Citaverde roermond ervaringen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jeja

Citaverde roermond ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 18:12

:wave: :)

Aangezien ik mijn opleiding weer wil gaan oppakken zou ik graag meningen van leerlingen of oud leerlingen willen weten over de school en opleidingen.

Zelf wil ik de opleiding van paardenhouderij weer gaan oppakken.
Waar ik ook wel benieuwd na ben is de gemiddelde leeftijden die op school zitten.

Ben benieuwd na jullie ervaringen :)

Roweentje89

Re: Citaverde roermond ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:18

Ik heb de opleiding gedaan en heb het er erg naar mijn zin gehad.
Soms misschien iets rommelig, maar we hebben leuke dingen gedaan en ik heb er zeker veel geleerd.
Ik zou de opleiding wel aanraden als je echt een paardenhouderij opleiding wilt gaan doen.

De leeftijden waren best hetzelfde. Eigenlijk allemaal mensen die van de middelbare school doorstromen en een enkeling die deze opleiding als 2de mbo opleiding deed of een tussenlaag had gedaan en dus een jaar of 2/3 ouder was.

Het grote nadeel vond ik wel dat je school zowel een middelbare school is, alsook een mbo school.
Dus er lopen ook kinderen van tussen de 12 en 16 rond. Normaal heb je nooit samen pauze, die vallen op een ander uur, maar als je een tussenuur hebt, of hun hebben een tussenuur tijdens jou pauze zit je er wel mee samen in de kantine.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 19:15

dankje voor je reactie.

Ben momenteel al 24, dus zal me dan wel echt een oudje voelen denk ik haha :')

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:44

Ik ben ook opzoek naar een opleiding en ik wilde ook graag naar Citaverde. Ik zat aan paardenhouderij te denken, maar het is best ver weg voor mij en ik lees best veel negatieve reacties over deze school.
Ik ga denk ik toch voor De Groene Campus in Helmond.

Maar ik lees ook hier even mee :)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:58

Ik heb daar ook op school gezeten. Ik heb een beetje een twijfelachtige mening over de school.

Aan de ene kant heb ik veel plezier gehad en ook veel geleerd. Zowel van praktijklessen als van theorielessen.
Echter was het ook vaak een rommeltje. Leraren raakten overspannen of vielen om een andere reden weg, waardoor daar weer oplossingen voor gezocht moesten worden. Ook dat VMBO en MBO samen in 1 gebouw zaten vond ik zelf heel irritant.
Ik weet niet of de kwaliteit van de lessen in 4 jaar veel verbeterd is, maar denk dat iedere school wel rommelig is. Al vond ik het op de Cita Verde toen wel erg opvallen.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:16

Ik hoor van iedere scholen slechte en goede dingen.
Een rommeltje is het bijna overal.
Het jaar nadat ik daar mijn diploma behaald heb, heb ik ook gehoord dat een aantal leraren er weg zijn gegaan. Ik weet dus nu niet welke er nog zijn.

Maar desondanks de kleine dingetjes die op iedere school voorkomen heb ik er veel geleerd en een top tijd gehad.
Ik hoop voor jou dat, als je gaat, Nico Schulpen er nog is. Fantastische man, met enorme kennis.
Daar hebben we echt enorm veel van geleerd!

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 22:19

verschillende meningen dus, ja blijf je houden denk ik.
Heb zelf in deurne op school gezeten daar ben ik gestopt omdat ik het totaal niet leerzaam vond, lessen over een paard poetsen daarvoor ga ik niet na school dat kan ik wel na 15 jaar rijden lijkt me zo.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 22:20

Enphalu schreef:
Ik ben ook opzoek naar een opleiding en ik wilde ook graag naar Citaverde. Ik zat aan paardenhouderij te denken, maar het is best ver weg voor mij en ik lees best veel negatieve reacties over deze school.
Ik ga denk ik toch voor De Groene Campus in Helmond.

Maar ik lees ook hier even mee :)

Ja, dat is wel een einde ja.
Wanneer wilde je daar starten dan, september of instromen?
Wil namelijk instromen in feb.

Weet wel dat er 3 dagen school zijn, en 1 praktijk dag op de manege.

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:24

Ik ben een oud-leerling van Citaverde College, het is een prima school met goede leraren.
Ik denk dat op school gebied alle scholen wel hun 'minder' goede kanten hebben.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:27

och hou op over het citaverde in roermond.
een en al gezeik daar, veel les uitval -> geen vervanging.
begeleiding vind ik persoonlijk echt slecht!

heb er de 2jarige en de 3 jarige opleiding paardenhouderij gedaan.
en heb er echt spijt van!
die dingen wat je leerd is 3x niks. of je moet al echt beginner zijn die niet kan longeren, poetsen en vlechten enzo...

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 22:33

ja probleem is een beetje, ik ben na mijn VMBO direct gaan werken ook om persoonlijke omstandigheden.
Maar goed, nu heb ik een leerplicht tot 27.
Ben in december bevallen, en mijn contract werd in mijn zwangerschap niet verlengd en nu verplicht het uwv mij na school te gaan. En als ik dan al iets wil gaan doen is het toch waar mijn hart ligt.
Maargoed, poetsen en longeren ect daar hoef ik inderdaad niet voor na school te gaan...
Moeilijk moeilijk.

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:52

Mischien kan je beter voor paardensport kiezen dan, dan mag je veel meer rijden en krijg je ook persoonlijke begeleiding daar in

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 22:54

ja maar mag helaas geen niv 3 starten moet eerst niv 2 doen.

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:55

ah dat is balen..

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:56

Oniekje schreef:
och hou op over het citaverde in roermond.
een en al gezeik daar, veel les uitval -> geen vervanging.
begeleiding vind ik persoonlijk echt slecht!

heb er de 2jarige en de 3 jarige opleiding paardenhouderij gedaan.
en heb er echt spijt van!
die dingen wat je leerd is 3x niks. of je moet al echt beginner zijn die niet kan longeren, poetsen en vlechten enzo...

Nounou anders kan het ook wel.

Ik zat zelf al 10 jaar in de paarden toen ik die opleiding begon en heb vooral veel geleerd over de voortplanting, hengstenkeuringen en noem maar op. Dus niet de standaard dagelijkse dingen.
Wij hebben zelf hengsten naar de bok gebracht, sperma gewonnen en zelfs merries opgevoeld en geïnsemineerd.. Als je dat 3x niks noemt.. Wil niet weten wat jij dan tijdens de opleiding hebt gedaan.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:34

Denk dat overal wel voor en nadelen zijn inderdaad.

Ik heb op deurne gezeten en daar ben ik dan weer niet over te spreken. :o

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:43

Ik heb ook op het citaverde in Roermond gezeten.. Ik raad het je echt heeeeel erg af.!!

Ik heb niveau 4 gedaan. De laatste 2 jaar hadden we niet eens paard gerelateerde vakken meer maar dier vakken waar je dus gewoon huisdier dingen krijgt.. Allemaal heel leuk maar niet als je er voor een paarden opleiding zit.. Toen ik begon hadden we een paar goede leraren maar die zijn bijna allemaal weg..
Net als al eerder gezegd is heel veel uitval en vaak vakken waar je niks doet.
De praktijk dingen zijn dingen als: verzorging, stal mesten, toiletteren, longeren, beetje rijden maar of de lessen die je krijgt nu zo super zijn.....
Al met al een hele leuke opleiding als je als pennymeisje wilt leren hoe je voor een paard moet zorgen omdat je de ballen verstand ervan hebt.. Maar overal is het niveau gewoon echt heel erg te laag omdat de gemiddelde manegeruiter nog meer weet dan wat je leert daar op school..

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:32

Liesjuh, in welke jaren heb jij er dan op school gezeten?

Ik schrik echt wel van deze ervaringen moet ik zeggen, aangezien wij in de tijd echt niet alleen maar paardjes hebben gepoetst, gelongeerd en een beetje gereden.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:48

Roweentje89: Ik ben nu in mijn 2e jaar hbo bezig.. Dus de jaren 2007 tot 2012 ofzoiets

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 04:08

Oh dan was ik er al weg. Spijtig dat het dan schijnbaar zo veranderd is. Wij deden zooooveel leuke dingen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:30

Roweentje89 de 1e 2 jaren hebben we ook wel geleerd.. toen hadden we nog les van harwig en warmerdam en die gaven echt les les.. en nico is heel goed in geven van les voor trainen en fokken.. Dat is gewoon zo.. Maar als ik nu kijk wat ik na de opleiding kon doen....... niet veel. iedereen van mijn klas is een compleet andere opleiding gaan doen.. de dierverzorgings klas is wel grotendeels in de dieren verder gegaan maar je hebt gewoon zooo weinig aan de opleiding..
Ik heb het echt wel naar mijn zin gehad.. had de 1e 3 jaar een super leuke klas waar we heel veel lol mee hadden. hadden veel uitval dus lui lekker land.. heb nooit hoeven leren voor voldoendes enz.. maar als ik nu bedenk wat ik erna had kunnen gaan doen.. groom, poepschepper ofzo allemaal zwart enz.. of zoals ik nu gedaan heb hbo.. maar dat moet je ook maar willen.. ;)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:14

Ik zit op het moment ook niet te werken tussen de paarden, maar dat is niet alleen met de paardenhouderij opleiding zo dat je er moeilijk werk in vind na de opleiding. Al is het wel een groep apart.
Voor als je nog verder wilde studeren vond ik het een goede vooropleiding. Beter dan wat ze op andere scholen aanboden op datzelfde moment. Misschien dat dat nu wel anders is, lig er natuurlijk al een tijdje uit.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:28

Roweentje89 schreef:
Ik zit op het moment ook niet te werken tussen de paarden, maar dat is niet alleen met de paardenhouderij opleiding zo dat je er moeilijk werk in vind na de opleiding. Al is het wel een groep apart.
Voor als je nog verder wilde studeren vond ik het een goede vooropleiding. Beter dan wat ze op andere scholen aanboden op datzelfde moment. Misschien dat dat nu wel anders is, lig er natuurlijk al een tijdje uit.

Ik heb er ook op school gezeten, ik zat bij XxLiEsJuHhxX in de klas, maar mijn ervaring is toch iets anders dan die van haar. :P

De eerste 2 jaar hebben we veel paard gerelateerde vakken gedaan. Veel les gehad over het medische aspect, fokken en voortplanting (we hebben ook merries mogen op voelen en insimineren, hengsten op de bok zien springen), training ect.
Het 3e en 4e leerjaar was wat algemener; minder paardgerelateerd. En imo meer ter voorbereiding op het HBO. De kennis die ik heb opgedaan bij economie komt nu op het HBO nog geregeld van pas. :j

Ik heb de opleiding gebruikt als opstap naar het HBO en ik moet zeggen dat als ik het nog een keer zou moeten doen, ik precies hetzelfde gedaan zou hebben. Het waren 4 super toffe jaren, interessante vakken, leuke klas, gezellige sfeer en veel lol gehad. En ja, wij hadden ook wel eens uitval en het was niet super moeilijk, maar hey, ik volg liever een leuke, wat relaxtere opleiding dan wanneer ik met een duf hoofd in saaie boeken moet zitten 5 dagen per week en moet knokken voor een voldoende... :')

Op dit moment weet ik echter niet precies hoeveel docenten er nog zijn. Zoals loveskiara al zegt zijn er toen een paar docenten weg gevallen en ik weet niet door wie (en of) die vervangen zijn. Nico Schulpen zit er in elk geval wel nog. :j

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:48

Ik heb er ook gezeten.
Een afrader.. tja dat kan ik niet zeggen. Ben nu op het gilde begonnen en dat is nog waardelozer..

Ik heb niveau 3 gedaan, eerste 2 jaar waren super. Goede lessen en je leerde gewoon veel, het laatste jaar tja.. we hadden gewoon minder lessen, veel uitval.. we kregen les met de dierverzorgingsklas.. dat vond ik dus wat minder..
Maar heb er wel een erg leuke tijd gehad!

Ik heb er van 2007 tot 2010 gezeten.