In angst naar huis gefietst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xsarinax

In angst naar huis gefietst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 18:31

Vandaag met bonzend hart , alweer op de fiets naar huis gezeten :(
ik fietste vandaag met mijn vriendin (zoals altijd) van school naar huis. Ik fiets een kwartier met haar en daarna moet ik alleen verder. Nu haalden wij een oudere man in, op een mountainbike fiets. Een minuut later haalde hij ons weer in en zei hij heel onduidelijk iets tegen ons. Ik verstond: nu gaan jullie maar eens achter mij fietsen . mijn vriendin verstond: ik kan ook wel harder gaan fietsen. Dus hij ging voor ons, en ging steeds slomer en slomer. Toen kwam het kruispunt dat mijn vriendin afsloeg naar haar huis verderop. Ik ging wat harder fietsen en haalde de man in. Later zat hij wel de hele tijd '' vastgeplakt'' aan mijn fiets! hij fietste met zijn voorwiel bij mijn achterwiel met 20 centimeter breedte. ik was zoo bang wat zoiets is eerder gebeurd. Vorig jaar viel en man op een racefiets mij op bijna de zelfde manier lastig. Zelfs zo lastig dat ik huilend van angst ben gestopt en mijn ouders heb gebeld. Mijn vriendin wist dit verhaal ook en vertrouwde die man niet. Ze fietste een rondje door het dorp en zag dat die oudere man echt vlak achter me zat. Ze stuurde me een sms: wat een creep, laat hem je inhalen hij zit vlak achter je! SCHUT HEM AF!! . Dus ik ging heel sloom fietsen en belde mijn vriendin op. Later haalde de man mij in en ging een eindje verderop fietsen. Bij het volgende dorp aangekomen had ik besloten een andere weg te nemen als normaal. Er waren 5 wegen : het bosje , of een steegje door, of de weg volgen , of weer een steegje of een bruggetje. (op volgorde van aankomst) De man volgde de weg, dus ik nam het bosje. Ik wist dat dit bosweggetje uit zou komen op die weg ( net als alle andere) . Dus ik fietste vol anst dat bosje in --> uit. EN JA HOOR!! hij stond me op te wachten. Ik keihard linksomkeert gemaakt en teruggefietst. Hele mega omweg gemaakt en gelulkkig kwam ik hem niet meer tegen.!!! ik was zoo bang

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:35

Dat is heel vervelend zeg! Je weet natuurlijk niet of hij echt op je stond te wachten maar ik snap heel goed dat je dat op dat moment dacht.

Storm

Re: In angst naar huis gefietst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:56

Wat ontzettend vervelend zeg, kan me goed voorstellen dat je bang was.
Wat je had kunnen doen is, gewoon stoppen en op een boze manier even flink bluffen tegen die vent. Zoiets zeggen als 'zeg, ik weet niet waar je mee bezig bent, maar als je nu niet afstand gaat nemen, bel ik ter plekke de politie om te zeggen dat je me lastig valt'. Daarna op de fiets stappen en gewoon normaal wegfietsen. Zeker niet laten merken dat je bang bent, daar kicken dat soort mannetjes op.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:58

Wat naar! Ik snap heel goed dat je bang was! Verder vind ik de tip van Storm wel een goeie!

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 18:59

Storm schreef:
Wat ontzettend vervelend zeg, kan me goed voorstellen dat je bang was.
Wat je had kunnen doen is, gewoon stoppen en op een boze manier even flink bluffen tegen die vent. Zoiets zeggen als 'zeg, ik weet niet waar je mee bezig bent, maar als je nu niet afstand gaat nemen, bel ik ter plekke de politie om te zeggen dat je me lastig valt'. Daarna op de fiets stappen en gewoon normaal wegfietsen. Zeker niet laten merken dat je bang bent, daar kicken dat soort mannetjes op.

goed idee, bedankt. Is misschien wel handig ja.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:00

Als zoiets weer gebeurt zou ik afstappen en naar het eerste beste huis lopen en wachten of de eerste beste wandelaar aanspreken die je tegenkomt. En blijf altijd in een plek waar veel mensen zijn, ga niet naar afgelegen steegjes en vertel het aan je ouders of op school.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 19:01

chimello schreef:
Als zoiets weer gebeurt zou ik afstappen en naar het eerste beste huis lopen en wachten of de eerste beste wandelaar aanspreken die je tegenkomt. En blijf altijd in een plek waar veel mensen zijn, ga niet naar afgelegen steegjes en vertel het aan je ouders of op school.

klopt, ik ben omgefietst en door het centrum gegaan. Ik dacht hier kan hij me niks maken

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:02

Wat eng moet dat voor je zijn geweest!
Het beste kun je de meest drukke weg nemen (doorgaande weg) en niet de meest afgelegen (off course).
Mocht hem overbluffen niet helpen, twijfel dan niet om 112 te bellen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:05

Dat is schrikken!

Dat van Storm is inderdaad een tip, maar dat moet je wel durven en je moet dan wel zeker overkomen.

Heel eerlijk begrijp ik niet dat je vriendin je alleen verder heeft laten fietsen, nadat ze zag dat hij je volgt en een alleen een smsje verstuurd.
Natuurlijk is het in zo'n situatie moeilijk hoe te handelen, maar achteraf hadden jullie beter bij elkaar kunnen blijven. Jullie hadden beter naar haar huis kunnen fietsen en haar ouders op de hoogte stellen en jouw ouders bellen.

Wat ik nu nog zou doen is de politie te bellen en er even een melding van maken. Dan kunnen ze daar misschien eens vaker een rondje door de beurt rijden als ze aan het surveilleren zijn. En mochten er meer klachten/meldingen komen kunnen ze misschien actie ondernemen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 10-01-14 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:06

he gets wat naar! Volgende keer een foto maken en gelijk versturen met de melding waar je bent. En door dicht bevolkte gebieden fietsen, geen stille weggetjes.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:07

volgende keer gewoon 112 bellen!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:08

Hier heb ik ook heel lang last van gehad (toen wij nog in een dorp woonden).
Als hij het weer doet gewoon zeggen dat hij ermee moet stoppen en dat er genoeg asfalt voor en achter je is. Anders gewoon de politie bellen! Je moet met een veilig gevoel over straat kunnen. Licht ook even je ouders in (mocht je de politie oid ooit hiervoor inschakelen)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:09

De volgende keer schop je flink tegen zn achterwiel zodat hij onderuit gaat. Tegen de tijd dat hij overeind is ben jij weg...
Of je offert een zweepje of een tak op die je in zn achterwiel steekt :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:11

Billy schreef:
De volgende keer schop je flink tegen zn achterwiel zodat hij onderuit gaat. Tegen de tijd dat hij overeind is ben jij weg...

Tja en mocht dat mis gaan en hij blijft overeind en TS zou zelf vallen ..... of hij wordt hier extra boos door? Dit soort dingen zou ik nooit zomaar doen, helemaal niet als je al niemand in de beurt ziet die te hulp kan schieten!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:14

Oei dat is vervelend dat zoiets gebeurd is. Vaak kicken die mensen er op om (jonge) meiden bang te maken.
Dat wat storm zegt is inderdaad een goede tip, of heel bits zeggen dat ie niet zo gevaarlijk/gek moet doen, of keihard remmen, als ie op zijn bek gaat is dat zijn eigen fout -> afstand houden.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:15

Als je dit nog een keer overkomt dan gewoon bij het eerst volgende huis het pad op gaan en naar huis bellen.
En zeker bij de politie een melding doen er fietst raar volk rond en je weet het maar nooit.

RavenIris

Re: In angst naar huis gefietst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:17

Wat een creep zeg! Ik zou ook gewoon (als er mensen in de buurt zijn) stoppen en hem even flink uitkafferen.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:19

Gewoon de volgende keer de politie bellen hoor, griezel....

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:22

Even flink je grote mond opentrekken en hem flink voor rotte vis uitmaken als zo iets weer gebeurd.
Haken ze vaak gauw af!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:24

Misschien kan je er wel melding van maken bij de politie!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:26

Foto maken, politie bellen en naar een huis gaan/iemand aanspreken.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:27

Hé jakkes, wat naar voor je!
Kei hard remmen en als je bang bent om dan zelf te vallen je mobiel pakken en een (nep) gesprek gaan volgen.
Helpt altijd prima ^.^
'Hoi pap! Ja sorry dat ik nu bel..'
'Oh wat toevallig ik ben nu op de ... weg! Dus dan zie ik je zo verschijnen.'

Werkt dit ook niet, stop dan bij een random huis en doe alsof je daar woont, verder de tips opvolgen van hierboven^

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:28

He wat naar :(

Er was eens z'n kind wat heel de tijd vlak achter mij fietste, dat werd na een paar keer toch wel erg irritant. Toen ben ik eens op de rem getrapt en gezegd: inhalen is gratis hoor. Nooit heeft die meer achter mij gefietst :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:30

hee meis, wat een ontzettend naar verhaal.
ik vind dat je het goed hebt opgelost, mocht het de volgende keer voorkomen dan fiets je het eerste beste erf op dat je tegenkomt en gaat daar naar binnen of achter het huis staan. het klinkt heel gek, maar als je het uitlegt snappen die mensen dat ook wel.

wat je nog wel kan doen is de politie inlichten over deze man, misschien heeft hij vaker dit soort acties uitgehaald :)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:32

inderdaad volgende keer proberen een foto te maken en bij het eerste de beste huis het erf op rijden en ouders en of politie bellen