Moet het toch wel even kwijt..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Moet het toch wel even kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:41

Tja, het vertellen aan iedereen om me heen heeft voor mij niet veel zin. Moet het echt typen voor ik er een beetje overheen kom.. Afijn.

Ik ben heel mijn basisschool gepepst. En zit nu in de derde, en het gaat nogsteeds door. Meestal negeer ik het, maar soms word ik gewoon boos. Vroeger was het persoon die me pestte slaan en schoppen, maar nu is het boos worden, senarios in mijn hoofd halen en dan emotioneel worden. Zoals gister. Donderdag was ik al bedreigt met opgewacht te worden op een klein bruggetje waar ik overheen moet. Dan praten we over zo een vier of vijf personen. Gelukkig heb ik een lief, jaar ouder en vrij stevig klasgenootje die met mij mee wilde fietsen. Maar het resulteerde erin dat het alleen was om me te stangen, ze waren er niet. Maar goed, na al weer ongeveer een half jaar lang weggeduwd worden, de trap afgeduwd worden, belachelijk gemaakt worden, fotos van me gemaakt worden en dan rare teksten erop te zetten, fake profielen te maken ben ik het zat. Ik was het gister gewoon zat. Het laatste uur, beeldendevorming zaten ze weer over me te praten. Over dat ik net een jongen ben, omdat ik kort haar heb, maar dat komt omdat mijn haar bijna niet groeit. Ik heb gezegd dat ze hun **** bek moesten houden, en schold met iets waarmee ik alleen scheld als ik echt woedend ben. Verteld hoe zielig ze zijn, en dat ze maar eerst naar hun eigen min puntjes moeten kijken voor ze dat bij een ander doen. Toen werd het even zwart voor mijn ogen, had even zin om iemands nek te breken, resulteerde erin dat ik alleen maar dom gelach kreeg, en dat ik na gepraat werd.

Toen ik mijn spullen weg legte, gingen ze allemaal dingen zoals he knapperd, je bent sexy etc naar me te roepen. Ik werd nog pissiger. Op dat moment zei de docent pas dat ze moesten kappen, maar een van die snotapen ging alleen maar dom lachen. Ik werd nog pissiger en barstte daarna gewoon in huilen uit. Naar de docent gegaan, even uitgelegd dat het altijd al zo gaat. Toen is hij even goed boos op ze geworden, en waren ze stil. Een vriendin nam het gelukkig voor me op, want als ik maar een ding had gezegd werd het alleen maar gescheld. Maargoed, na een kwartier praaten gingen er zeven naar huis. Ze gingen allemaal dingen door de gang roepen, zoals ze huilt, jankbaby, aansteller etc. Mijn jas hadden ze heel kinderachtig op de grond gegooid. Diezelfde vriendin, die het voor me opnam is naar de klassenleider gegaan. Terwijl ik, en nog vijf anderen die aan mijn kant staaan in het lokaal bleven. Wij alles verteld aan de docent. Hij gaat er gelukkig wat aan doen, net zoals de klassenleider. Maandag zullen we dat allemaald horen. Maar het is nu dus een soort strijd van zeven tegen de rest, drie ervan zijn echt het hoogtepunt en drie anderen gewoon aanhangers, meelachers.

En ja, ik ben zovaak naar mijn mentor geweest. Was een gesprekje op de gang, een week later ging alles gewoon door. Heb daarna nog wel allemaal lieve berichtjes gehad van drie mensen die aan mijn kant staan op whatsapp, die sinds dit jaar in in de klas zitten. Drie andern ken ik al twee en een half jaar, en twee ervan zijn gewoon eigenlijk net zoals ik stumperdjes. De andere is best populair. Maar die kenden deze kant niet van mij.

Maargoed, ik moest dit allemaal ff kwijt.. Zullen wat typfoutjes inzitten, tablet en ik zijn niet echt vrienden..

Xjewillemijn

Re: Moet het toch wel even kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:45

ik vind het sowieso al heel knap dat je het zo lang hebt vol gehouden, ik ben vroeger ook heel veel
gepest, dus ik weet hoe het voelt, ik werd altijd heel erg gepest omdat ik altijd heel fanatiek was met
sport en goede cijfers haalde.

als je een keer iets kwijt wilt, mijn pb staat open voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:46

Ah wat vervelend... Dit verdien je niet..
Bah wat bestaan er ook een gevoelloze rotkinderen, ik weet niet hoe ik je moet helpen maar ik wens je heel veel sterkte! Pb-box staat altijd open. :(:)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:48

Goed dat die ene docent er nu wat aan gaat doen. Ik vind het heel stoer van je dat je wel voor jezelf opkomt. En maak je geen zorgen over dat je haar korter is, of andere kenmerken. Jij bent jij en je bent goed zoals je bent. Vinden die pestkoppen jou niet leuk? Dan is dat maar zo, hoeft jou niet uit te maken. Laat je je er niet door neer praten. Pesten is enorm kinderachtig en komt voort uit onzelfzekerheid, ik denk dat als jij je pestkoppen 1 op 1 zou spreken, ze ineens heel anders doen. Houd moed, ze worden vanzelf volwassen. En jij komt hier alleen maar sterker uit ;) Ik ben vroeger ook gepest en ik zou liever iemand zijn die gepest was, dan iemand die gepest heeft. Kop op he ;)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:51

Wat erg romy hoop :(:) voor je het het snel over gaat en je weer gelukkig kan zijn mijn pb staat open

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:56

-:(-

Hier vroeger ook altijd gepest, inmiddels ben ik er alleen maar sterker van geworden, en als ik die pesters nu zie denk ik echt, WAT heb jij bereikt in het leven, helemaal niks!!! :x ik geef nu weerbaarheids trainingen aan kinderen om voor zichzelf op te komen en ze te helpen bij hun problemen! Echter moet er niet vergeten worden dat de pesters waarschijnlijk ook in de oliebol zitten (vervelende thuissituatie, heel onzeker, noem maar op!) ik weet het, het is niet makkelijk en op dit moment moet dit gewoon stoppen, ik ga je ff een PB sturen!! Sterkte meid!!

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:58

Wat ben jij sterk door wel zo naar de leraar te stappen! Dat durfde ik namelijk niet in de tijd dat ik ook nog wel eens werd gepest. Sterkte ermee!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 20:03

Bedankt mensen =)
@xjewillemijn tja.. Cijfers zijn voor mij niet belangrijk. Ik doe nu mavo met twee vingers in mijn neus. Leer echter bijna nooit.. Helaas word ik daardoor wel door nerd etc uitgescholden. En door mijn sport word ik ook uitgescholden, oftwel paardijden, elke dag word er wel een opmerking gemaakt dat ik een paar neuk of dat ik door een neukt word.. Slaat eigenlijk helemaal nergns op.
@kimberley ik weet dat een van die meelopers onzeker is. Maar de rest, totaal niet. Zit dan al wel op een speciaale school i.v.m mijn autisme, en word daardoor ook erg als pispaaltje gebruikt. Helaas zien ze dan niet hoe stom en autistisch hun doen soms..
@Ayla ik heb eigenlijk geen andere keus. Maar kon dit in het begin ook niet. Wilde het eerst allemaal zelf oplossen, maar ben ongeveer een half jaar geleden in contact gekomen met iemand in amerika waar ik vrij veel vsn geleerd heb. Gewoon door te praten. Dus dat was ook wel erg fijn.

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:15

Agh dat is echt rot voor je.Ik ben vroeger op de basischool ook heel erg gepest buiten gesloten ect.. dus weet hoe het voelt mijn pb box staat ook open :(:)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:12

Meid, ik weet hoe machteloos je je voelt. Eigenlijk is dat wat pesters zo 'sterk' maakt, je kan zeggen wat je wilt, maar als ze er om lachen, of je na gaan praten zijn zij weer helemaal 'stoer'.

Ik heb helaas ook zo een periode mee moeten maken. Wat ik heb gedaan is eigenlijk helemaal niks, alleen als ze het over me hadden, lief lachen en verder negeren. En als ze me uit de kast probeerden te lokken gewoon verder gaan met waar ik mee bezig ben. Uiteindelijk heb ik maar gezegd dat ik het hartstikke leuk voor ze vond dat ze zoveel plezier beleefden aan mij belachelijk maken, maar dat ik een beetje moe werd van de aandacht. Vanaf dat moment is het af gaan nemen. ik weet niet of het daar aan lag, of toch aan het negeren, maar iets heeft ze doen stoppen.

Negeren klinkt heel moeilijk en zinloos, maar het is een langer termijn proces. Als je ermee begint lijkt het niet te werken, maar als ze echt geen reactie meer krijgen houden ze er op een gegeven moment mee op. Ik lees dat je een paar goeie vrienden hebt, houd je daar aan vast, haal daar de goede momenten uit en heb daar gewoon plezier mee. Probeer te doen alsof die kneuzen die af en toe wat roepen lucht zijn. Misschien is het zelfs een idee om op een vechtsport te gaan, niet om het te gebruiken, maar om te laten merken dat je niet zomaar iedereen op je kop laat zitten.

Heel veel sterkte ermee en uiteraard staat mijn PB box altijd open!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:14

Wat een zielig gedoe zeg :\ Je zou in overleg met je mentor de school eigenlijk moeten opgeven voor het programma 'Over de Streep'. Eens kijken wie er dan nog zo stoer is :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 15:09

Tja.. Zou wel op kunnen geven voor over de streep, maar het is echt een kleine school, gaat volgens jaar dicht. We hebben maar 2 derde klassen, en dan komen we op 23 mensen uit. Je moet er minimaal 55 voor hebben.. Gaat m niet worden dus.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:22

Wat rot voor je! Ik ben vroeger ook gepest en nog steeds onzeker daardoor. Maar wat me opvalt in je bericht is dat je zegt: 2 ervan zijn net als ik stumperdjes. Meid, jij bent geen stumper en die andere 2 ws. ook niet. Je leert makkelijk, je hebt geleerd om te praten en bovenal ben je sterk, want je gaat nog steeds naar school, ondanks dat het niet leuk voor je kan zijn haast op dit moment. Daarnaast heb je vast nog heel veel karaktereigenschappen die je een uniek waardevol mens maken, maar alleen de bovenstaande redenen maken al dat je zeker geen stumper bent. Wees maar trots op jezelf!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:26

Ah, wat naar voor je... Echt zielig gedrag, dat van die anderen :O

Maar ik weet (ongeveer) hoe het voelt.
Ik ben van het eerste middelbaar tot het zesde middelbaar gepest geweest. En daar waar jij vriendinnen hebt om op terug te vallen, die had ik dus amper...
In het eerste middelbaar kon ik eerst met iedereen overweg. Er zat een vriendin van de lagere school in mijn klas en het was echt top de eerste maanden. Maar helaas zaten er tutjes in mijn klas die begonnen roddelen over mijn kledingsstijl enzo. Vervolgens kwam er een nieuw meisje in de klas, vanuit het latijn. Ik was daar vriendelijk tegen. Helaas had zij rood haar. Dus ik was sowieso al het roddel-punt, en dat was ik nu zeker. Dat roodharige meisje was na verloop van tijd mijn enige vriendin in de klas en we werden beide gepest omdat we altijd als eerste in het lokaal waren en omdat ik goede punten haalde (echt zielig). Woorden als "strevers" "blokko's" ed, waren dagelijkse kost.
In het tweede middelbaar had ik 3 vriendinnen; 1 zwaardere meid en 2 'seuten'. Gezien ik er vriendelijk tegen was, werd ik ook maar lekker meegepest...
In het derde middelbaar werd ik gepest door degenen die in het tweede middelbaar in mijn klas zaten... Dus het ging gewoon door. Toen had ik geen vriendinnen in de klas.
In het vierde middelbaar viel het pesten best mee. Ik had een hoop vriendinnen en de rest roddelde alleen maar, maar op zich waren ze vriendelijk in mijn gezeicht.
In het 5de middelbaar werd ik opnieuw meegepest met een meisje dat ontzettend veel acné had. Zij was een vriendin van mij, dus ik ging ze daar echt niet voor laten vallen. Maar helaas werd ik daardoor wel meegepest. Tot dat meisje besloot om mij te laten vallen. Toen werd alleen ik nog gepest omdat ik bevriend was met een zwaar meisje en een meisje dat veel ziek was... toen die 2 na de kerstvakantie naar een andere school gingen, was ik alleen... En het pesten hield niet op.
In het zesde hield het ook niet op, want ik had dezelfde klasgenoten...

Mijn 5de en de helft van mijn zesde middelbaar waren het ergst, want het pesten ging toen echt over op fysiek geweld. Ik ben toen naar de leerlingenbegeleiding geweest.

moraal van het verhaal: Ik begrijp je frustraties !
Indien je erover wil praten, of wil horen wat ik precies heb meegemaakt en hoe ik het heb aangepakt, dan pb je mij maar :)