebben (gelukkig!) maar weet wel dat toen ik nog 15/16 was er vaak genoeg een biertje voor mij werd gehaald, of ik een drankje voor iemand anders haalde. Zou er nu wel dubbel over nadenken, want jij bent niet degene met en boete maar dat is de club/bar waar jij met drank betrapt wordt, en dat vind ik dan weer best banketstaaf. Ik vind de hele regel trouwens dikke onzin, ze hadden beter een leeftijdsgrens op energiedranken kunnen zetten want die worden enorm veel gedronken door jonge jongeren en die zijn ook flink schadelijk.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:51

FNews schreef:

Ik vind het sws stom dat ze het niet vier jaar eerder bekend hadden gemaakt.
Dan konden de ouders de kinderen nog een beetje voorbereiden ...
En zijn wij niet zo boos.