Oldtimer verhuren als trouwauto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oldtimer verhuren als trouwauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:04

Vorig jaar zijn wij getrouwd en hadden hierbij onze eigen volkswagen Kever als trouwauto. Deze auto heeft mijn man helemaal gerestaureerd en laten spuiten enz. Nu kreeg ik net een mail van de man van de trouwlokatie of we de kever ook willen verhuren aan een bruidspaar die dit jaar bij hem gaan trouwen.

Hier hebben mijn man en ik het wel al eens over gehad, dan verdient die auto tenminste nog een beetje terug van wat ie gekost heeft :+

Maaarr wat komt hierbij kijken en wat is een redelijke prijs? En borg, hoeveel zou je hiervoor doen? En welke voorwaarden stel je hierbij op?

Liselot

Re: Oldtimer verhuren als trouwauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:07

Ik zou vooral goed kijken naar verzekeringen, zou zonde zijn als er iets met de auto gebeurd en je kan fluiten naar je geld.
Wil je man zelf chauffeuren? Dat is natuurlijk wel een stuk makkelijker, je hebt dan ook niet te maken met een borg, alleen een prijs voor de auto+chauffeur.

Voor prijzen zou ik eens op marktplaats gaan rondkijken wat er zoal gevraagd wordt, vaak heb je dan een mooi uitgangspunt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:09

Ik denk dat het wel beter is als mijn man chauffeurt, die krijgt al een rolberoerte als hij er alleen al maar aan denkt om er een ander in te laten rijden :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:12

Haha, dat kan ik me goed voorstellen, had mijn ex ook in onze oldtimer :D En uitgerekend hij rijdt het ding tegen een paaltje aan op de bruiloft van zijn broer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:14

Liselot schreef:
Haha, dat kan ik me goed voorstellen, had mijn ex ook in onze oldtimer :D En uitgerekend hij rijdt het ding tegen een paaltje aan op de bruiloft van zijn broer :')

Oeps :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:14

Liselot schreef:
Ik zou vooral goed kijken naar verzekeringen, zou zonde zijn als er iets met de auto gebeurd en je kan fluiten naar je geld.

Plus denk ook na wat je gaat doen wanneer de auto op de grote dag niet meer start en niet terplekke te repareren is? Het lijkt me belangrijk om voor zulke situaties back up te regelen, je weet tenslotte maar nooit.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:23

Qua prijs: reken even uit wat de daadwerkelijke kosten zijn (benzine, arbeidsuren, onderhoud, poetsmiddelen, btw, andere belastingen, geschikte kleding) en baseer daar je prijs op.

Een back-up is zeker handig, net als zorgen dat de stoelen/banken en alles rondom de deuren écht vetvrij is (voor de trouwkleding).

Voorwaarden moet je gewoon even goed bekijken van anderen en eventueel laten nakijken door een jurist. Stel dan ook een reserveringscontract of iets dergelijks op, zodat je ook duidelijk de voorwaarden hebt overhandigd aan het bruidspaar en hun dus op de hoogte zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:59

Vergelijk eens op een site met trouwauto's, dan weet je ongeveer wat een normale prijs is.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:27

...én je bent strafbaar omdat je op dat moment, tegen betaling, mensen vervoert. ;)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:02

sflj: Hoezo?
Mag ik niet voor mijn broertje en zijn vriendengroep bijvoorbeeld, gaan boppen, en hier 10 euro voor vragen?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:05

mijn broer had bij zijn trouwerij een auto gehuurd via een kennis hij hoefde maar 150 euro te betalen ( was hele mooie auto) de eigenaar reed ze vanaf mijn broer zijn huis naar stadhuis en van stadhuis naar een lokatie om foto's te maken en weer terug naar huis.. duurde zo'n 2,5 uur ofzo normaal zou dat veel duurder zijn