Ik wordt er eerlijk gezegd een beetje beu van. Wij wonen in de polder en een van de buurtbewoners heeft 2 hondjes, geen idee wat voor ras. Middelgroot. Nou lopen die echt regelmatig los over de weg, ze ontsnappen. Maar ontsnappen is ook niet zo moeilijk aangezien ze daar geen hek of wat hebben (of opvoeding..)
Ze lopen altijd met zijn tweeën door de hele buurt heen, dwars over de weg. Ook is er een best gevaarlijke kruising waar ze overheen rennen, ik zie vaak auto's vol op de rem gaan, ik bedoel dadelijk veroorzaken die beesten een (dodelijk) ongeluk, zoiets wil je toch niet op je geweten hebben?
Ze zijn flink brutaal en ik heb ze ook meerdere keren bij mijn paarden getrapt, daar stonden ze te blaffen en te grommen. Mijn ruin was toen pas gecastreerd en ik was dus woedend dat die beesten daar bij stonden. Ook komen ze regelmatig hier in de tuin, pissen ze daar etc. gewoon heel erg vervelend.
Wij hebben de eigenaar meerdere keren gebeld, ook verteld van het geruinde paard en wat er had kunnen gebeuren als die honden hem wel gegrepen hadden omdat hij misschien naar bloed oid rook.
Antwoord was: ''Oh lopen ze los? Kan helemaal niet hoor ze blijven aaaaltijd netjes op het erf!''
Uiteindelijk is hij ze toen gaan ophalen, de keer daarna ook toen wij hem gebeld hadden. Hij zei dat hij wel een stroomdraad zou plaatsen. Ik heb de honden toen een maand of 2 niet gezien, maar vandaag was het weer raak. Ze liepen weer midden op de weg.
Dit is toch vervelend?

wat duur!