Wij als studenten van de Hogeschool Leiden hebben momenteel een project over de transformatie ten gevolg van de transitie jeugdzorg.
In 2015 gaat er een nieuw jeugdstelsel in werking. Dan komt de gehele jeugdzorg onder verantwoordelijkheid van de gemeenten. Deze transitie zal gepaard gaan met een inhoudelijke vernieuwing, de transformatie. Voorzieningen en hulpverleners moeten zich meer gaan richten op de versterking van de eigen kracht van kinderen, jongeren en opvoeders.
Wij als projectgroep moeten aanbevelingen en adviezen schrijven over zowel de transitie alsmede de transformatie. Tijdens ons project liepen wij tegen vragen aan welke ouders het beste kunnen beantwoorden, een voorbeeld: Weten ouders eigenlijk wat het Centrum voor jeugd en gezin is? De enquête bestaat uit 18 vragen en wij zijn opzoek naar minimaal 60 respondenten.
Wij weten ondertussen dat de enquête niet vloeiend verloopt, helaas kunnen wij deze nu niet meer verbeteren. Toch helpen de antwoorden ons heel erg! Voor de ouders met kinderen tussen de 0-4 jaar zijn de schoolvragen niet echt treffend, deze vragen kunt u open laten.
Zou u ons willen helpen door deze enquête in te vullen? Alvast heel erg bedankt!
Het vloeiend verlopen vond ik nog wel meevallen. Waar ik me meer aan ergerde was het Nederlands. Veel taal- en spellingfouten, waarvan ik vind dat dat van Hogeschool-studenten not done is.
Helaas was dat ons ook opgevallen, ikzelf heb hem gemaakt maar met zware dyslexie. Op het moment dat hij online ging was ik in de veronderstelling dat hij was nagekeken door mijn medestudent maar dit was een miscommunicatie
Het was een erg goede les dit, volgende keer gaan we beter te werk.
Ik heb het ingevuld, jammer dat je niet aankon vinden NVT aangezien mijn zoontje nog niet naar school gaat en veel vragen dus niet van toepassing waren.