Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Wat Prrr zegt; je moet kunnen onderhandelen en echt weten waar je op moet letten. Daarnaast zou ik, als het een ouder huis is wel een bouwkundig rapport op laten stellen, just to be sure. Succes! 
Sjolvir schreef:*knip*
En die kosten was ik ook kwijt geweest MET makelaar, aangezien dat bovenop de makelaars kosten komt.
ffjor schreef:Sjolvir schreef:*knip*
En die kosten was ik ook kwijt geweest MET makelaar, aangezien dat bovenop de makelaars kosten komt.
Ik wilde ook net zeggen, alle kosten zijn 'vast' of je nou wel of geen makelaar neemt. Dat staat er helemaal los van. De makelaar betaal je voor zijn dienst, dat komt er dus nog extra bij.
Carrotcake schreef:https://www.nvm.nl/wonen/woning_kopen/a ... woord.aspx
Ik denk dat je minder risico hebt met onverwachte kosten, dan ben je met een aankoopmakelaar minder kosten kwijt omdat de kosten van gebreken groter kunnen zijn dan wat je aan een aankoopmakelaar kwijt bent.....
Het blijft toch een vak appart, helemaal voor een leek.
ffjor schreef:wij zijn overigens bezig met het kopen van een huis, aankoopmakelaar ingeschakeld (1e koophuis, geen idee van onderhandelen), 1500 euro armer...en ik zou het niet weer doen. Moet overal achteraan bellen en het enige wat hij gedaan heeft is een prijs vastgesteld (wat hij fout deed want hij belde een dag later dat hij de garage en tuin vergeten was mee te rekenen) en ons bod doorgebeld. Ik had veel meer hulp en advies verwacht eigenlijk...