Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar wat ik zelf wil doen later is wel jong moeder worden voor mijn 25e in ieder geval. Tot hij/zij 5/8 jaar is ong elke dag op mijn kind passen. Daarna parttime werken of je een eigen bedrijf beginnen kan ook.
of een vriend hebben die heel veel verdient ofzo.. Het kan wel... Maar normaal gesproken... + In deze tijden dat niemand echt baanzekerheid heeft :S tjah... Zouden voor mij stressfactoren zijn.)
) maar simpel gezegd... Hoe ik nu leef, zou ik met een kind niet kunnen. Ik zou dan geen leven meer hebben... (in mijn ogen dan he.... ik weet niet hoe ik het allemaal zou moeten doen... Werk/studie/sociale leven en alles combineren) vandaar dat ik dus ook zeg "rust en ritme"... En die rust die zit er voorlopig nog niet in.. Wil eigenlijk hierna misschien nog een andere studie gaan doen, gewoon omdat ik dat ook nog interessant vind... En het maar 2 jaar is... En dan ook nog enkele cursussen... Een kind past daar gewoon totaal niet bij. Dus de eerste 5 jaar voor mij echt geen kids.
) Ik wil ook niet iets gaan doen waar ik niet kan groeien omdat ik toevallig parttime wil werken. Daarvan word ik iig niet gelukkig... ZZP'er durf ik niet aan. Een dag thuiswerken zou eventueel wel kunnen... En als je het echt wil, is er altijd wel iets te verzinnen.. Maarja... Ik ken mezelf, mijn werk gaat nu al voor heel veel dingen voor en denk dat ik dan gewoon mijn kinderen alleen trusten zou zeggen
Dan kun je ze beter niet hebben. Vooral niet als ik in de weekenden lekker mijn eigen ding wil doen, zonder van iemand afhankelijk te zijn... Aan de andere kant, dan kan ik het kind bij mijn ouders dumpen... Alles zou kunnen, maar ik pas 
Mijn masterplan was altijd een man met kind(eren) vinden en dan leuke dingen met ze doen in de weekenden
en ze moesten ook nog eens 5+ zijn...) (En niet zeggen dat het nog kan veranderen, dat weet ik, maar zo zie ik het nu!) Vjestagirl schreef:Ik vind dat als je echt een goede moeder wilt zijn, je er moet zijn voor je kinderen. Dat betekend bij ze thuis blijven tot ze naar school gaan als ze 4 zijn, en dan 's morgens aanwezig zijn om ze weg te brengen, 's middags om ze op te halen, spelletjes te doen en ze mee te nemen naar een bibliotheek, bos of speeltuin. Dat je thuis bent om lekker verse maaltijden te koken. Dat ze niet naar een oppas of kinderdagopvang hoeven.
Dus ja, ik denk dat ik in jouw geval 1 van de 2 dromen in de ijskast zou zetten...
x_Quinta_x schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind dat als je echt een goede moeder wilt zijn, je er moet zijn voor je kinderen. Dat betekend bij ze thuis blijven tot ze naar school gaan als ze 4 zijn, en dan 's morgens aanwezig zijn om ze weg te brengen, 's middags om ze op te halen, spelletjes te doen en ze mee te nemen naar een bibliotheek, bos of speeltuin. Dat je thuis bent om lekker verse maaltijden te koken. Dat ze niet naar een oppas of kinderdagopvang hoeven.
Dus ja, ik denk dat ik in jouw geval 1 van de 2 dromen in de ijskast zou zetten...
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik vind dat de soort moeder die jij beschrijft zichzelf veel te hard wegcijfert met het gedacht dat dat ten goede komt van de kinderen.
Ik vind dat je hier vooral 'seutjes'kinderen krijgt die niet de realiteit van hoe het leven eigenlijk is en altijd wel onder moeders vleugels terecht kunnen.
Wat is er nu mis met blijven eten op school 's middags of een half uur vroeger opstaan om naar school te gaan omdat mama naar haar werk moet.
Ik vind het krom door de bocht om te stellen dat je geen goede moeder bent als je gaat werken.
Vjestagirl schreef:Ik vind dat als je echt een goede moeder wilt zijn, je er moet zijn voor je kinderen. Dat betekend bij ze thuis blijven tot ze naar school gaan als ze 4 zijn, en dan 's morgens aanwezig zijn om ze weg te brengen, 's middags om ze op te halen, spelletjes te doen en ze mee te nemen naar een bibliotheek, bos of speeltuin. Dat je thuis bent om lekker verse maaltijden te koken. Dat ze niet naar een oppas of kinderdagopvang hoeven.
. die ook voor de kinderen zorgt, boodschappen doet etc. etc. maar ik ben dan ook erg geëmancipeerd opgevoed.

)
Vjestagirl schreef:lieveli schreef:Ik vind dat je kort door de bocht bent. Het is gelukkig niet aan jou om te beslissen of iemand kinderen mag krijgen.
Mogen heb ik uiteraard niets over te zeggen Ik mag wel vinden dat het een slecht idee is.