Stoppen met aardig en behulpzaam zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

renep

Stoppen met aardig en behulpzaam zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 17:04

Mijn verloofde en ik zijn in een goede positie dmv allebei een baan, paarden, trailer, twee autos en kunnen doen wat we willen en genieten.

Nu merk ik dat mijn verloofde aardig is tegen iedereen en altijd probeerd te helpen, door bijvoorbeeld een dochter van een kennis met haar paard op te halen in onze trailer voor de verhuizing naar dezelfde pensionstal als wij. Hier heb ik natuurlijk geen probleem mee echter was dit twee maanden geleden en aangezien wij elke ochtend om 0600 de paarden buiten zetten heb ik er ook geen probleem mee om haar paard gelijk ook te doen. Vorige week konden we aan goedkoop kul komen en vroegen haar of ze ook wilde.
Dit wilde ze wel en dus besteld, gister laat ze ons weten dat ze een nieuwe baan heeft en gratis haar paard mag stallen daar en les krijgt. ondertussen is het voer aangekomen maar heeft ze het niet meer nodig dus laat maar??? WTF het is voor haar besteld.

Hetzelfde geld voor een dressuur trainings clinic die we geregeld hebben maar omdat ze nu gratis les krijgt wilde ze hier ook vanaf. gelukkig hadden we een uiterste afzeg datum gemeld en dus dient ze die gewoon te betalen.

Al met al door het gedrag van dit soort mensen ben ik geneigd om vaker nee te zeggen ookal zijn andere daar de dupe van.
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden maar merk wel dat het regelmatig gebeurd en dus word ik er sip van en denk laat iedereen zijn eigen boontjes maar doppen.
Ben ik nu de enige of hebben meer behulpzame en aardige mensen hier last van

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:07

Ik krijg eerder het idee dat je je gepasseerd voelt,

Heerlijk toch voor haar dat ze een baan heeft en haar paard daar neer kan zetten?

Ik neem aan dat je het kuil ook wel aan je eigen paarden kan voeren.

Ik zal me er niet druk om maken, en als jij beslist niet meer aardig te zijn tegen een ander ook goed.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Stoppen met aardig en behulpzaam zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:10

Ik houd daar ook niet van nee, als je moeite doet voor iemand en het word zo afgedaan.
Ik zou het verder van me af laten glijden, maar die kuil toch mooi laten betalen. Niet de bedoeling dat jij er straks mee zit.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:15

Tiffany schreef:

Heerlijk toch voor haar dat ze een baan heeft en haar paard daar neer kan zetten?

Ik zal me er niet druk om maken, en als jij beslist niet meer aardig te zijn tegen een ander ook goed.

Nou, ik vind dat de TS vol in haar recht staat. Als je iets besteld, moet je het ook afnemen zoals hier bij het kuilgras. Of de TS het nu zelf nodig heeft of niet.

TS, ik weet wel wat je bedoelt, bij ons een beetje het zelfde verhaal. Wij hadden het erg breed, maar ondertussen heeft de crisis ook hier toegeslagen en ik had ook verwacht meer hulp te krijgen van mensen die wij ook altijd geholpen hebben, best jammer is dat.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:19

Tiffany schreef:

Het gaat TS denk ik vooral ook om de manier waarop de dingen gebracht worden. Zoals ik het lees is het zo, ik heb het kuil niet meer nodig, dus red je kont er maar mee.
Daarnaast is het makkelijk gezegd dan voer je het kuil toch aan je eigen paarden, maar goed je weet niet om wat voor hoeveelheden het gaat en of het kuil dan zo lang goed blijft.

Ik snap wel dat je, je er naar onder voelt TS... Het beste wat je nu kan doen is het naast je neer leggen en in elk geval voor die persoon niks meer doen. Als ze zo wil, laat ze het dan maar lekker uit zoeken. Ik zou daar persoonlijk heel gauw klaar mee zijn.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 17:38

@storm
ik ben een hij (lol)

Zoals ik al zei dit zijn enkel wat voorbeelden het kuil is genoeg voor een paard voor de hele winter dus aardig wat overschot nu. Ook had ze een jaarling gereserveerd om van ons te kopen dus aanbiedingen afgeslagen en accoord gegaan dat ze het in delen zou betalen. Tot het uitging met haar vriendje en dus ze het geld niet meer had. dan ga je de mensen af die eerder intresse hadden maar ondertussen hebben die een ander veulen gekocht.
Een opsomming van alles wat we doen vind ik ook niet nodig hoef mezelf niet op de borst te slaan.
En dit meisje is niet de enige.

Ander meisje drie maanden bij ons ingewoond vanwege ruzie met haar familie en aangezien ze studeerde nooit enige bijdrage verwacht. Na drie maanden op een zondagochtend kwam ze beneden met de mededeling ik heb het bijgelegd met mijn ouders dus ga daar naar toe DOEI!!!
En nooit meer wat van haar gehoord

Al met al denk ik dat je soms moet zeggen laten we wat terughoudener zijn voor dat we mensen helpen en wat er is gebeurd houd me echt niet wakker hoor
of ben ik nu te hard?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:42

renep schreef:
@storm
ik ben een hij (lol)

Zoals ik al zei dit zijn enkel wat voorbeelden het kuil is genoeg voor een paard voor de hele winter dus aardig wat overschot nu. Ook had ze een jaarling gereserveerd om van ons te kopen dus aanbiedingen afgeslagen en accoord gegaan dat ze het in delen zou betalen. Tot het uitging met haar vriendje en dus ze het geld niet meer had. dan ga je de mensen af die eerder intresse hadden maar ondertussen hebben die een ander veulen gekocht.
Een opsomming van alles wat we doen vind ik ook niet nodig hoef mezelf niet op de borst te slaan.
En dit meisje is niet de enige.

Ander meisje drie maanden bij ons ingewoond vanwege ruzie met haar familie en aangezien ze studeerde nooit enige bijdrage verwacht. Na drie maanden op een zondagochtend kwam ze beneden met de mededeling ik heb het bijgelegd met mijn ouders dus ga daar naar toe DOEI!!!
En nooit meer wat van haar gehoord

Al met al denk ik dat je soms moet zeggen laten we wat terughoudener zijn voor dat we mensen helpen en wat er is gebeurd houd me echt niet wakker hoor
of ben ik nu te hard?

Blijven wie je bent! Als je graag een ander helpt is dat toch prima? Wie goed doet, wie goed ontmoet. Tsja dat er een paar mensen je teleurstellen is jammer, uiteindelijk heb je ook een hoop mensen geholpen. Soort van verbeter de wereld en begin bij jezelf (en houd vol;)

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:43

dat is niet fijn nee... Ik ken het probleem :) probeer altijd voor iedereen goed te doen, en meestal krijg ik dan het deksel op mijn neus :) fijn is anders... :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:49

Ik snap je heel goed. Helaas maken veel mensen misbruik van je goede kanten en weten die mensen je ook feilloos te vinden. En toch... Ik zou er niet voor veranderen. Want tegen de 10 die misbruik maken staat gewoon net die ene mens die oprecht blij en dankbaar is dat je helpt. En daar doe je het dan toch voor.

Ik ben wel wat terughoudender geworden en zeker met bijv geld lenen (en dan heb ik het niet over een tientje. Dat kunnen ze nog krijgen bij wijze van). Maar ook wij helpen nog steeds mensen daar waar we kunnen. En ja soms brandt je je vingers en zit je met de gebakken peren. Maar die ene mens die oprecht zegt "dank je wel" en waar je onverwacht ineens een kadootje van krijgt in de vorm van een kaartje of het feit dat je ziet dat het hen in het leven beter gaat (waar je dan aan bijgedragen hebt)... tsja.... dat maakt het dan toch weer goed.

Wie goed doet, goed ontmoet.

Volgens mij heb jij je hart echt wel op de goede plaats zitten en zulke mensen hebben we juist nodig op deze aardbol.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:59

Nog een paar keer de deksel op je neus krijgen en geloof me dan doe je voor niemand meer iets alleen nog voor de mensen waarvan je weet dat die er ook zijn voor jou mocht je ze nodig hebben........... door schade en schande word je wijzer tenslotte. En nee dan maar niet aardig gevonden worden ,tegewoordig zal me dat een worst wezen. Maar als je er gelukkiger van word om altijd iedereen te helpen of voor iedereen klaar te staan moet je dat zeker niet laten.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:04

Ik doe het ook niet meer hoor, voor niks gaat de zon op. Er zijn nog maar een paar mensen om mij heen waarvoor ik dingen doe.

het gekke is dat als je altijd nee zegt, en je zegt een keer ja, dan ben je een topper, en als je altijd ja zegt en je zegt een keer nee dan ben je die pestlijer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:06

Helaas hier ook al een paar keer het deksel op de neus gehad en de laatste keer met hulp van manlief mijn poot stijf gehouden. Ik ben er klaar mee. Momenteel zijn er nog een paar mensen waarvoor ik alles zou laten vallen om te gaan helpen. Al de rest betaald vooraf of afspraken vast gelegd in contract..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:35

Tsja je kan ook vriendelijk en aardig blijven en zo zie je vanzelf wie er wel en niet blijven. Vrienden en kennissen komen en gaan. Echter zou ik uitkijken met financiële tegemoetkomingen. Het is jammer dat ze zo doet, maar het is ook een stukje geluk voor haar en een beetje pech met andere dingen voor jou. Ze had het best anders kunnen brengen. Maar blijf lekker jezelf, maar een beetje voorzichtigheid met bepaalde dingen zullen je vriendelijkheid niet veranderen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:40

Snap wat je bedoelt. Doe je voor iemand altijd ontzettend je best, vinden ze wat 'beters'. Sta je daar met je goede gedrag...
Vervelend, maar als je graag mensen helpt zou ik het niet hierom laten.
Ik vind wel dat ze haar kuil moet betalen, want dat heeft ze besteld.