agressie in verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

agressie in verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 01:09

Hallo medebokkers.

De laatste tijd heb ik nu al 3x met een heel boos "petje" te malen gehad.
Een maakte het zo bont dat deze uitstapte voor mn auto kwam staan en de beweging van doodschieten maakte.
Ik ben hiervoor naar de politie geweest en er zijn maatregelen getroffen.
En dat alleen omdat ik toeterde omdat ik keihard gesneden werd en meneer over verdrijvingsvlak mij inhaalde.

De tweede keer reed ik in onze nieuwe auto, een automaat wat ik niet gewend was. Ik stond per ongeluk op de rem ipv koppeling.
Ik veronderschuldigde mij aan de persoon achter mij en zag plots dat hij aan het zwaaien was met een stok en onwijs boos was. Aantal keer voor stoplichten stapte hij uit maar kon optijd weg rijden.

Vanmiddag reed ik van stal naar huis en werd op de rotonde ingehaald door een petje. Prima ga maar voor dacht il nog.
Zonder te kijken kwakt hij de auto voor me en moest ik bovenop mn rem. Ik schude mijn hoofd en mn vriend tikte tegen zn voorhoofd. Schijnbaar zag hij dat. We rijden nog een paar 100 meter en wij waren het al weer vergeten.
Stapte de jongen uit en komt naar ons toe.
Heb deur op slot gedaan, eer aan mijzelf houden......

Ik snap al die agressie niet.
Hoe kan iemand zo boos worden en tot zulke acties over gaan.
Bumperkleven, snijden etc, ik snap het niet......

Vat ik het te zwaar op of merken jullie er ook wel wat van?

# frustratie modus weer uit

pniekepnak

Re: agressie in verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:11

Wat is een petje?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:15

Het zijn niet alleen kerels met petjes, zo reden wij gisteren van de parkeerplek weg en reden bijna een oude meneer van z'n sokken, natuurlijk per ongeluk. Meneer was plots goed ter been en kon onze auto een rotschop verkopen..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:22

Vraag me ook af wat je met petje bedoeld.

Ik heb één keer zoiets gehad, ik kwam vanaf een afrit en voegde in op een 80 km weg. Ik trok op, reed al ergens rond 70 toen ik mijn achterligger wel heel dicht op mijn achterruit zag komen, hij flitste met lichten, drukt hem bijna in de koffer enz. Ik maar snel optrekken en wegwezen maar hij bleef achter me drammen, flitsen, in de koffer kruipen, vond het maar griezelig.
Vervolgens haalt hij me een eind verderop in, waar dat niet mag, snijd me flink af en gaat op de rem tot vervelens aan toe. Uiteindelijk leek hij normaal door te rijden, komt er een rotonde waarhij stopt op de oprit en naar me toe komt. Ik kon er dus niet langs omdat ik dan over de strook van tegemoetkomend verkeer moet.
Blijft hij naast me staan en zit te gebaren dat de deur open moet, raam naar beneden weet ik wat, dus ik raam op en heel klein kiertje. Begint hij een tirade hoe asociaal het wel niet was dat ik daar had ingevoegd terwijl daar helemaal geen ruimte was blabla.
Na een hele tirade kon ik me niet inhouden en heb uiteindelijk maar gezegd dat hij een stuk asocialer was met zijn gedram achter me, geflits, inhalen over doorgetrokken streep, afsnijden, op de rem en vervolgens dwingen tot stoppen.
Gelukkig kwam er inmiddels iemand achterop die ongeduldig werd en hij ging terug naar de auto.

Ik was me echt van geen kwaad bewust, denk eerder dat hij te hard heeft gereden en te beroerd was om ook maar ietsje af te remmen.
Maar wat een overdraagzaamheid, je hoeft toch niet om elk wissewasje verhaal te gaan halen?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 03:46

Petjes zijn de jongens van rond de 20, opgevoerde auto, bij voorkeur iets als VW Golf of Audi.
Typetje: je ziet henzelf niet alleen het petje boven het stuur uit want hangen in de auto is zo stoer...

Ontopic: ja je merkt wel dat in de afgelopen jaren het gedrag in het verkeer anders is geworden

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 03:58

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 03:59

Wij reden vanmiddag achter een auto met trailer aan. Reed heel sloom achter een ander auto aan. En telkens als wij wouden inhalen, ging hij op midden van de weg rijden. Gegeven moment zag mijn moeder toch kans om in te halen. Rijden er voorbij en meneer haalt auto voor hem in :+ Lekker logisch.

Was een brede weg en we konden er met gemak langs. En paard stond ook rustig op trailer.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 08:24

Ik ben inmiddels als zo ver dat ik het maar probeer te negeren en niet toeter of bewegingen maak.

Hebben ook al een keer gehad dat wij van rechts kwamen (open veld) en dat een man op een scooter ons geen voorrang verleende, m'n vriend toeterde ook even zo van: "Hee joh, even opletten". Man zet z'n scooter midden op de weg, stapt af, begint m'n vriend uit te schelden, handjes door het raam (en ik maar proberen de boel te zussen, m'n vriend zei verder ook helemaal niets. Toen probeerde m'n vriend het raam dicht te doen, ging die er aan hangen en probeerde de deur open te krijgen (was gelukkig op slot) en eenmaal het raampje dichtging sloeg die keihard op het raam. :n Wij snel weggereden, ging die nog achter ons aan ook.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 08:51

Avelienvd schreef:
Petjes zijn de jongens van rond de 20, opgevoerde auto, bij voorkeur iets als VW Golf of Audi.
Typetje: je ziet henzelf niet alleen het petje boven het stuur uit want hangen in de auto is zo stoer...

Ontopic: ja je merkt wel dat in de afgelopen jaren het gedrag in het verkeer anders is geworden

Grappig, hier zijn petjes oudere mannen die eigenlijk niet meer achter het stuur zouden moeten zitten. Blijkbaar zijn er twee soorten petjes :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:30

Jaduuh schreef:
Ik ben inmiddels als zo ver dat ik het maar probeer te negeren en niet toeter of bewegingen maak.

Hebben ook al een keer gehad dat wij van rechts kwamen (open veld) en dat een man op een scooter ons geen voorrang verleende, m'n vriend toeterde ook even zo van: "Hee joh, even opletten". Man zet z'n scooter midden op de weg, stapt af, begint m'n vriend uit te schelden, handjes door het raam (en ik maar proberen de boel te zussen, m'n vriend zei verder ook helemaal niets. Toen probeerde m'n vriend het raam dicht te doen, ging die er aan hangen en probeerde de deur open te krijgen (was gelukkig op slot) en eenmaal het raampje dichtging sloeg die keihard op het raam. :n Wij snel weggereden, ging die nog achter ons aan ook.

Zo die was ernstig gefrustreerd! :o

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 10:32

Gelukkig ben ik niet de enige die het opvalt.
Als iemand zich aan mij verontschuldigt denk ik wel van let even wat beter op maar zal niet uitstappen om verhaal te halen!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:49

Ik heb er ook régelmatig mee te maken.
Vorige week had ik nog zo'n geval. Ik reed 65/70 waar ik 50 mocht en meneer vond het nodig om te bumperkleven. Dan zak ik rustig terug naar de 50 en wanneer er weer afstand is geef ik weer gas bij (terwijl je daar eigenlijk maar 50 mag). Op een plek waar je eigenlijk niet kan inhalen, haalde hij mij in, sneed mij af en ging op de rem. Ik moest vol in de ankers. Hij zat allemaal te gebaren en doen. Ik ben toen maar gewoon ergens rechtsaf geslagen terwijl ik eigenlijk rechtdoor moest maar ik zag hem voor meer in staat en daar had ik geen zin in :n

Oké, misschien niet vriendelijk van mij om ineens precies 50 te gaan rijden maar ik houd er niet van als ik de moterkap van de auto achter mij niet eens meer zie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook agressief ben in het verkeer.Dit is voor mij ook de reden om géén auto rijbewijs te halen.Ik weet gewoon dat er ongelukken komen als ik met een auto op de weg rijd.
Op de fiets en brommer ben ik soms ook agressief,maar dat is bijna altijd alleen tegen die jongeren die denken dat de weg alleen van hun is.
Ik moet ook eerlijk bekennen,dat ik een keer een scholier aan de kant heb geduwd,toen die na 2 x [fiets]bellen niet aan de kant ging en gewoon met zijn vieren naast elkaar bleef rijden.
Ik weet dat ik het niet mag doen,maar op dat moment word ik gewoon agressief,kan er niets aan doen.

Als ik naast iemand in de auto zit,zie ik vaak mensen die denken dat de weg van hun alleen is,en dan denk ik:maar goed dat ik zelf niet in de auto rijd.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:42

och ik had het gister op de snelweg nog
rij met een gang van 130 op de linker rijbaan achter een andere auto, rechts rijd een vrachtwagen met een andere auto erachter gaat die eikel zijn auto nog ff tussen die van mij en mijn voorganger DRUKKEN ik moest vol op de rem anders zat hij bovenop mij ( lijkt me niet handig als je 130 rijd) dus ik groot licht op en op de claxon drukken vervolgens haal ik hem weer in rij naast hem en gaat hij dom staan zwaaien dus ik steek mijn middel vinger op komtie achter me rijden ineens groot licht op, toen heb ik even mijn mistlampen achter aangezet waardoor hij op de rem ging.. en daarna hield hij wel afstand..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:43

Helaas ook hier steeds meer idioten in het verkeer. Inhalen op plekken waar het echt niet kan, boze gebaren, inhalen en dan tergend langzaam voor je rijden enz. Leeftijd maakt niks uit in dit geval. Varieert van piepjong tot redelijk oud en alles ertussen in. Vaak wel man en hier toch ook vaak een grotere nieuwere auto type leasebak.

Valt wel op dat de mate van agressie afhangt in wat voor auto je zelf rijdt. In mijn atosje of eerder mijn canta heel veel agressie, de doblo is al ietsje minder. In de transit zelfde rijstijl, heel lieve mensen en geen agressie meemaken. Dan durven ze niet.

Ik probeer altijd maar rustig te blijven, zal niet stoppen als ik het kan vermijden. Geef ze maar voorrang en denk er het mijne van. Zij mogen zich te pletter rijden als ze maar verder niemand erin meenemen. -O-

De andere kant maken we ook steeds meer mee, mensen die eigenlijk niet meer achter het stuur thuishoren of zo onzeker en blind rondrijden dat het gevaarlijk wordt weer. :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:46

gohya schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook agressief ben in het verkeer.Dit is voor mij ook de reden om géén auto rijbewijs te halen.Ik weet gewoon dat er ongelukken komen als ik met een auto op de weg rijd.
Op de fiets en brommer ben ik soms ook agressief,maar dat is bijna altijd alleen tegen die jongeren die denken dat de weg alleen van hun is.
Ik moet ook eerlijk bekennen,dat ik een keer een scholier aan de kant heb geduwd,toen die na 2 x [fiets]bellen niet aan de kant ging en gewoon met zijn vieren naast elkaar bleef rijden.
Ik weet dat ik het niet mag doen,maar op dat moment word ik gewoon agressief,kan er niets aan doen.

Als ik naast iemand in de auto zit,zie ik vaak mensen die denken dat de weg van hun alleen is,en dan denk ik:maar goed dat ik zelf niet in de auto rijd.

Lijkt me niet gezond.
Cursusje anger management voor jou?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:50

Ik weet zeker van mijzelf dat ik aggressief in het verkeer ben, maar zou nooit uitstappen. :n
Ik kan me mateloos iriteren als iemand op een 1 baans weg waar je 50 mag, 35/40 gaat rijden. Of onnodig vroeg al bijna stil staat voor een stoplicht, terwijl ze nog 10m verder door kunnen rijden. Heb nu bijna een jaar mijn rijbewijs, rijd of in mn vaders of moeders auto, dus dat soort dingen als bijna stil staan zijn dan heel lastig voor me.

Laatst had ik wel echt ruzie en dit was NIET mijn schuld. Ik ben normal niet te beroerd iemand ertussen te laten, maar wel alleen als die persoon normaal kan wachten.. Ik reed op de weg, en er kwam iemand van rechts. Dit was een uitrit dus voorrang had hij niet. Het was druk, en ik zet de auto gewoon achter de gene voor mij, maar de man uit de uitrit propte hem er als een idioot tussen. Tsja, dan geef ik net dat beetje gas bij waardoor het niet gaat, en om te laten merken dat ie maar moet wachten. Toen het stoplicht op groen sprong trokken we te gelijk op. Als ik was door gereden had ie vol in mn zijkant gezeten. En gebaren en roepen dat ie deed. Maar dan blijft ie nog stilstaan ook! Ja dan word ik helemaal pissed.. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:55

Wat is het probleem van iets langzamer rijden of iets eerder stoppen bij het stoplicht. Je komt er niet veel later door op je bestemming. En langzaam uitrollen voor een rood stoplicht bespaard brandstof en onnodig remmen en je rit wordt het gelijkmatiger door.

En wie weet stond de man er al heel lang en wilde niemand hem ertussen laten. Op zo n moment duw ik ook op een gegeven moment door. Anders sta je er over een uur nog omdat iedereen bang is voor een paar seconden vertraging. Als iemand bij een uitrit staat te wachten en een stoplicht zit er vlka na laat ik die ertussen. Je moet toch wachten, kleine moeite iemand ervoor te laten. Zoveel beleefder dan altijd maar je plek verdedigen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:57

gohya schreef:

Dat is echt bullshit. Aan agressie is zéker wat te doen.

Ook een leuke: Met dit weer zijn de autoruiten vrij snel smerig (zout, water etc) dus moeten de ramen wel eens worden schoongemaakt. Ook op de snelweg.... Had gister een idioot die mij vervolgens agressief zwaaiend voorbij ging, daarna voor mij ging rijden, remmen.... En de ruiten schoon ging maken. :')

Ondertussen lach ik er maar om. Afgelopen 1,5 jaar zoveel op de snelweg gereden dat ik er niet meer warm of koud word :n En serieus, die paar seconden tijdwinst als je er iemand even níet tussen laat????

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:02

karuna schreef:
Wat is het probleem van iets langzamer rijden of iets eerder stoppen bij het stoplicht. Je komt er niet veel later door op je bestemming. En langzaam uitrollen voor een rood stoplicht bespaard brandstof en onnodig remmen en je rit wordt het gelijkmatiger door.

En wie weet stond de man er al heel lang en wilde niemand hem ertussen laten. Op zo n moment duw ik ook op een gegeven moment door. Anders sta je er over een uur nog omdat iedereen bang is voor een paar seconden vertraging. Als iemand bij een uitrit staat te wachten en een stoplicht zit er vlka na laat ik die ertussen. Je moet toch wachten, kleine moeite iemand ervoor te laten. Zoveel beleefder dan altijd maar je plek verdedigen.

Het gaat niet om het iets langzamer rijden. Het is gewoon heel erg irritant. Onder de 40 zitten waar je 50 mag is dan erg vervelend, en al helemaal als je ergens heen moet.
Ook praat ik niet over uitrollen voor het stoplicht, maar remmen, en dan in zn 1 verder rollen. Aangezien ik nog niet zo lang rijd, moet ik er echt nog achter komen hoe hard ik moet rijden om in zn 1 verder te rollen.

Verder, die man die kwam ongeveer gelijktijdig als met mij aanrijden. Als hij normaal had gedaan, en hem er niet tussen had willen proppen had ie er van mij zo tussen gekunt. Maar moeilijk doen kan ik ook. :+

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:09

Ik rijd nu ook iets langer dan een jaar,
En ik weet wel hoe ik in z'n 1 moet uitrollen :+
Maargoed, dat is niet terzake..

Ik maak het zo vaak mee,
En dan geven ze me automatisch de schuld omdat ik zo'n jong guppie ben dat pas "net" achter het stuur zit :')

Laatsteen bumperklever gehad.
Daar kon je niet op remmen,
Als ik dat ook maar een beetje gedaan had,
Was ik plat geweest..

Later heeft hij mij ingehaald net voor een kruising, waarop de voorganger heel hard afremde.
Je ging daar namelijk net het 50 gebied in.
Daarna is hij gelukkig afgeslagen..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:12

Dat deed ik ook altijd, terugschakelen en uit laten rollen in z'n 1, scheelt je een bak brandstof.
Alleen heb ik nu een automaat dus gaat nie meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:15

Ik heb 1 tip; laat je niet opnaaien, onthou kenteken, gedrag en locatie en meld dit bij de politie. Zij doen er actief wat mee.

Ik heb zo al tig meldingen gemaakt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:18

Ik erger er mij blauw aan. Vandaag nog een vrachtwagen die zat te bumper kleven.
Heel leuk, maar als op mij inrijd heeft hij niks en ik in de kreukels.
Ik reed netjes 50 (op een weg met allemaal flitspalen). Bah. En zo nog meer van dat soort aso's.

Mijn vriend is ook een agressieve bestuurder :(
Heb hem er een paar keer op aangesproken. Vind het echt niet kunnen als het hem te langzaam gaat maar te gaan bumperkleven.

EDIT

overigens irriteer ik mij ook blauw aan mensen die extreem langzaam rijden (50-60 waar je 80 mag etc.)
maar dan ga ik niet bumperkleven, seinen of gebaren maken.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:25

SecretLIN schreef:
och ik had het gister op de snelweg nog
rij met een gang van 130 op de linker rijbaan achter een andere auto, rechts rijd een vrachtwagen met een andere auto erachter gaat die eikel zijn auto nog ff tussen die van mij en mijn voorganger DRUKKEN ik moest vol op de rem anders zat hij bovenop mij ( lijkt me niet handig als je 130 rijd) dus ik groot licht op en op de claxon drukken vervolgens haal ik hem weer in rij naast hem en gaat hij dom staan zwaaien dus ik steek mijn middel vinger op komtie achter me rijden ineens groot licht op, toen heb ik even mijn mistlampen achter aangezet waardoor hij op de rem ging.. en daarna hield hij wel afstand..

Als je nou genoeg afstand houdt tussen je voorganger en jezelf dan voorkom je dit soort gevallen in 99%. Ik vind het ook ronduit vervelend als mensen op de linkerbaan zo weinig afstand hebben dat je er gewoon niet tussen kan.