Inspiratie voor een leuke date?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Inspiratie voor een leuke date?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 20:09

wat een raar geformuleerde titel :')

Sinds 5 maanden ben ik gelukkig samen met m'n vriend :+: heb hiervoor nog maar één korte relatie gehad dus absoluut geen ervaringsdeskundige op dit vlak...

In de zomer wisten we altijd wel wat doen: terrasje, lekker gaan zonnebaden in een park, dagje uit (naar de dierentuin bijvoorbeeld), gaan zwemmen, ijsje gaan eten of heerlijk gaan wandelen of fietsen. Ideeën genoeg dus!

Maar nu in de winter blijkt dat we steeds vaker terugvallen op OF uiteten, OF biosje OF een combinatie van beiden := onze inspiratie lijkt wel op... We zijn beide koukleumen dus een wandeling oid is niets, en vanwege een blessure aan mijn been worden typisch 'winterse' activiteiten als schaatsen en skiën ook van het lijstje geschrapt.

We wonen beide nog thuis. Mijn moeder is altijd thuis, net als zijn moeder/stiefpa dus het is lastig om eens lekker een avondje thuis te blijven om een filmpje te kijken of samen te koken...

Wie helpt ons uit de brand? :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:13

wij gaan nog wel eens naar een museum of andere tentoonstelling (we willen bv nog naar de titanic tentoonstelling in Amsterdam) droog en warm, en je hebt wat om over te praten :))
Zoiets wellicht een idee?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:14

Dagje of avondje sauna, indoorzwembad, toch lekker wandelen en daarna iets warms drinken, misschien een indoor activiteit als wandklimmen, karten, lasergamen mogelijkheden te over.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:17

Zwemmen kan ook in de winter toch?
Center Parcs heeft bijvoorbeeld vele mooie subtropische zwembaden waar je een dagje kunt gaan zwemmen.

Verder: bowlen, Glow in the dark midgetgolf, naar een concert/musical, museum, poolen?

billionache

Re: Inspiratie voor een leuke date?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 20:21

Bedankt voor de reacties tot dusver! :D

Tentoonstelling of museum lijkt me ook wel wat! Weet alleen niet of vriendlief zo cultuur-minded is, hij haat geschiedenis en dergelijke. Ik vind het heel interessant (vooral fotografiemusea oid!) dus kan het altijd eens voorstellen. Kost ook niet zo heel veel denk ik :)

Welness/sauna waren we ook aan het denken! Maar is dat ook niet iets duurder? Binnenkort zijn we een halfjaar samen en waren al aan het dubben om dat te gaan doen om het te vieren! :j

Indoorzwembad vind ik helaas niets :o ik krijg het erg benauwd in een indoor zwembad.

Leuke ideetjes! Bowlen en dergelijke doen we sowieso al vaak samen met vrienden :D

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:22

Nemo in Amsterdam!! Zo leuk, heerlijk als een klein kind rondrennen :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 20:25

ArGieVai schreef:
Nemo in Amsterdam!! Zo leuk, heerlijk als een klein kind rondrennen :D

Moest even googlen maar ziet er inderdaad erg leuk uit :D geen standaard museum dus zal hij ook wel wat vinden!
Woon alleen in België maar is denk ik wel de moeite voor een daguitstap!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:29

Oh wat een herkenbaar verhaal! M 'n vriend en ik zitten in een Super drukke periode op school dus hangen we als nog thuis (wonen ook beide thuis) ik lees dus even mee

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:31

Lasergamen :p

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:32

Lekker eten koken voor je moeder of zijn moeder, gezellig samen boodschappen doen en wat lekkers maken, maak je je moeder ook nog blij :D (mijn moeder wordt iig blij als ik kook)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:33

Dansles is ook leuk:) niet echt een date activiteit, maar dan heb je 1 avond in de week altijd wat leuks te doen samen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:34

Je moeder een kaartje voor de bios geven en dan alsnog lekker samen koken? :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 07:46

Maakt het uit dat er ouders thuis zijn? >;) Je kan thuis spelletjes doen, tv kijken, filmpje kijken, gewoon knuffelen op de bank of je kamer, samen koken, keertje samen slapen..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 13:06

@s1993 : weet niet of m'n moeder blij wordt als ik kook, ben niet echt een keukenprinses :')
@vuurneon : goed idee ja :D mijn moeder is alleen niet zo'n bios-fan, maar misschien gewoon fijn uiteten met d'r vriend of een vriendin. Ze is binnenkort jarig dus dat is in één keer een leuk cadeau-idee :))
@Rebel_Jits : nou nee, ik heb een heel goede band met m'n schoonouders en hij met mijn moeder, maar is ook wel fijn om gewoon eens wat met z'n tweeën te doen. Mijn kamer is helaas te klein. Hij heeft wel een TV op z'n kamer staan dus soms kijken we ook gezellig een filmpje bij hem thuis :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:11

Wij hebben een museumpas aangeschaft, elke dinsdag is museumdag! We zijn naar Nemo en Dolhuys geweest, zo gaaf!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:22

Zelf pizza's, taart oid maken.
Goedkoop, dichtbij en het is nog leuk en lekker ook!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 13:30

Hmm inderdaad klinkt leuk! :j

Straks hebben we afgesproken. We zien elkaar nu maar 1x per week omdat ik examens heb. We gaan eerst uiteten hier in de buurt en daarna gaan we nog kijken wat we willen doen! Waarschijnlijk is moederlief vanavond niet thuis en dan gaan we alsnog gezellig thuis filmpje kijken of spelletjes spelen :)

Ga ik meteen ook voostellen of hij musea niks vindt. We verschillen namelijk nogal van hobby's en dingen als muziek hebben we een compléet andere smaak... Gisteren hebben we wel samen een concert gepland. De enige muziekgroep die we ALLETWEE goed vinden komt naar België dus dat is ook weer wat :P