uitschrijven uit school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

uitschrijven uit school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 22:35

Als ik me maandag uitschrijf van de school waar ik nu zit en me pas kan inschrijven de volgende maandag ,
moet ik hiertussen dan nog naar school gaan ?

Het is een gewone vraag en verdere vragen over hoe/wat/waarom hoef ik niet , want die redenen zijn privé :)

Djonah

Re: uitschrijven uit school

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:36

Als je leerplichtig bent: Ja! Maar op je school kunnen ze daar meer over vertellen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 22:38

Ik minderjarig , dus nog leerplichtig maar de vraag dat ik me stel is.. ik laat me uitschrijven van de school waar ik nu zit , maar ondertussen zit ik eigenlijk daar gewoon terwijl ik er niet hoef te zijn aangezien ik niet officieel daar niet meer op school zit ?

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:40

Je moet ervoor zorgen dat op het moment dat je je uitschrijft je gelijk een nieuwe school heb. Dus vrijdag uitschrijven en maandag ergens anders beginnen. (Niet eerst oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt, anders loop je op blote voeten) De leerplicht kan dan namelijk sancties treffen... Nogmaals op jouw school kunnen ze daar meer over vertellen omdat ze jouw situatie kennen. Ik kan dat vanuit hier niet goed beoordelen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 22:43

Oh oke bedankt ,
want ik zou me niet eerder dan kunnen inschrijven in mijn nieuwe school ( die sta al vast , al afspraak gemaakt) doordat er geen oudere bij is dan.
En ik eigenlijk ook niet zo zeer zin heb om eigenlijk nog naar de school te gaan die ik nu zit door paar voorgevallen op school ( niets vanwege mijn gedrag).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:43

Eleio schreef:
Als ik me maandag uitschrijf van de school waar ik nu zit en me pas kan inschrijven de volgende maandag ,
moet ik hiertussen dan nog naar school gaan ?

Het is een gewone vraag en verdere vragen over hoe/wat/waarom hoef ik niet , want die redenen zijn privé :)

Je zou je dan maandag moeten uitschrijven per vrijdag.
En je ook meteen in moeten schrijven bij je nieuwe school, zodat je daar de volgende maandag gewoon kan beginnen.
Kortgezegd, geen extra vrije dagen, gewoon elke dag naar school.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:08

School mag je niet eens uitschrijven zonder een nieuwe schoolinschrijving.
Beter de uitschrijving een weekje opschuiven, ingeschreven staan op 2 scholen is voor een korte tijd geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:12

Jezelf ziek melden maandag t/m donderdag, vrijdag uitschrijven en maandag op een andere school beginnen geen optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:14

Zoals gezegd, bij uitschrijven ervoor zorgen dat je direct ingeschreven wordt die dag op de nieuwe school, of uit laten schrijven per datum x

Je de hele week ziekmelden lijkt me ook een strakke actie i.v.m. leerplichtambetenaar die best strict is tegenwoordig.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:15

Enige andere optie is de uitschrijvende school te vragen de datum op een week later te zetten zodat je op papier gewoon die week ingeschreven bent.