Vanmorgen.... De weg was glad, ijs op de auto... Mijn nachtmerrie werd werkelijkheid. Luie ik had de sloten te laat behandeld, en ik vreesde het ergste... Ik wil de sleutel in het slot doen, en dat wilde al niet. Ok, even een beetje doorduwen... Nou, hij zat er in. Voorzichtig draaien... Geen beweging in te krijgen. De andere deur dan? Hetzelfde verhaal. Het klamme angstzweet begon uit te breken. Mijn laatste kans: de kofferbak. Sleutel erin, draaien: *klik*, open! Dus over de achterband geklauterd om de deuren open te doen
.Maar dat moet makkelijker kunnen... Straks spuit ik even wat WD40 in de sloten (zou moeten helpen), maar ik wil eigenlijk een slot-ontdooier zoals mijn vader die vroeger had. Dat was een sleutelhanger, met een metalen pinnetje. In de sleutelhanger zaten batterijen en als je op het knopje drukte werd dat metalen pinnetje warm en zo kon je sloten ontdooien. Maar waar vind ik die dingen??
Morgen ga ik op jacht, want dit gaat een keer mis natuurlijk
Ik wilde evt van die handwarmers halen die je kan klikken en dan worden ze warm. Maar ja, dat is best een gesleep in mijn overvolle handtas, en in de auto zelf leggen heeft weinig zin natuurlijk...
Dus, spui hier al je tips om de winter zo aangenaam mogelijk te houden voor bestuurders van auto's en fietsen
. Hoe hou jij je vervoersmiddel ijs vrij?