Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:24

Ik probeer het verhaal zo kort mogelijk te houden, maar het is toch een enorme lap tekst.

Wij hebben een nieuw huis gekocht voordat ons oude huis was verkocht. Ons oude weiland was al wel verkocht en we konden voorlopig twee huizen betalen. Door de slechte huizenmarkt en de grote vraag naar particuliere huurhuizen, hebben wij na een poosje besloten om het huis te verhuren.

Een jong stel met een zoontje en twee hondjes stond eind mei 2013 te springen om in de woning te trekken. Omdat hij ZZP’er is, moest hij nog een jaar werken voordat hij een hypotheek zou kunnen krijgen. Toch wilden ze alvast graag leuk wonen, vrijstaand en met een ruime tuin. Zowel zijn ouders als haar ouders wonen bij ons in de stad. Bekende namen, via kennissen ook bekend. Werkgever bekend, etc. Ze hadden hiervoor in duurdere particuliere huizen gehuurd, die ook in de verkoop bleven staan. De verkoop van hun huurhuis was dan ook de reden van vertrek. Wij hebben alles netjes aangevraagd bij de bank, via de leegstandswet verhuurd, uiteraard met een goed huurcontract.

Ze zouden voor enkele dagen naar haar vader verhuizen om daarna naar ons huis te verhuizen (per 1 juni). Wij vonden dat een beetje sneu, aangezien ons huis toch leegstond, en hebben ze iets eerder laten komen, uiteraard na tekenen van het huurcontract. Standen meterkast opgenomen en genoteerd. Dezelfde dag zouden borg en huur nog wel betaald moeten worden.

Dom. Heel dom. Wij wilden ze graag voorthelpen. Helaas, niet meer terug te draaien.

De laptop zat in een doos, waardoor ze het geld niet over konden maken. Na nog geen 14 dagen van verhuur hebben wij de eerste aangetekende brief verstuurd om de borg en huur te krijgen. Elke keer was er een smoesje, de één nog ongeloofwaardiger dan de ander. De bank heeft een fout gemaakt, de overschrijvingskaart is kwijt, internetbankieren werkt niet, ik kom het dit weekend wel brengen, ik ben ziek geweest, etc. etc. En ook: “de betaling is gelukt, staat op jullie rekening”. Hoe vaak we dat wel niet hebben gehoord. We dachten zelfs even dat we per ongeluk het verkeerde rekeningnummer hadden gegeven… Na elke verstreken betalingstermijn (want ja, alles moet volgens de regels) kon er weer een aangetekende brief heen.

Meteen vanaf het begin was duidelijk dat deze mensen niet wilden betalen. Wellicht ook niet konden betalen, maar er was ook geen enkel teken dat ze er moeite voor deden. Ze gaven niet aan dat ze het zich even niet konden veroorloven, ze hebben geen deel betaald, geen enkele regeling getroffen. Wel het huis leuk ingericht en al hun dieren geïnstalleerd (vissen, konijnen, vogels en honden).

Hij beloofde steeds te betalen. Zo zou een opdrachtgever failliet zijn gegaan, waardoor hij geen geld had gekregen. Er liep een rechtszaak en hij stuurde ons na enkele maanden verheugde berichten dat hij had gewonnen en dat hij zoveel duizenden euro’s had gekregen (meer dan 20). De betaling kwam er nu ECHT aan. Dat hij ons vertrouwen niet wilde beschamen. Dit was niet zijn bedoeling. Hij vond het heel vervelend en kon nu echt betalen. Heel even was er een sprankje hoop. Maar toen er verder steeds werd gezegd dat hij eerst zijn handtekening moest zetten om het geld te kunnen krijgen, was al onze hoop in één klap verdwenen. Wat een onzin. Geld kwam er dus niet.

Gaandeweg hebben wij zoveel mogelijk informatie over onze huurders ingewonnen. Vooraf hebben wij op internet alles nagetrokken en navraag gedaan, daar kwam niets uit. Maar toen we middenin de ellende zaten, bleek dat dit aardige gezinnetje al uit meerdere huurwoningen was gezet. Hoe groot zou hun schuld inmiddels wel niet zijn?

Helaas kon de uitzettingsprocedure pas in gang gezet worden na drie maanden huurachterstand, dus we moesten nog geduld hebben. Het incassobureau was al ingeschakeld. Gelukkig op basis van ‘no cure, no pay’, want zij kregen er ook nog geen enkele euro uit. Tijd voor de deurwaarder. Ook geen succes. Op naar de kantonrechter. Eitje, zo’n zaak. De uitspraak was dan ook geheel volgens verwachting: de verhuurders moesten de huurachterstand betalen plus alle bijkomende kosten (!!) en zij moesten de woning verlaten. Helaas moest de rechtbank wel 6 weken nadenken over dat vonnis, want ja, al deze dingen duren lang. Maar veel erger: als de huurder de kosten niet betaalt, dan draai je zelf overal voor op. De huurschuld is aanzienlijk, maar vergis je ook niet in alle gerechtelijke kosten. Om te huilen. Vooral als je twee huizen hebt en je het wel even uit kon zingen, maar dat dit echt niet begroot was!

We zijn altijd ontzettend beleefd en afstandelijk/zakelijk gebleven, zodat wij in geen geval onze eigen glazen in zouden gooien. We hebben ze geadviseerd om een beter betaalbare woning te vinden, zodat ze niet zo diep in de problemen komen (de schuld loopt immers op). Daarop kregen wij de reactie via sms dat hij 1200 euro PER WEEK verdiende en het dus wel kan betalen. Ja, per week. Niet per maand. We hebben het 10x na moeten lezen. We hebben dat nooit geloofd , maar wat is het moeilijk om dan geen rare dingen te gaan zeggen!

Vervolgens duurt het een poos voordat de deurwaarder het vonnis bij de huurder betekent. Na veel vragen kregen wij te horen dat de ‘deadline’ 24 december was. Ha, hoopten wij, lekker nog voor de Kerst! Maar wat wij al dachten: tijdens de feestdagen wordt er echt niets ondernomen. Daarna overigens ook niet.

Tussendoor hadden een enkele keer een bezichtiging, want het huis stond nog wel rustig in de verkoop (geen bord, wel funda). Gelukkig, want zo konden we nog een beetje in de gaten houden hoe het er uitzag. Goed, de inrichting was niet onze smaak, maar ze hielden de tuin netjes en ze ruimden keurig op voor elke bezichtiging. Dat als pluspunt. En, nog het belangrijkst, wij konden geen hennepkwekerij of andere rare zaken ontdekken. Wel zo fijn. Helaas wel beschadigingen in de vloer, een dichtgetimmerde brievenbus en onze grote ROVA container (die nog in een stal stond) helemaal volgegooid met blikjes en flesjes. Het steekt ook een beetje als je ziet wat voor een nieuwe spullen er staan. Een nieuw bed, allemaal nieuwe decoraties, noem maar op. Muren vol met foto’s en Bijbelspreuken. Echt alsof ze er al jaren wonen en er nog jaren blijven wonen. Wij hebben zelf nog niet eens gordijnen in een huis waar wij al meer dan een jaar wonen. Wij zitten krap en dan hebben gordijnen niet onze prioriteit… En die kopen wij dan ook niet. Niet iets kopen wat je niet (verantwoord) kan betalen. Inmiddels mis ik ze niet eens meer.

De huurders bleven lekker zitten, dus tijd om ze er onvrijwillig uit te gaan gooien, samen met deurwaarder, politie, slotenmaker, etc. Het duurt helaas even om die allemaal te mobiliseren.

Heel toevallig, toen wij na een inspectie van de woning (in de kerstvakantie) weg wilden rijden, kwam er een motoragent de oprit op rijden. Wij sprongen de auto uit en liepen naar de agent toe. Wij wilden weten of de ontruiming al was gepland. Wie weet hadden wij net de bezichtiging gepland op het moment dat de politie ze eruit wilde gooien!! Maar nee, hij was er voor een groot bedrag aan openstaande verkeersboetes. Hij mocht en wilde er niet veel over kwijt, maar het ging om een dusdanig bedrag over een dusdanig lange periode, dat de volgende stap gijzeling zou zijn. Dat betekent dat honze huurder voor elke 50 euro een dag vast zou komen te zitten.

De buren hadden aardig contact met de huurders. Die hadden ze op de koffie gehad. Leuke, aardige mensen. De huurders hadden gezegd dat ze een mooi bod gingen uitbrengen op ons huis. Toen wij ze vertelden dat de mensen nog geen eurocent huur of borg hadden betaald, waren ze met stomheid geslagen.

De officiële uitzetting is vastgesteld op 15 januari. De deurwaarder heeft de huurders hiervan op de hoogte gesteld. 12 januari zijn ze gaan verhuizen. Er staat nog zooi, maar ze wonen er inmiddels niet meer. Fijn, maar ook jammer, want ergens had ik ze graag op straat gegooid.

Via familie zijn wij, ook op 12 januari, te weten gekomen waar zij nu zijn gaan wonen. Het betreft een woning die te koop staat, maar ook via een makelaar te huur wordt aangeboden. Niet meer in onze woonplaats, maar wel in de buurt. Wij hebben de makelaar gebeld, want in hun strenge voorwaarden stond o.a. dat er borg en huur vooruit betaald moest worden (plus werkgeversverklaring, loonstrookje, noem maar op). Wij waren dus erg benieuwd… De makelaar gaf echter aan dat zij de woning helemaal niet hadden verhuurd en dat zij überhaupt nooit een woning hebben verhuurd aan mensen met die naam. Vreemd, want hun auto staat er wel. Ook ’s nachts. En zij zijn daar. En hun spullen. Vreemd. Zouden ze dan toch de eigenaren van de woning hebben weten te strikken?

Wij hebben uiteraard bij de deurwaarder aangegeven waar zij heen zijn gegaan. Maar officieel gezien is er geen woon- of verblijfplaats bekend. Dat moet natuurlijk weer helemaal volgens de regels.

De huurders hebben vanavond aan ons doorgegeven dat ze uit nood in een chalet op een vakantiepark in een heel andere plaats zitten. Ik snap niet waarom ze nog proberen te liegen. We konden het niet meer opbrengen om te reageren. In elk geval niet meer op een zakelijke manier, dus dan maar helemaal niet.

Net werd ons medegedeeld dat hij aan het berekenen is wat hij ons moet betalen (het incassobureau geeft dat elk moment heel nauwkeurig aan, dus er valt niet veel te berekenen). En dat hij bekijkt of hij het in een keer naar ons overmaakt of in twee delen…. We hebben nog liever dat hij zegt: “pech voor jullie, ik betaal niet” dan al die valse beloftes. -O-

Wij zijn gelukkig niet verantwoordelijk voor de rekening van g/w/l, maar wij hebben belangrijke aanwijzingen dat in elk geval het gas niet is betaald en wordt afgesloten. Beetje jammer dat ze er al uit zijn en dat wij het dus weer moeten zien te krijgen.

En nu?

- Er is een aanzienlijke huurschuld
- Wij hebben veel kosten moeten maken om ze eruit te zetten
- Er is schade aan ons huis
- Ons huis zit belastingtechnisch in box 3, omdat het verhuurd is,. Het maakt de belastingdienst verder niet uit dat er nog geen eurocent aan inkomsten uit voort is gekomen, dus dat zijn nog meer kosten voor ons
- De huurders werken zich willens en wetens steeds dieper in de schulden
- Er worden steeds weer nieuwe mensen de dupe van dit gezin
- Loonbeslag is in dit geval ingewikkeld (zzp’er)
- Alle waardevolle spullen, zoals de auto’s, staan (zeer doordacht) op een andere naam, waardoor beslaglegging op goederen weinig zin heeft

Maar nu dus de vraag: HOE VOORKOM JE DIT?

Er is geen ‘zwarte lijst’ voor huurders die niet betalen. Ik weet niet of wij publiekelijk mensen mogen waarschuwen voor dit gezin i.v.m. privacy. Ik word er moedeloos van. Deze mensen kunnen eeuwig blijven huren en kosten maken.

Wij hebben redelijk verantwoord een huis erbij gekocht. Altijd een risico, maar het was voor ons te doen. Het was echter wel verstandig om het huis na enige tijd te verhuren, wat wij hebben gedaan. Nou, meteen raak door de verkeerde mensen te kiezen. Dit is financieel gezien echt niet leuk. Zonder de steun van mijn oma hadden wij het waarschijnlijk niet gered. Dan hadden wij ons nieuwe huis moeten verkopen en woonruimte moeten zoeken, omdat ons oude huis kosteloos werd gebruikt door andere mensen en je die er niet zo snel uit krijgt. Hoe erg was dat geweest…

Hoe moet dit met de huurders? De man wordt straks gegijzeld i.v.m. verkeersboetes. Ze hebben een enorme schuld opgebouwd. Ze hebben een jong zoontje. Ik zou bij de eerste financiële problemen aangeven dat ik niet kan betalen, huur opzeggen, zo goedkoop mogelijk gaan wonen (bij ouders als het even kan) en elke euro die ik kan missen gebruiken om de schuld af te lossen. Maar zo denken we blijkbaar niet allemaal.

Elke verhuurder zit minimaal 7 maanden aan ze vast. Zo lang duurt de hele procedure, omdat overal een vaste termijn voor staat. Dus elk huis betekent een halfjaar gratis wonen.

*zucht*

Is er een mogelijkheid om dit te stoppen??
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 13-01-14 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Re: Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:31

Ik heb het gelezen met zo'n hoofd. :oo
wat een schijnheiligheid, bijbelteksten aan de muur waarschijn ozo christelijk maar nog te beroerd zijn om een rooie cent over te maken naar mensen die het gewoon eerlijk van je horen te krijgen. Jeetje. :n

Dit motiveert mij alleen nog maar meer om rechten te gaan studeren, voor dit soort lapzwansen. :')

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:35

Zo zeg wat een pech hebben jullie gehad! Niet normaal dat die mensen dit voort kunnen zetten, en dat ze dat zélf ook blijven doen met een kind.. Wat voor zicht op je toekomst heb je dan nog. Helaas heb ik hier echt geen verstand van. Denk niet dat je zomaar namen mag gaan noemen, straks krijg je het nog aan je broek met privacyschending.

Ik hoop van harte dat jullie er nog iets uit kunnen krijgen, zou wel zo eerlijk zijn. Maar eerlijk gezegd als ik je verhaal zo lees, vrees ik er voor.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:35

Jeetje zeg, dit is echt niet normaal meer.

Misschien kun je eens contact opnemen met het programma 'opgelicht'?

Hoe je verder zoiets kunt stoppen weet ik niet, ik weet wel dat het jullie nooit meer zal gebeuren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:36

Is het trouwens niet een optie om met alle andere ex-huur"bazen" samen een zaak te openen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:44

We hebben een oproepje geplaatst op het forum van Opgelicht. Alleen met de vraag of iemand ervaring heeft met deze mensen, niet met het verhaal erbij.

Wij hebben onze rechtszaak al gewonnen. Dat was noodzakelijk om ze uit te mogen zetten. Een nieuwe rechtszaak heeft helaas geen zin. Het kost ons geld en wij krijgen er geen cent mee terug. De uitspraak weet ik zo ook al wel. Daar oef je geen rechter voor te zijn. -O- -O- -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:46

Om hoeveel huurders gaat het nu? Het moet toch wel mogelijk zijn om een deurwaarder oid daar heen te krijgen... Maar dan moet er natuurlijk een vaste verblijfplaats zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:47

Mer1980 hier van Bokt heeft ook zoiets meegemaakt. Alleen door deze verhalen zou ik al niet durven verhuren.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:48

Wow, wat een verhaal. Ik vrees dat dit niet te voorkomen is. Zo te lezen hebben jullie en ook de andere voormalige verhuurders er toch alles aan gedaan om jullie geld te krijgen en hebben jullie de juiste wegen bewandeld.
Compliment trouwens voor de heldere en genuanceerde wijze waarop je dit verhaal brengt.
Wat een raar stel...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:50

Onze huurders? 1 stel (man en vrouw met kind)

Wij weten niet precies hoeveel verhuurders gedupeerd zijn.

Onze deurwaarder weet inmiddels waar ze nu wonen, maar blijkbaar is onze informatie niet geldig en moet hij dat officieel eerst zelf uitzoeken.

Er is een kans dat de vorige verhuurders nooit een procedure zijn begonnen, simpelweg omdat die kosten niet meer op te brengen zijn, vooral niet als de huur niet wordt betaald.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:51

Brrrr, wat verschrikkelijk... Het huis had beter gewoon leeg kunnen staan, maar ja, dat weet je niet van tevoren -O-

Hopelijk durf je het toch nog aan om nieuwe huurders met je huis te vertrouwen zo lang het nog te koop staat, maar dan pas nádat je geld hebt gezien.
Ik weet niet of het rechtsgeldig is om bijv. het eerste kwartaal huur vooraf te laten betalen of of er een wettelijke grens is voor de hoogte van de borg, maar naar zoiets zou ik dus wel gaan kijken voor je opnieuw verhuurt...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:06

Beslaglegging op hun bankrekening moet kunnen. Je kan ook beslag laten leggen op hun belastingtoeslagen ed.

En verder, de uitspraak is gedaan, het vonnis is er, vrienden ben je toch al niet dus wat let je om dit met naam en toenaam de wereld in te gooien. In het ergste geval wordt je gedagvaard, leg je het uit bij de rechter en zeg je Sorrie edelachtbare, ik zal het weg halen en nooit meer doen. Maar de kans dat dit gebeurd is heel, heel gering.

Misschien kan je ook wat met zijn opdrachtgevers en beslag laten leggen op de nog openstaande facturen van deze ZZPer?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 23:08

Ceriadwen schreef:
Beslaglegging op hun bankrekening moet kunnen. Je kan ook beslag laten leggen op hun belastingtoeslagen ed.

En verder, de uitspraak is gedaan, het vonnis is er, vrienden ben je toch al niet dus wat let je om dit met naam en toenaam de wereld in te gooien. In het ergste geval wordt je gedagvaard, leg je het uit bij de rechter en zeg je Sorrie edelachtbare, ik zal het weg halen en nooit meer doen. Maar de kans dat dit gebeurd is heel, heel gering.

Misschien kan je ook wat met zijn opdrachtgevers en beslag laten leggen op de nog openstaande facturen van deze ZZPer?

_O- Nu maak je het wel heel aanlokkelijk.

Ik denk inderdaad dat dit de volgende stap is. Kijken wat mogelijk is qua beslaglegging.

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:33

Ceriadwen schreef:

Vraag mij af of er überhaupt geld op die bankrekening staat. Die mensen hebben flinke schulden (uitgaande van de OP). Zeker als er een gijzeling op het programma staat, dat gebeurd echt niet zomaar. Van een kale kip kun je niet plukken helaas.. Maar dat is wel de logische stap inderdaad. Veel succes met dit hele traject TS.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:47

Er is wel een instantie waar je kan controleren of het "wanhuurders" zijn.
ik zal even voor je opzoeken hoe die bedrijf heet.

Edit; heb t gevonden :)
rentalcheck.nl moet je kijken, je zou je dan moeten aanmelden denk ik. Hoeveel de kosten daarvan zijn weet ik niet. Zou je even moeteb informeren.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:01

ik zou zeggen...op Facebook ermee. Normaal vervloek ik deze moderne vorm van verkettering, maar in dit geval zou ik zeggen: boontje komt om zijn loontje. O, en jeugdzorg bellen voor het zoontje..daar zou ik me dus wel daadwerkelijk zorgen om maken.. hoe groeit dat kind op.

Hier in DL bestaan ze ook...huurnomaden worden ze genoemd. Ik had "vrienden"die zo leefden..
de pest van dit soort mensen is ook vaak, dat toch heel regelmatig een verhuurder denkt: laat ik maar een goede verklaring afgeven, dan ben ik van ze af. Maar volgens mij heb je gewoon dikke vette pech als het je treft...dit soort nietsnutten zijn er zo verdomd goed in om mensen om de tuin te leiden..dat is hun hele leven. Mooi k is het wel!!! Voorkomen kun je het denk ik niet...dan zou de wet veranderd moeten worden (ik ben voor).Voor dit soort doelbewuste oplichters mogen ze wat mij betreft de beslagvrije voet er helemaal afgooien...dan eet je maar niet. Eigen schuld.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:42

Dit soort toestanden komen meer en meer voor. Je kan helaas nooit met nieuwe huurders zeker weten of alles in orde is/komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:49

Ik zeg: op naar Alberto Stegeman ermee!
Wat een verhaal zeg! Het zal je maar overkomen :\
Ik ben benieuwd of je ooit nog geld gaat zien, maar ik vrees ervoor...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:58

wat heeft ts eraan om de media op te zoeken, zal ze echt niet sneller dr centen door krijgen
Van kale kip kun je niet plukken en als ik het zo lees is die kip allang kaal en doen ze dit bewust

ik hoop dat je betrouwbare huurders krijgt, en idd de borg en huur vooruit betalen, dan nog heb je geen zekerheid over de eropvolgende maanden, maar heb je in elk geval al iets

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:17

Je handen gaan toch jeuken van zulke verhalen, ik vind het walgelijk dat er zulk volk rondloopt en nog veel walgelijker dat wij als samenleving deze mensen zo beschermen dat ze hun gang kunnen blijven gaan en anderen kunnen blijven duperen omdat we de ballen niet hebben om ze eens goed aan te pakken _-:(

We moeten ons doodschamen dat zulke mispunten in hun vuistje zitten te lachen terwijl ze een spoor van ellende achterlaten bij (wel) goed volk |o

En inderdaad, als jij dan iets doet om het hen ook eens slecht naar de zin te maken, dan heb jij het nog gedaan -O-

Ik hoop dat het je lukt om deze kale kippen nog wel een poot uit te draaien, maar ik vrees het ergste....het is ook waardeloos dat alles dat je officieel kan doen jullie weer klauwen vol met geld kost, en dikke kans niks oplevert omdat deze aso's simpelweg niet gaan betalen, hoeveel uitspraken je ook laat doen....

Je hart is er toch goed voor om een kleine investering van 100 euro te geven aan een losgeslagen krachtpatser om ze eens goed in elkaar te timmeren zodat je tenminste nog het idee hebt dat je ze er niet mee weg laat komen :=

Arm kind ook, met zulke ouders... dikke kans dat dat net zo'n stuk uitschot wordt :(:)

Ik heb keer op keer ervaren dat wie goed doet, zeker niet altijd goed ontmoet, je zou er bijna niemand meer door durven matsen, zo ontzettend zonde dat dergelijk volk het verpest voor mensen die wèl gewoon goed fatsoen hebben -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:25

Pfoeh wat een gezeur, zeg. Ik ben bekend met een gezin die vergelijkbare dingen uitspookt. Kan me voorstellen dat je je machteloos voelt. Je wéét zelf nu hoe geraffineerd ze het aanpakken en je kunt aannemen dat ze dit inderdaad ook bij hun huidige woning doen, maar waar moet je inderdaad zoiets melden als er ook iets mee gedaan wordt?

Vind het ook knap hoe goed je hiermee omgaat. Ik hoop dat jullie snel jullie geld en onkosten vergoed zullen krijgen en dat er inderdaad een manier is om andere verhuurders hiertegen te beschermen. Sterkte met dit gedoe; hopelijk is er een wijze bokker met de gouden tip :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:18

Lynn_Nikita schreef:
wat heeft ts eraan om de media op te zoeken, zal ze echt niet sneller dr centen door krijgen
Van kale kip kun je niet plukken en als ik het zo lees is die kip allang kaal en doen ze dit bewust

ik hoop dat je betrouwbare huurders krijgt, en idd de borg en huur vooruit betalen, dan nog heb je geen zekerheid over de eropvolgende maanden, maar heb je in elk geval al iets

Ik ken anders zat gevallen waarbij de centen dankzij de media (of alleen al ermee dreigen) toch over de brug kwamen :)
En al is het alleen maar om mensen hiervoor te waarschuwen :)

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:21

Wat een mensen zeg dat je dit andere mensen aan doet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:23

Mijn hemel wat een verhaal.......ik zou tros opgelicht benaderen, zodat deze mensen een keer geconfronteerd worden met hun gedrag. Het lost voor jullie niets op en je moet inderdaad maar zien of je er ooit nog een cent van terugziet maar voor je gevoel zou dat denk ik wel schelen! Hup met hun kop en naam en toenaam op tv.....

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:30

Ik heb dit verhaal met open mond zitten lezen, onvoorstelbaar!
Ik kan je verder helaas niet helpen met praktische tips maar ik wil wel zeggen dat ik ontzettend veel bewondering heb voor de manier waarop jullie dit aanpakken. Heel veel sterkte!