Hi nieuwe simkaart aanvragen drama

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Hi nieuwe simkaart aanvragen drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 00:59

Ik geef mijn moeder mijn oude Iphone, maar daar moet een micro sim in. Die heb ik maandag aangevraagd, en deze zou binnen twee werkdagen komen. We hebben hem nog niet ontvangen. Helaas hebben ze vandaag wel haar oude simkaart gedeactiveerd zonder dat wij ervan op de hoogte waren dat dit uberhaupt zou gebeuren.

Maar goed, dan kijk ik wel op de site. Daar staat echt 0,0 informatie over dit soort dingen.

Ok, dan maak ik een 'Mijn Hi' aan en dan zet ik mijn vraag op het forum. Ik registreren. Bevestigings e-mail ontvangen, moest op een link klikken om de registratie te voltooien. Gelukt. Ik zou nu een mail krijgen met een tijdelijk wachtwoord wat ik dan later moest veranderen. Alleen krijg ik die mail niet.
Ok, dan vraag ik een nieuw wachtwoord aan. Via mail, want die simkaart doet het dus niet meer. Kan ik een wachtwoord alleen via sms aanvragen omdat de registratie niet voltooit was...

Nou, dan bellen we naar de klantenservice. Die ik nu dan al dicht, maar op de site staat dat ze dan een klantnummer willen weten. Ja, die had ik via 'Mijn Hi' willen achterhalen...

Echt, wat een prutsers bij Hi... Bijna spijt dat ik mijn moeder niet heb laten overstappen naar T-Mobile...

Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft het zin om de klantenservice te bellen of hang ik dan eindeloos in de wacht? Was al naar de shop geweest voor een minisim kaart, maar daar konden ze me toen al niet helpen. Moest het online doen... Maar daar ben ik dus ook niet zo blij mee...

Waar ik bezorgd om ben, is dat de oude simkaart dus niet meer werkt, dus ik neem aan dat die nieuwe geactiveerd is? Want wij hebben hem niet, dus ik vraag me af wie hem dan wel heeft, en of die persoon er nu dan ook mee kan bellen. Mijn moeder heeft prepaid tegoed, maar er staat wel veel geld op....

Tatyana

Re: Hi nieuwe simkaart aanvragen drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 09:25

Ik heb ook hi en ben alleen maar positief. Als ik de klantenservice bel word ik altijd binnen 2 a 3 minuten te woord gestaan en altijd perfect geholpen.

Een paar weken terug kreeg ik ook een nieuwe sim, maar die was gejat door postNL. Gelijk goed geholpen en een nieuwe opgestuurd. Mij werd toen verzekert dat alleen ik de simkaart kon activeren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 11:01

Grappig, bij mij geven ze ook post NL de schuld...

En later: het bedrag is pionier afgeschreven zie ik, dus de kaart is ook niet verzonden.

Ok, en waarom hebben jullie de oude kaart dan wel geblokkeerd?

Stond ook nergens op de site dat het zo zou gaan, de automatische blokkering. Dus lekker handig. Mijn moeder is nu niet thuis, maar ik kan haar dus ook niet bereiken:p

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 20:19

Nou, vandaag lag ineens wel de nieuwe kaart op de mat. Dus ik hem in de telefoon doen, zegt ie: geen service...

Is dat omdat de simkaart niet goed is, of is deze melding hetzelfde wanneer de iphone niet simlock vrij is? Ik heb dat nl nagekeken, en hij zou wel simlockvrij moeten zijn.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:40

HEt kan zijn dat er automatische sim blokkerig op de sim zit. zet even de vliegtuig stand aan en uit. als er sim blokeering op zit, dan komt er vanzelf een schermpje die vraagt om code. wat dn waarschijnlijk 0000 is ivm de nieuwe kaart.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 20:42

Ik hebn inderdaad een nieuwe pincode gekregen en die doet het ook gewoon. Daarmee 'ontgrendel' ik de telefoon. Maar hij blijft daarna op 'geen service' staan.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:44

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 21:06

Ik probeerde hem te activeren en hij zei dat hij al geactiveerd was. Nu heb ik een nieuwe melding: "ongeldige simkaart"

Denk dus dat de iPhone toch niet simlockvrij is, ookal zou hij dat volgens internet wel moeten zijn...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 22:28

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:20

Hang die iPhone 4 eens aan iTunes.. Als het nog één van de eerste is, kan het zijn dat hij even met een ongeldige simkaart er in aan iTunes gehangen moet worden.

Toen ik mijn 3GS uit België haalde kreeg ik ook na iedere fabrieksreset de melding "Gefeliciteerd, uw iPhone is unlocked".