teksten op kleding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caelum

teksten op kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 23:29

Hoi !

Laatst heb ik een singlet met de tekst play 88 erop gekocht, omdat ik de bloemenprint op de achtergrond zo mooi vond.

Nou had ik gister dat shirt aan en vroeg een leraar of ik wel wist wat het betekende , ik zat er echt bij zovan wtf en zei niet echt iets bijzonders ?? Waarop hij niets antwoorde.

Toennet keek ik toch maar even op internet wat het betekende, ik schrok hier toch best wel van.. en ik twijfel of ik dit shirt nog wel aandurf te doen.. Wat zouden jullie doen ?

En kijken jullie altijd heel goed naar teksten op shirts etc ?

OneFellSwoop

Re: teksten op kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:32

Zeker weten! Ik wilde laatst een nep Hommies trui kopen, maar ken de cultuur van het merk niet. ben geen hipster, ook geen huppeltutje dus heb hem laten liggen. Wil niet het risico lopen iets uit te stralen wat ik niet ben!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:34

Ja, er staan zo vaak achterlijke teksten op, maar dan meer in de trant van "Class of 1988 New York City" o.i.d. en dat slaat gewoon nergens op :')

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:51

Zelf heb ik niet één trui of shirt met een tekst erop. Negen van de tien keer weet ik of niet wat het betekend/het idee erachter is, of de tekst past gewoon totaal niet bij mij (love, sweet, sexy en dat soort woorden).. Nee hoor, zijn zat leuke dingen zonder tekst.

Edit: Ik heb even gegoogeld, maar kom niet verder dan (poker)spelletjes en het feit dat een piano 88 toetsen heeft. Waar staat 'play 88' voor?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:56

Ik heb ook geen truien of shirts met tekst. Vind ze meestal niet echt ergens op slaan eigenlijk :+
Ja een paar bandtruien en shirts, maar daar weet ik tenminste van wat het betekend.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:57

K_im schreef:
Zelf heb ik niet één trui of shirt met een tekst erop. Negen van de tien keer weet ik of niet wat het betekend/het idee erachter is, of de tekst past gewoon totaal niet bij mij (love, sweet, sexy en dat soort woorden).. Nee hoor, zijn zat leuke dingen zonder tekst.

Edit: Ik heb even gegoogeld, maar kom niet verder dan (poker)spelletjes en het feit dat een piano 88 toetsen heeft. Waar staat 'play 88' voor?

Ik kwam ook niet verder dan dat. Ik vraag me ook af wat het betekent?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:58

ik heb het gegoogled, maar kan niks vinden over play 88, ben benieuwd wat het dan wel betekend (mag in pb? :) )
ik let op zichzelf best op mijn kleding. had laatst een heel leuk shirt met infinite love, waarvan in de O een hartje stond, vond hem wel leuk, maar op zich niet echt toepasselijk op iets :P

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:00

D
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 17-07-22 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:01

Hhaha, iedereen nieuwsgierig hier!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:02

Als het zo erg is dat je daardoor een shirt niet meer aandurft.. Had wel verwacht het dan op internet terug te kunnen vinden!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:04

Ik kan er ook niks over vinden.
Als t nu 69 was.... :')

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:04

ik let wel op wat er staat dus zal nooit zo'n shirt met nice but naughty kopen( bij the sting)
maar een tekst hoeft van mij niet persse bij mijn te passen. als ik niet verliefd ben ga ik niet opeens al mijn dingen met hartjes en love niet meer dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:05

Ik heb vaak wel teksten en/of prints :)
Maar geen rare dingen :')

Nu wordt ook ik nieuwschierig xD

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:06

Volgens mij is het een codetaal voor anarchisten / neonnaties...
edit: maar het staat ook voor een hoop andere dingen lees ik.. iets met rock en punk muziek.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 11-01-14 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:07

Zelf koop ik ook meestal kleding zonder tekst (op band-merchandise na).
Het volgende is dan geen tekst, maar wel iets wat ik niet uit wil stralen. Van
mijn oma had ik een trui gekregen met een glow-in-the-dark-plaatje van bladeren. Ik was een jaar
of 7/8 en erg trots op deze trui. Toen ik hem eens aantrok naar school begon iedereen te lachen; het was namelijk een wietplantje. Op dat moment wist ik überhaupt niet wat dat inhield, maar mijn ouders hadden mij ook wel even mogen waarschuwen. :=

Ik dacht overigens ook direct aan pianotoetsen bij 'Play 88'.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:07

Mijn lievelingsshirt toen ik 12 was had "CCCP" erop. Ik droeg het bijna iedere dag en kwam er toen ik ouder was achter dat dat de afkorting is van de Soviet Unie. :=

Ik kijk er ook wel naar, maar ik koop eigenlijk bijna nooit T-shirts met teksten op omdat ik dat nogal belachelijk vind. De enige teksten die ik heb zijn op shirts van bands en de sweatshirts van mijn universiteit in Canada. En die draag ik dan ook vaak omwille van de sentimentele waarde :) Maar ik zou nooooit met een shirt rondlopen waar een tekst op staat à la "nice but naughty" oid. Ik wil wel serieus genomen worden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:09

Mm, ook even gezocht, (in engels)
En ik kwam bij iets van duitsland-2eWer.Oorlog uit.. Oeps :p

Ook wat jij hebt gelezen, ts?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:11

Als ik de betekenis ergens niet van weet, neem ik het zeker niet mee, maar achter play 88 had ik zelf weinig gezocht eigenlijk...

Persoonlijk vind ik shirts met teksten trouwens nogal 'jong' overkomen en omdat ik er verder ook al erg jong uit zie probeer ik ze dus te vermijden, haha. :')
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 11-01-14 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:11

Ik kwam inderdaad ook uit op fascitische/nationalistische betekenissen.

Maar ik denk dat het hier op slaat:
Citaat:
"In de morsetelegrafiewereld staat de afkorting "88" voor: "Love and Kisses"."

maar het kan ook dit zijn:
Citaat:
"De 8 staat voor de 8ste letter van het alfabet de 'H'. Daarvanuitgaande wordt het getal 88 gebruikt voor neonazi symboliek en staat voor Heil Hitler. Naast dat 88 "Heil Hitler" betekent (de H is de achtste letter van ons alfabet) kan deze ook verwijzen naar "Heinrich Himmler", aan wie sommige neonazi's zich meer verwant voelen dan aan Hitler zèlf. Veelal gebruiken neonazi's dit getal samen met 18, wat verwijst naar "Adolf Hitler", als tatoeage."

Het ligt er net aan, had je dit in de hippie tijd gedragen of net na de 1950 dan had het allebei een heel andere wending gehad. _O-

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:12

Ik heb wel een shirt met tekst erop, maar moet eerlijk zeggen dat ik toch echt moet kijken wat er echt op staat.
En ik denk dat het er maar 1 is, ik geloof iets met love..
Over het algemeen houd ik helemaal niet van shirts met teksten :Y)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:16

Ik had al zo'n vermoede dat het daar iets mee te maken kon hebben, maar kon het dus nergens terugvinden.

Tsja.. Ondanks dat het een zeer gevoelig onderwerp blijft, kun je overal wel iets achter blijven zoeken. TS: als jij nou het eerst citaat van van MarlindeRooz in je hoofd houdt, kun je 'm lekker blijven dragen als je 'm mooi vindt. Mocht iemand je eraan herinneren wat het eventueel zou kunnen betekenen, heb je je weerwoord klaarliggen ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:16

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:24

play 88 staat voor heil hitler..

zelf niet echt leuke teksten op mijn shirtjes, vind het wel leuk hoor! Maar ik draag er toch meestal een vest over omdat ik zo'n koukleum ben.. Maar ben wel voor de leuke shirtjes met opdruk en tekst, al wil ik wel weten wat het betekent :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:28

MarlindeRooz schreef:
neonnaties...
.

Enge mensen die gek zijn op felle kleuren? :D

Neonazi bedoel je denk ik?

Ts, geen idee waar het voor staat. Ik liep als puber van 13 heel onschuldig rond met 'please try these at home'. Tekst liep over mijn borsten heen.... :') kwartje viel pas toen iemand voor de grap even wou voelen (neem niet echt maar hij zei; t is wel een uitnodiging en stak zijn handen al uit haha).
Echte teksten op het shirt vind ik leuk voor het type dat gek is op band shirts of de pubers. :o
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-01-14 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:34

DynamiteS schreef:
play 88 staat voor heil hitler..

Dank voor de info.
Ik kwam niet verder dan spelletjes site`s.