Honden van buurtbewoner constant op de weg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Honden van buurtbewoner constant op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 10:20

Hoi! Even mijn verhaal kwijt, wie weet hebben jullie nog een goede tip?

Ik wordt er eerlijk gezegd een beetje beu van. Wij wonen in de polder en een van de buurtbewoners heeft 2 hondjes, geen idee wat voor ras. Middelgroot. Nou lopen die echt regelmatig los over de weg, ze ontsnappen. Maar ontsnappen is ook niet zo moeilijk aangezien ze daar geen hek of wat hebben (of opvoeding..)

Ze lopen altijd met zijn tweeën door de hele buurt heen, dwars over de weg. Ook is er een best gevaarlijke kruising waar ze overheen rennen, ik zie vaak auto's vol op de rem gaan, ik bedoel dadelijk veroorzaken die beesten een (dodelijk) ongeluk, zoiets wil je toch niet op je geweten hebben?

Ze zijn flink brutaal en ik heb ze ook meerdere keren bij mijn paarden getrapt, daar stonden ze te blaffen en te grommen. Mijn ruin was toen pas gecastreerd en ik was dus woedend dat die beesten daar bij stonden. Ook komen ze regelmatig hier in de tuin, pissen ze daar etc. gewoon heel erg vervelend.

Wij hebben de eigenaar meerdere keren gebeld, ook verteld van het geruinde paard en wat er had kunnen gebeuren als die honden hem wel gegrepen hadden omdat hij misschien naar bloed oid rook.
Antwoord was: ''Oh lopen ze los? Kan helemaal niet hoor ze blijven aaaaltijd netjes op het erf!''

Uiteindelijk is hij ze toen gaan ophalen, de keer daarna ook toen wij hem gebeld hadden. Hij zei dat hij wel een stroomdraad zou plaatsen. Ik heb de honden toen een maand of 2 niet gezien, maar vandaag was het weer raak. Ze liepen weer midden op de weg.

Dit is toch vervelend? -O-

luuntje

Re: Honden van buurtbewoner constant op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:23

Vervelend en gevaarlijk.
Je zou de eigenaren nog een keer kunnen aanspreken.
Je kan ook de wijagent bellen en vragen wat je het beste kan doen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:25

Honden vangen, dierenambulance bellen dat je twee honden gevonden hebt loslopend op de weg en dat je niet weet van wie ze zijn. Eigenaren mogen ze dan met kosten weer gaan ophalen.

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:27

Wij hadden ook zo'n K*T hond op de buurt, helaas is hij plat gereden. schijte bij iedereen voor de deur en ze deden er niks aan. hond viel ook aan als je niet oppasten. we hebben aan geboden dat we wel een plank wouden kopen voor het hek dat de hond niet meer los kon.. was niet nodig. meerdere buurtbewoners waren zo ver dat als de hond voor de auto kwam ze gas gaven. en dat is een tijdje terug gebeurt:D overlast is ook weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:29

Je kan het bij de gemeente melden, als er vaker klachten komen en ze regelmatig los lopen dan zouden die er wat mee kunnen, zeker als het voor gevaarlijke situaties zorgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:31

joyce83 schreef:
Honden vangen, dierenambulance bellen dat je twee honden gevonden hebt loslopend op de weg en dat je niet weet van wie ze zijn. Eigenaren mogen ze dan met kosten weer gaan ophalen.

Dan schuif je het probleem op de Dierenambulance af, krijgen die een boze eigenaar op hun dak en je schiet er niets mee op want ze gaan gewoon weer terug.
Als de buurman de ambu ziet staan dan is dat ook niet fijn voor de verstandhouding, grote kans op ruzie..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:31

En weer een gevolg van een nalatige eigenaar... De irritatie zo hoog oplopen dat je daarvoor de hond maar doodrijdt?! Echt schandalig! Ik kan me voorstellen dat je hem een schop naar zijn huis geeft als hij op jouw terrein loopt, maar een dier wat nooit niks geleerd heeft, zo straffen.. Nee.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:34

Ik zou ze inderdaad ook vangen en de dierenambulance bellen.. dan kunnen ze ze ophalen (met een beetje geluk 8 dorpen verderop:P ) tegen betaling.. als je dat een paar x doet leert hij het vast af.. want iedere x betalen om je honden op te halen wordt ook een dure grap!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:34

joyce83 schreef:

Precies dat wilde ik ook zeggen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:37

dees_daan schreef:
joyce83 schreef:

Dan schuif je het probleem op de Dierenambulance af, krijgen die een boze eigenaar op hun dak en je schiet er niets mee op want ze gaan gewoon weer terug.
Als de buurman de ambu ziet staan dan is dat ook niet fijn voor de verstandhouding, grote kans op ruzie..

Maar het kost de eigenaar van de honden wel 25 ( of 50 ) euro per hond om ze weer op te halen. Denk dat ze dan wel beter op zullen letten op hun honden.
Ik vind het wel een goede tip.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:43

Het is echt niet om de dierenambulance te klieren. Maar op deze manier lopen de honden meer gevaar en eventuele mensen die bij een ongeval betrokken raken ook. Als een vreemde daar zou rijden en de honden ziet zal die ook de dierenambulance bellen misschien en dan zijn ze niet eens gevangen.
Eigenaar heeft waarschuwingen gekregen, eventueel zou je als die er is idd een wijkagent aan kunnen spreken maar als die er niet is zou ik het zo doen. Indien je niet wilt dat buren zien dat het via jou gaat dan honden vangen, naar kennis of wat dan ook een paar straten verder brengen en vanuit daar laten ophalen.

Ik zie dat ze nu twee maanden weg zijn gebleven, weet eigenaar wel dat ze nu weer ertussenuit waren? Kan zijn dat er net een gaatje is waar ze doorheen kunnen maar dat ze wel afgezet hebben. Stel dat ze maatregelen hebben genomen maar net iets stuk is gegaan dan zou ik pas gaan bellen als de honden nog een keer los lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:47

Dat denk ik niet..
Hier is al een 'weglooplijst' van honden die niet meer opgehaald mogen worden, eigenaar moet dan gebeld worden zodat die zijn honden weer op kan halen.
Dat zijn honden die veel weglopen en dus al meerdere keren opgehaald zijn.
Als TS na de eerste keer nog een belt dan kan er al een lampje gaan branden dus de honden meerdere keren op laten halen gaat sowieso niet werken.

Ik vind het niet terecht om het probleem bij de Dierenambulance neer te leggen, ga met de gemeente om te tafel en misbruik geen instantie die op het moment dat ze deze honden op moeten halen misschien iets anders moeten laten terwijl ze daar wel echt nodig zijn.
De ambu is er niet voor om problemen van buren op te lossen, die is er voor echte zwerfdieren.
Niet alleen de ambu kan hier problemen door krijgen, maar ook TS zelf als de buurman de ambu bij TS ziet staan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:47

Gewoon de politie bellen, die bellen dan de dierenambulance of een hondenvanger .

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:53

Hier in de buurt ook zoiets. het vervelendste vind ik dat hij andere honden (waaronder de mijne ) bespringt. en dan heb ik het over een grote boxer reu..... eigenaren vinden het allemaal maar normaal.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:54

little_king schreef:
joyce83 schreef:

Precies dat wilde ik ook zeggen.

Moeten ze wel gechipt zijn, anders is het lang wachten tot de eigenaar gevonden is en ik betwijfel of een dergelijk laks persoon zelf op zoek gaat -O-

Het enige dat je voor jezelf en je dieren kunt doen, is zorgen dat ze je land niet op kunnen.
Wij hebben er hier helaas ook mee te maken ...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:56

Je legt het probleem toch niet bij de dierenambulance? Ik weet niet waar ze vandaan moeten komen maar als ze €50 per hond rekenen kan je mij echt niet wijsmaken dat dat hun gemaakte kosten zijn, ook niet als ze dat rekenen voor twee honden. Dan zouden ze er dus aan 'verdienen' (tussen aanhalingstekens omdat ik weet dat het geen verdienen is en ze bestaan van giften en evt subsidie) maar in elk geval zullen ze geen verlies draaien op zo'n rit.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:01

Hier kost het zelfs meer.
Er wordt gerekend voor het ophalen, voor het opnemen en verblijf in het asiel en de administratiekosten: 80 euro , zelfs al haal je je hond binnen het uur op :))

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:02

Het is echt super vervelend! Hier in het dorp gebeurd het ook, maar dan mensen die hun honden gewoon los laten lopen tijdens het uitlaten en ze gewoon midden op straat laten rennen. Het zijn maar 2 straten, want ze gaan altijd naar het strandje, maar ik heb toch al aantal keren flink op de rem moeten trappen, omdat een hond de bocht om kwam gerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:06

Polly schreef:
Je legt het probleem toch niet bij de dierenambulance? Ik weet niet waar ze vandaan moeten komen maar als ze €50 per hond rekenen kan je mij echt niet wijsmaken dat dat hun gemaakte kosten zijn, ook niet als ze dat rekenen voor twee honden. Dan zouden ze er dus aan 'verdienen' (tussen aanhalingstekens omdat ik weet dat het geen verdienen is en ze bestaan van giften en evt subsidie) maar in elk geval zullen ze geen verlies draaien op zo'n rit.

€50 per hond is hier echt niet zo, zelfs op de ritten die het verst weg zijn niet.
Hier is het normaal gesproken €17,50 per rit, maakt niet uit of je nou 1 of 10 honden ophaalt en €33,50 voor de verste locaties.
Kosten per hond zijn alleen opvangkosten, hier is dat bij het asiel, ambu krijgt ritkosten per rit, niet per hond.
De kosten maakt niet uit, daar hebben de vrijwilligers niets mee te maken/niets aan.
Maar je wil niet weten hoe vaak je boze eigenaren tegenkomt met een hoop gedoe omdat ze niet willen betalen, je verrot schelden en soms zelfs bedreigen omdat de hond is op gehaald, daar zitten de vrijwilligers echt niet op te wachten.
Daarnaast misbruik je de ambu wel degelijk want je liegt dat je niet weet van wie ze zijn, omdat je weet dat ze anders niet komen. Hoe wil jij dat zien dan? Bewust liegen om zo je zin te krijgen en het probleem af te schuiven.
Daarnaast is er hier maar 1 ambu dus als ze deze honden ophalen en onderweg een andere rit krijgen van een dier waar het wel echt nodig is dan levert dat alleen maar vertraging op en kunnen ze niet zijn waar ze echt nodig zijn.

De honden zijn 2 maanden niet gezien, dus nogmaals aangeven dat ze weer rondlopen en anders met de gemeente om de tafel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:09

Shirley schreef:
Hier kost het zelfs meer.
Er wordt gerekend voor het ophalen, voor het opnemen en verblijf in het asiel en de administratiekosten: 80 euro , zelfs al haal je je hond binnen het uur op :))

:wow: wat duur!
Hier dus €17,50 tot €33,50 ritkosten.
Asiel weet ik niet maar dat zal rond de €5 per dag zijn.
Het asiel betaald de ritkosten dan weer aan de ambu als die door de eigenaar betaald is dus de eigenaar kan gewoon bij het asiel afrekenen in 1 keer.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:13

De buurtbewoner heeft toch actie ondernomen: blijkbaar. Want de honden zijn 2 maanden weg gebleven.

Vandaag waren ze er weer, schrijf je.
Dat kan toch dat ze nu een keertje zijn ontsnapt. Dat kan gebeuren. Gewoon netjes bellen en melden, dan kan hij ze ophalen en kijken hoe ze ontsnappen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:16

Denk ook dat in dit geval praten de enige sleutel is naar de oplossing, blijven praten ...

En, zoals ik al zei, zorgen dat je eigen land niet toegankelijk is, geldt uiteraard dan vanzelf ook voor andere honden ;)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:22

Verschrikkelijk, wij hebben ook een tijd zulke buren gehad, alleen die gooiden hun honden 3 keer per dag via de voordeur naar buiten, die dieren liepen zelf een rondje (midden in het dorpscentrum waar het best druk was qua verkeer) en als ze dan aan de deur stonden te blaffen mochten ze weer naar binnen. Ik heb ze een keer bijna onder mn auto gehad, was echt kantje boord, en toen ik aanbelde om er wat van te zeggen kreeg ik een grote bek en moest ik maar beter opletten..

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:14

Mijn hond is toen thuis gebracht door de dierenambulance. Mevrouw is gechipt en een hond uit Madrid. Zeer getraumatiseerd. Ons erf is zeer goed omheind, grote sloten en hoge hekken. Maar door een knal van een landbouwkanon raakte ze zo van streek dat ze gevlucht is. Het was toen al donker en midden in de polder. (Ze was mee bij laatste voeding paarden). We hebben haar toen overal gezocht, polder, aangrenzend recreatiegebied. En amivedi en dierenambulance gebeld. De volgende dag in de middag kwamen ze haar brengen. Ze lag in een droogstaande sloot helemaal in elkaar gedoken. Mevrouw is een Mastino en erg groot dus gelukkig viel ze wel op. We moesten 35,- betalen maar dat vond ik echt geen probleem. Was zo blij dat ze gevonden was.

Dierenambulance reageerde raar, dat de hond vreemd gedrag vertoonde. Op mijn antwoord dat dat niet zo raar is omdat ze uit een dodingscentrum in Madrid komt en er is vastgesteld uit medisch onderzoek dat zijn is gebruikt voor erotische doeleinden. (Jep mensen zijn zo ziek).

Hond is nu vier jaar verder en een vrolijke blije hond.

Maar lang verhaal kort, ik zou ook de ambulance bellen zodat er voor de honden gezorgd kan worden zoals dit hoort.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 13:18

Bedankt voor de reacties! Ik zal eens overleggen met het thuisfront. We willen geen ruzie oid, maar dit moet gewoon stoppen. Hopelijk was het vandaag 'voor een keertje', maar je wordt hier gewoon zo moe van...