Omdat ik denk dat er vast een paar slimme bokkers zijn die dit weten ben ik even benieuwd.
Heb al wat research gedaan op internet, maar komen allerlei verschillende antwoorden voorbij.
De situatie ligt zo:
Ik heb een fulltime baan(39 uur per week) en hier word de loonheffingskorting op toegepast, dit was ook mijn enige baan.
Mijn bruto jaarinkomen valt onder box 2(10,85% volgends wikipedia).
Nu heb ik sinds afgelopen weekend een bijbaantje waar ik iets ga bijverdienen, dit zal op ongeveer €200 in de maand komen maar dit word zwart uibetaald(ik betaal hier dus geen belasting over) Ik krijg dit niet handje contantje maar word op me rekening gestort, maar er word geen rekening gehouden met belastingen/heffingen).
Ik heb het al een aantal mensen gevraagd, maar de meeste zeggen: Ah joh, gewoon niks opgeven bij belasting en lekker extra geld erbij.
Maar het zit me niet lekker, zeker met het idee dat de belastingdienst je tot 5 jaar kan aanslaan, oftewel ik wil hier ook gewoon belasting over betalen.
Kan ik bijvoorbeeld tijdens je belastingopgave(in april dit jaar meestal altijd) aangeven dat ik extra bijverdiend heb en dat ik dan belasting betaal?
Als ik het goed heb betaal ik over mijn bijverdienste dan 42% belasting, het is een hoop maar iedere euro die ik meerverdien ben ik momenteel blij mee

Wie helpt me?