Wel eens foute advertenties tegengekomen op internet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Wel eens foute advertenties tegengekomen op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 15:37

Nadat ik vandaag een heel foute advertentie ben tegengekomen vroeg ik me af of er iemand wel eens niet zo n fijne, illegale of heel foute advertenties is tegengekomen en of je daar wat mee gedaan hebt?

De advertentie die ik tegenkwam was erg leerzaam. Ik kan nu aan leuke stofjes en middelen komen als ik wil. :') en ja hij is al gemeld.

upendo

Re: Wel eens foute advertenties tegengekomen op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:39

Misschien iets om te melden in het rare mensen op marktplaats topic? :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:42

zag iemand op FB en die verkocht DVD en zette er bij dat het gekopieerde van de originele waren... hahah nee dat moet je er vooral bijzetten hahah

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 15:42

Dit was niet op marktplaats, maar ik liep er echt per toeval tegenaan. Zou niet zo slim zijn deze advertentie op mp te zetten. :n ik denk dat zelfs zij hem niet eens zouden plaatsen of verwijderen.

Dvd die gekopieerd zijn is idd niet slim. Dit is een andere kategorie waarin heel veel centjes is omgaan alleen. %) en een wereld waar ik niets mee te maken wil hebben brrr.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:43

Hadden ze ketamine?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 15:46

Geen idee, niet op gelet maar ga ook niets openbaar neerplanten. Ben alleen verbijsterd dat je zoiets tegenkomt op een openbaar internet. :?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:47

Ik ben zelf ooit op een soort marktplaats een rare advertentie tegengekomen. 'Avontuur op de boerderij' met een hele vage beschrijving. Ik was bang dat er sprake was van dierenmishandeling of illegale praktijken dus heb ik gereageerd.

Bleek het om een mevrouw (omgebouwde man kwam er later ook nog uit) te gaan die op haar hobbyboerderij seks had met haar pony, varken en hond en andere mensen aanbood dit ook te komen doen voor geld. Naar haar zeggen kwamen er mensen vanuit de hele wereld.

Dit heb ik doorgestuurd naar undercover in Nederland en er is een uitzending over gemaakt. Ik geloof ook dat ze is opgepakt uiteindelijk. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 15:49

:r heb daar wel eens iets van op tv zien langskomen geloof ik. Geen idee of dat deze mensen waren maar dan spoor je niet bepaald om dat openbaar neer te zetten.

En wel eens een ranzige mail gehad naar aanleiding van iets dat ik te koop had staan. Maar dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:56

karuna schreef:
Geen idee, niet op gelet maar ga ook niets openbaar neerplanten. Ben alleen verbijsterd dat je zoiets tegenkomt op een openbaar internet. :?

Als je goed zoekt kun je heel veel drugshandel vinden op Internet. Ik zou zelf niet weten hoe dat werkt, maar heb het wel eens bij spuiten & slikken voorbij zien komen. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 15:59

Ik ga dat ook niet eens proberen :n . Zit ook niet te wachten op onderzoek door politie oid vanwege zoekwoorden die fout zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:00

pniekepnak schreef:
karuna schreef:

Als je goed zoekt kun je heel veel drugshandel vinden op Internet. Ik zou zelf niet weten hoe dat werkt, maar heb het wel eens bij spuiten & slikken voorbij zien komen. :)

Je moet dan eerst een TOR bestand downloaden. Daarmee krijg je toegang tot wat ook wel het 'darknet' wordt genoemd.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:01

ik zag een tijdje geleden bij de supermarkt een advertentie hangen die als volgt ging.

''schoonmaakster gezocht voor paarden boerderij,
ik ben een alleenstaande man die een jonge goed uitziende schoonmaakster zoekt voor een paarden boerderij,zeer goede hoge vergoeding!''

ik had zo het idee dat ie op meer uit was dan alleen het schoonmaken van de boerderij dus heb de advertentie meegenomen en verscheurt voor er meisjes van 15/16 jaar op gingen reageren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 16:03

Ieks, smeerlappen. Zeker goed en grondig alle hoekjes schoonmaken. Goed dat je de advertentie hebt weggehaald. Je dochter of buurmeisje zullen er maar op reageren.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:10

Ik ben wel eens gebeld nav een advertentie dat ik een oppas-adres zocht. Ik was 15 jaar en werd gebeld door een man. Deze begon best geloofwaardig over de 'kinderen' enzo. Ineens vroeg hij of ik dan ook naakt met de kinderen in bad zou gaan en nog meer vage dingen. Ik heb maar snel het gesprek afgekapt en heb opgehangen en ben gelukkig nooit meer terug gebeld... oeh wat heb ik daar toen de kriebels van gehad!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:13

Als je wilt kun je hele gebruiksaanwijzingen vinden hoe je GHB en weet ik veel wat nog meer moet maken..
Zo kun je vast ook wel vinden waar en hoe je aan de ingrediënten moet komen..

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:17

1 x een advertentie zien hangen met: Leuke jonge vent zoekt andere leuke jonge vent hoeft niet homo te zijn !!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:20

pniekepnak schreef:
karuna schreef:

Laatst ook bij discovery; een vrouw die in een Zuid-Amerikaans land via internet allerlei drugs bestelde, testte en vervolgens verkocht. Naar eigen zeggen was ze een van de betere dealers, had ze kwalitatief goede drugs. Ik vond het ook verbazingwekkend dat dit soort dingen via internet te (ver)kopen zijn. Ik dacht altijd dat dit dingen waren die op afgelegen parkeerplaatsen in het donker gekocht/verkocht werden..

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:21

renee16 schreef:
Als je wilt kun je hele gebruiksaanwijzingen vinden hoe je GHB en weet ik veel wat nog meer moet maken..

GHB wordt gemaakt met drie ingrediënten die zo in de winkels te koop zijn, heb ik me laten vertellen. Ook heb ik me laten vertellen dat het daarmee samenhangt dat gootsteenontstopper vaak uitverkocht is.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:23

lieveli schreef:
pniekepnak schreef:

Je moet dan eerst een TOR bestand downloaden. Daarmee krijg je toegang tot wat ook wel het 'darknet' wordt genoemd.

:)*

Dat was het inderdaad!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 16:24

Voor mij is het idd achteraf parkeerplekken, via via, de juiste connecties enz. Vooral de achteraf parkeerplaatsen helaas vaak getuige van geweest door op de verkeerde plekken op de verkeerde tijd te zijn. Heb wel eens bijna een uur in de bosjes zitten wachten met de honden tot ik weer bij mijn auto kon komen. Stonden ze op een niet eens zo afgelegen plek te dealen met wapens zichtbaar pal naast mijn geparkeerde autootje. Ik had niet de behoefte daar dan vrolijk heen te lopen met de honden en blij groetend mijn auto in te stappen. -O-

Heb toen wel kenteken opgeschreven in het zand voor me een eenmaal thuis de politie gebeld. Was voor de tijd van de mobiele telefoon.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:24

renee16 schreef:

Die kan je gewoon in de winkel kopen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:25

karuna schreef:

Joh, je kunt bij wijze van spreken zelfs vinden hoe je kernbommen maakt op internet.

Het is me een vergaarbak van dingen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 16:26

Niet zo slim om dat hier neer te zetten, nu gaan mensen er misschien op zoeken. En dan wil ik niet op mijn geweten hebben. :n

Gaat me om vreemde of illegale advertenties, niet over het hoe en wat van de drugsproductie of aanschaf.

Ik weet wat er op internet staat maar ben daar nog steeds verbaasd over wat er allemaal openbaar wordt neergezet. Zichtbaar voor iedereen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:28

karuna schreef:
Niet zo slim om dat hier neer te zetten, nu gaan mensen er misschien op zoeken. En dan wil ik niet op mijn geweten hebben. :n

Gaat me om vreemde of illegale advertenties, niet over het hoe en wat van de drugsproductie of aanschaf.

Kom zeg, dat is echt algemeen bekend en wordt in zo'n beetje ieder bericht of filmpje over GHB-verslaving verteld.
Mensen die op zoek gaan doen dit bovendien toch wel, daar heb jij vanachter je computertje echt geen invloed op.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:32

Er is wel eens een (of misschien wel meerdere, gezien de hoeveelheid berichten die ik binnen heb gekregen :') ) 'vage advertentie' aangemaakt op mijn email, geen idee wie of wat het doet, maarja, gewoon nergens op reageren en dan word het wel weer stil :=

Drugsdealers hoef je (in mijn ogen) niet bang voor te zijn, zolang je niet recht voor hun neus de politie gaat bellen doen ze niks :+ Mijn verzorgpaard staat naast een carpoolstrook en daar heb ik de nodige dealers langs zien komen (en meer := ) Ze kijken je hooguit vuil aan, maar niet.. zolang je je er niet mee bemoeid heb je er ook niks mee te maken :)