(gratis) parkeren in Leiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

(gratis) parkeren in Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 18:10

Wie weet waar ik gratis kan parkeren in de buurt van Leiden centraal station?

Op internet kom ik er niet helemaal uit. Ik vind vergunningsgebieden rondom het centrum, maar die stoppen bij P&R terrein Haagweg. Dan denk ik: waarom zou je daar betaald parkeren als je een straat verder gratis kan staan? Maar is dat wel zo? Ditzelfde geldt voor achter het station. Bij LUMC moet je betalen terwijl je volgens de kaart in de straten er omheen gratis kan parkeren. Ik vermoed dat dit niet zo is, vandaar dat ik het online even navraag :)

Moet ik toch betaald parkeren, mag ik dan ook bij het LUMC staan terwijl ik niet in het ziekenhuis moet zijn? Deze parkeergarage is namelijk goedkoper dan die rond het centrum. Morspoort is eventueel ook een optie zie ik.

Het gaat in dit geval om een uur of 4 parkeren, maar ik vind het ook handig om te weten waar ik langer kan staan in geval van auto & trein combineren.

Wie heeft er tips? :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:32

Gratis parkeren bestaat volgens mij niet in de binnenstad van Leiden :+ De binnenstad is autoluw vandaar.
Volgens mij is Haagweg het makkelijkst. Volgens mij mag je bij het LUMC gewoon staan als je niet naar het ziekenhuis hoeft hoor (deden mijn ouders altijd als we naar Naturalis gingen...).
Misschien zou parkeren bij Lammenschans nog een optie zijn en dan de trein pakken de binnenstad in? Kan je het alleen niet te laat maken. En moet je de trein weer betalen :+

x_spekkie_x

Re: (gratis) parkeren in Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 18:45

Ik hoef niet in de binnenstad te zijn, maar in de buurt van het station. Dat schijnt op de kaart echt net buiten het centrum te zijn, maar nog wel binnen de betaald parkeren zone. Dat ik in het centrum niet goed met de auto kan komen had ik al begrepen.
Gratis parkeren en de trein pakken is voor nu geen optie, dan betaal je voor de trein weer net zoveel als voor het parkeren :D

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:02

Wat je kunt doen is in de buurt van Leiden Lammenschans parkeren en dan met de trein naar centraal :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:56

Volgens mij kan je rondom het Diaconessenhuis in Leiden parkeren.
Ze veranderen het nog weleens. Dus ik durf het niet zeker te zeggen.

In de parkeergarage van LUMC kan je ook parkeren, kosten vallen mee.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:07

Station grenst aan centrum, vanuit station loop je zo centrum in. Parkeren en verkeer in Leiden is niet ideaal zeg maar..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:11

luuntje schreef:
Volgens mij kan je rondom het Diaconessenhuis in Leiden parkeren.
Ze veranderen het nog weleens. Dus ik durf het niet zeker te zeggen.

In de parkeergarage van LUMC kan je ook parkeren, kosten vallen mee.

Volgens mij zijn er in de buurt van het Diac ook een aantal blauwe zones, juist om te voorkomen dat mensen dit gaan/gingen doen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:15

Bij het motorhuis dat is vlakbij naturalis :) volgens mij is dat geen ook een blauwe zone, maar weet ik niet zeker. Al even niet geweest

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:29

Meliaforever schreef:
Bij het motorhuis dat is vlakbij naturalis :) volgens mij is dat geen ook een blauwe zone, maar weet ik niet zeker. Al even niet geweest

Dit zou ik idd ook doen, parkeren daar is gratis en je bent in nog geen 5 minuten op CS