Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lekker logisch.
Wij snel weggereden, ging die nog achter ons aan ook. Avelienvd schreef:Petjes zijn de jongens van rond de 20, opgevoerde auto, bij voorkeur iets als VW Golf of Audi.
Typetje: je ziet henzelf niet alleen het petje boven het stuur uit want hangen in de auto is zo stoer...
Ontopic: ja je merkt wel dat in de afgelopen jaren het gedrag in het verkeer anders is geworden
Jaduuh schreef:Ik ben inmiddels als zo ver dat ik het maar probeer te negeren en niet toeter of bewegingen maak.
Hebben ook al een keer gehad dat wij van rechts kwamen (open veld) en dat een man op een scooter ons geen voorrang verleende, m'n vriend toeterde ook even zo van: "Hee joh, even opletten". Man zet z'n scooter midden op de weg, stapt af, begint m'n vriend uit te schelden, handjes door het raam (en ik maar proberen de boel te zussen, m'n vriend zei verder ook helemaal niets. Toen probeerde m'n vriend het raam dicht te doen, ging die er aan hangen en probeerde de deur open te krijgen (was gelukkig op slot) en eenmaal het raampje dichtging sloeg die keihard op het raam.Wij snel weggereden, ging die nog achter ons aan ook.

gohya schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook agressief ben in het verkeer.Dit is voor mij ook de reden om géén auto rijbewijs te halen.Ik weet gewoon dat er ongelukken komen als ik met een auto op de weg rijd.
Op de fiets en brommer ben ik soms ook agressief,maar dat is bijna altijd alleen tegen die jongeren die denken dat de weg alleen van hun is.
Ik moet ook eerlijk bekennen,dat ik een keer een scholier aan de kant heb geduwd,toen die na 2 x [fiets]bellen niet aan de kant ging en gewoon met zijn vieren naast elkaar bleef rijden.
Ik weet dat ik het niet mag doen,maar op dat moment word ik gewoon agressief,kan er niets aan doen.
Als ik naast iemand in de auto zit,zie ik vaak mensen die denken dat de weg van hun alleen is,en dan denk ik:maar goed dat ik zelf niet in de auto rijd.

gohya schreef:Ik weet dat ik het niet mag doen,maar op dat moment word ik gewoon agressief,kan er niets aan doen.
En serieus, die paar seconden tijdwinst als je er iemand even níet tussen laat???? karuna schreef:Wat is het probleem van iets langzamer rijden of iets eerder stoppen bij het stoplicht. Je komt er niet veel later door op je bestemming. En langzaam uitrollen voor een rood stoplicht bespaard brandstof en onnodig remmen en je rit wordt het gelijkmatiger door.
En wie weet stond de man er al heel lang en wilde niemand hem ertussen laten. Op zo n moment duw ik ook op een gegeven moment door. Anders sta je er over een uur nog omdat iedereen bang is voor een paar seconden vertraging. Als iemand bij een uitrit staat te wachten en een stoplicht zit er vlka na laat ik die ertussen. Je moet toch wachten, kleine moeite iemand ervoor te laten. Zoveel beleefder dan altijd maar je plek verdedigen.

SecretLIN schreef:och ik had het gister op de snelweg nog
rij met een gang van 130 op de linker rijbaan achter een andere auto, rechts rijd een vrachtwagen met een andere auto erachter gaat die eikel zijn auto nog ff tussen die van mij en mijn voorganger DRUKKEN ik moest vol op de rem anders zat hij bovenop mij ( lijkt me niet handig als je 130 rijd) dus ik groot licht op en op de claxon drukken vervolgens haal ik hem weer in rij naast hem en gaat hij dom staan zwaaien dus ik steek mijn middel vinger op komtie achter me rijden ineens groot licht op, toen heb ik even mijn mistlampen achter aangezet waardoor hij op de rem ging.. en daarna hield hij wel afstand..