Hem lang en vaak moeten missen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Hem lang en vaak moeten missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 14:13

:wave:

Zijn er meer mensen die hun vriend (of vriendin) lang en regelmatig moeten missen? Hoe gaan jullie daar mee om?

Mijn vriend is militair, dus hij is regelmatig weg, zo komt hij bijvoorbeeld komend weekend niet naar huis waardoor ik hem weer twee weken niet zie, door de week zie ik hem niet en dit jaar zie ik hem totaal 7,5 maand totaal niet...

Ik moet toch eerlijk zijn dat ik het daar soms echt wel heel moeilijk mee heb omdat hij erg veel voor me betekend en ik graag bij hem ben...

Tips om de tijd straks zonder hem door te komen?
In februari ga ik zelf 3 maanden naar de USA dus dan vermaak ik me wel, maar daarna is hij 4,5e maand op uitzending, dat word toch echt heel pittig. Thuis zijn zonder hem...

Hij heeft van de andere kant er vrij veel gemak mee dus snapt me niet zo goed dat ik het zo lastig vind... :)

Vanillia

Re: Hem lang en vaak moeten missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:44

Het is voor de thuisblijvers altijd lastiger dan voor degene die weggaat.. Sterkte!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:46

Mijn vriend gaat voor zijn werk regelmatig offshore. En: het went uiteindelijk vanzelf.
Sterker nog, soms is het juist wel lekker ;)
Maar zal eerlijk zeggen dat mijn vriend minder vaak weg is dan de jouwe.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:51

Ik heb het alleen van de andere kant meegemaakt. Maar afleiding doet wonderen, gewoon je ding blijven doen en met vrienden op pad :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:09

Mijn broer zat vroeger maanden op zee voor zijn werk. Zijn vriendin en vrienden moesten hem dan ook lange tijd missen. Uiteindelijk vond hij het zelf niet leuk meer om elke keer weer "afscheid" te moeten nemen en hele stukken te moeten missen die zijn vrienden wel met elkaar konden delen. Ook baalde hij er stevig van dat hij niet zomaar even met zijn motor op pad kon (meestal ook met vrienden). Voor ons was het ook moeilijk om steeds maar weer op Schiphol te staan om hem weg te brengen en vervolgens maar te moeten afwachten wanneer hij afgelost zou worden (dat was indertijd niet vanzelfsprekend: de ene keer was hij 6 maanden weg, de andere keer werd dat 2 maanden verlengd omdat er niemand kon aflossen. Lees: slechte planning van de onderneming en te weinig mankrachten). Hij heeft zelf uiteindelijk de knoop doorgehakt en een baan aan wal gezocht. Ook al denkt hij nog wel eens terug aan zijn zeetijd (hij ging jarenlang de hele wereld over), toch is hij blij dat hij niet meer zo lang van huis hoeft te zijn en iedereen kan zien wanneer hij wil. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:14

Het went vanzelf.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:28

Dit topic hoort meer thuis op LZP, dus daar verplaats ik het even heen. :)

MW -> LZP

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:32

Alles went, behalve een vent. :D

Ik zie die van mij enkel de weekenden, en soms een weekendje niet.. En ja, dat is rot.. Om op zondag of maandagavond weer alleen in slaap te moeten vallen.. Maar alles is tijdelijk. :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 19:40

Captain schreef:
Alles went, behalve een vent. :D

Ik zie die van mij enkel de weekenden, en soms een weekendje niet.. En ja, dat is rot.. Om op zondag of maandagavond weer alleen in slaap te moeten vallen.. Maar alles is tijdelijk. :)

Ik zie die van mij sowieso al 3 jaar lang enkel in de weekenden, maar om hem 4,5 maand niet te zien is toch wat langer :=

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:57

Ik ken het, mijn vriend is ook beroepsmilitair. Geloof me, het went echt dat ze lang weg zijn, het blijft de eerste paar dagen en weken behoorlijk rot, de eerste nachten alleen zijn een hel. Maar als je zorgt dat je zelf bezig blijft met van alles (school, werk, hobby's, sociaal leven) scheelt dat echt veel. En tegenwoordig is het zo veel makkelijker om contact te houden, telefoon en Skype enzo.

Je komt er wel door, ookal is het een lange tijd. Denk er gewoon aan hoe leuk het is als jullie elkaar straks weer zien :-)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:18

Ik zou persoonlijk niet in jullie situatie willen zitten, lijkt mij vreselijk om zolang zonder elkaar te moeten.

Mijn vriend en ik zien elkaar al 9 jaar alleen in het weekend. En dat vinden we al niet tof.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:59

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:37

Jeetje dat moet niet makkelijk zijn.. Mijn vriend heeft nu toetsweek dus heel de week aan het blokken en zijn telefoon uit, waardoor ik hem niet alleen niet zie maar ook nauwelijks spreek en dat vind ik al moeilijk. :o Vergeleken met jou is dit niks! Sterkte in deze moeilijke tijd! Maar echte liefde overwint alles :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:10

Het went, soms is het vervelend bij bepaalde dingen, zoals met kerst, verjaardagen of overlijden. Tja, dan zijn ze er niet altijd bij. Ook vakanties plannen gaat niet altijd gemakkelijk en ook van de kids krijgt men niet alles mee. Maar het is niet onoverkomelijk vind ik. Ze zijn daarentegen ook lange tijd wel thuis, hier iig. We doen dit nu al bijna 20 jaar. Van 6 maanden weg naar nu 8 weken weg en dan 8 weken thuis. Het moment vlak voor het weg gaan vind ik het vervelendst, maar eenmaal weg, dan ben ik druk die dag en dan na de eerste nacht is alles weer gewoon. Hij is nu 29 december vertrokken en komt eind februari/ begin maart weer thuis.
Hij is kapitein op een containerschip. En wat betreft skype/internet en dergelijke, bij de koopvaardij is dat allemaal niet zo goed geregeld. Dat moet je allemaal zelf regelen en dat dan ook weer per land, en dat kost een hoop geld.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:15