Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Hoe dan ook, ik vind dat je maar gewoon eet wat er wordt klaargemaakt, tenzij je echt allergisch bent. Vlees leg je dan maar apart. Maar daarom is het handiger verschillende (kleinere) gerechtjes te maken zodat er voor ieder wat wils is.
Volgens mij is dat meestal prima te doen. Even vooraf overleggen doet ook wonderen vaak. 

AlphaDaemon schreef:Minikatje, nee, vlees is ook inderdaad wel duur. Maar veganistisch koken is volgens mij soms wel duurder. Sojamelk bijvoorbeeld is volgens mij wel wat duurder dan gewone melk. En een pakje kruidenmix (met E-nummers) is vaak goedkoper dan alle kruiden loskopen en dan zelf iets brouwen.
Ik heb zelf wel vaak het idee dat vegetariers (of veganisten) het vaak helemaal niet zo waarderen: de moeite die ik talloze keren heb genomen om iets voor hen te regelen. Laatst bij een American Dinner had de enige vegetarier van de 10 man gevraagd of anderen ook iets vegetarisch konden maken zodat ze ook iets anders kon eten dan haar eigen potje. Dus had ik flink mijn best gedaan iets lekkers te verzinnen (en dan niet simpelweg vlees apart). En er kon geen dankjewel vanaf.
Ook heb ik vaak zat grote BBQ's georganiseerd voor 40 man (waarvan 2 vegetariers). Dan kocht ik altijd vrij budget vlees en daarnaast per vegetarier 3 / 4 van die vleesvervangers (wat een stuk duurder was) voor op de BBQ. En dan hoorde ik achteraf vaak nog geklaag, omdat de vleeseters net iets meer hadden ofzo.
)
MarliesV schreef:Notenallergie is lastiger rekening mee te houden. Iemand met die allergie weet zelf wel wat er wel en niet kan en zal ook bij grote aantallen eten wel genoeg keuze hebben. Je kan het aankaarten natuurlijk maar vaak is dit niet nodig.
. Eten bij mensen die ik niet goed ken vind ik daarom nog altijd spannend en ik ben het liefst direct betrokken bij het bereidingsproces. Ik merk dat dat voor hun ook prettiger is, ten slotte wil niemand het op zijn geweten hebben dat ik in het ziekenhuis beland dankzij hun kookkunsten.
in het informele circuit kan ik er prima mee leven als het niet allemaal tip top in orde is. Ik ga niet dood van een avondje leven op water en geen taartje bij de koffie. Vind het alleen jammer dat ook de horeca totaal niet creatief is, zelfs niet als ze ruim van tevoren weten wat de dieetwensen zijn.