Alibi? Wie helpt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sylv28

Alibi? Wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 19:04

Beste bokkers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij de volgende 'situatie';

Een van mijn beste vrienden heeft al een aantal jaar een relatie, waarbij ze heel erg hecht zijn. Alles samen doen enz.. Nu kan ik ook heel goed met zijn vriendin, maar toch vinden we het heel leuk om samen eens op stap te gaan en bij te kletsen. We zijn al bijna 10 jaar dikke buddies en zijn erg gek met elkaar (puur vriendschappelijk!).

Nu had ik het er laatst met hem over en hij vertelde mij dat ze hem ook wel erg kan benauwen en hij ook wel eens zijn eigen ding wil doen. Dus een keer in de week stappen, of wat anders leuks doen met mij (en andere vrienden), lijkt hem ook hartstikke leuk.. Alleen, zij is gewoon erg bezitterig en wil overal mee naartoe. Nu vroeg hij aan mij of ik niet een idee had voor een 'alibi'. Gewoon voor 1 avond in de week ofzo, misschien 2. Ik zat zelf te denken aan een hobby (voetbal ofzo) alleen dan moet je weer allemaal smoezen gaan verzinnen enz.... Want dan moet je natuurlijk teamgenoten hebben, wedstrijden, veel te ingewikkeld. We gaan graag samen de stad in dus ja, dan wil het ook wel eens wat later worden! Ik zat zelf te denken aan een avond sauna ofzo? Wat denken jullie? Dan kun je ook wat later weg - en weer thuis komen. Kun je het niet erg laat maken maar oke, het is in ieder geval iets... Maar het lijkt mij dan wel weer opvallend als hij 'ineens' heel vaak naar de sauna gaat en dat eerst nauwelijks deed. Haha het is best wel lastig!!

Wie oh wie heeft een goed idee? Thanks voor het meedenken :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:05

Wat dacht je van : niet in zijn relatie gaan zitten en laat hem zelf maar met haar praten erover.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:05

Ik kan alleen maar zeggen dat de kans dat dit goed afloopt heel klein is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:06

Gewoon eerlijk zijn dat hij meer ruimte nodig heeft en wel eens met vrienden weg wil?
Dit lijkt me nou niet iets om over te gaan liegen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:06

Sorry maar als hij een alibi moet verzinnen om iets met zijn beste vriendin te doen, in wat voor relatie zit je dan.. Ik zou me er niet mee bemoeien maar het ook niet pikken dat hij een alibi moet verzinnen om met jou om te kunnen gaan. Als ze erachter komt dat hij liegt ben jij ook de dupe.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:07

Ik denk dat het heel erg dom en onverstandig is om je hierin te gaan mengen... dat gaat alleen maar gezeik opleveren.
Zeg hem dat hij zelf ook ballen heeft om het met haar te bepraten, en als het hem niet zint dat zijn vriendin bezitterig is en ze er niet uitkomen , hij het moet uitmaken.. zo simpel is het.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:07

Waarom zou zijn vriendin er niet bij mogen zijn? Is toch ook gezellig? Als je al moet gaan liegen om waar je bent, ben je niet te vertrouwen!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:08

Oenka schreef:
Waarom zou zijn vriendin er niet bij mogen zijn? Is toch ook gezellig? Als je al moet gaan liegen om waar je bent, ben je niet te vertrouwen!

Ik snap heus wel, dat het niet altijd leuk is om iemand overal mee naar toe te moeten slepen. lijkt mij ook niet echt gezond als je niks voor je zelf hebt :')

quera

Oenka schreef:

Ik wil ook niet dat mijn vriend overal bij is hoor :D

Sting

Ga met iedereen mee. Voor 1 avondje een alibi verzinnen, kan ik me nog voorstellen. Maar standaard elke week smoesjes gaan ophangen? Dan valt hij een keer door de mand én lijkt me niet gezond voor een relatie om zo met elkaar om te gaan.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:09

Ik denk dat hij eerlijk moet zijn, gewoon aangeven dat hij graag een avondje op pad gaat, met ff tijd voor zichzelf.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:09

Hij moet met haar praten dat hij wat voor zich zelf wilt doen. Geen alibi verzinnen, in een goede relatie moet je hier over kunnen praten. Een alibi komt toch vanzelf boven water en ik denk niet dat jij dan een van de 'boosdoenders' wilt zijn.
Laat ze hier over praten en bemoei je je er niet mee, daar krijg jíj alleen maar problemen van.

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:10

Ik stel voor dat hij zijn vriendin gewoon verteld dat hij wel eens een avondje voor zichzelf iets wil ondernemen. Hoe hij dat verder met haar oplost en hoe zij reageert is jouw zaak niet.

Roane

Ik kan ook heel onzeker zijn, dus ik herken dit wel, en we hebben het er ook over. Maar als ik er achter zou komen dat hij stiekem een 'alibi' nodig heeft om af te spreken met vrienden, of nog erger vriendinnen (hoezo nog erger; omdat hij dan ook nog eens stiekem afspreek met een vrouw :D je bent onzeker of je bent het niet) en als hij het niet eens met me wilt bespreken om er samen uit te komen...

Dan hoef ik hem niet eens meer want dan is mijn vertrouwen helemaal weg :n

Urbiezira

Nee, ik zou ook absoluut geen alibi gaan verzinnen. Want ondanks dat jij en de vriend totaal vriendschappelijk omgaan, als je een alibi gaat verzinnen dan gaat het zeer fout aflopen.

Waarom kan hij niet gewoon zeggen dat hij ook wel eens alleen met jou op stap wil? Als hij dat niet durft te zeggen zit er toch iets niet goed in de relatie, imo.

lauwie

Hij moet met haar gaan praten als je hierom moet gaan liegen komt de relatie nooit goed

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:11

Eerlijkheid duurt het langst meid.
als je nu meegaat in die dingen en de relatie straks (bij wijze van) aan diggelen gaat door dit soort dingen krijg jij de volle laag.. lijkt me ook niet echt prettig. Ik zou maar eens zorgen dat je vriend eens goed met zijn vriendin gaat praten.
Niet gemeen bedoeld hoor, maar hij zal dit toch echt zelf op moeten lossen.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:11

Ik ben het helemaal eens met mijn voorgangers; niet mengen!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:12

Oef, ik zou mijn vingers hier niet aan branden... Als hij niet eerlijk kan zijn in zijn relatie, over dat hij een avondje met vrienden/vriendinnen/jouw wat kan doen, dan gaan er bij mij toch alarmbellen rinkelen over hoe goed die relatie dan is...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:13

Eerlijk duurt het langst.
Liegen gaat niet werken, gaat uitkomen en jullie vriendschappen kosten.

Zijn probleem met zijn vriendin is ZIJN probleem, dat hij met haar moet oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:13

TS vraagt niet om reacties over het hele alibi gebeuren. Het is jammer dat daar op in wordt gegaan. ;)
Het is inderdaad niet het slimste om te doen, ik zou inderdaad proberen er nog een keer over te praten met zijn vriendin. Mocht dat niet helpen gewoon vertellen dat hij iets leuks gaat doen. Desnoods vertellen dat hij een verrassing wil voorbereiden (moet je er ook wel echt een maken!). Of laat haar een avondje op stap gaan met haar vrienden en hij met zijn eigen? :)

Gewoon in elkaar proberen te draaien dat het geen liegen wordt. Zoals voor beide iets aparts bedenken. Maar dat je wel iets leuks kan doen. :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:15

De tip? Dumpen die hap. Als mijn vriend wat met vrienden wilt doen amuseert die zich maar, ik vertrouw hem daarin dat die ook zonder mij niks verkeerds doet en ik heb geen problemen met een avondje alleen op de bank (of bij eigen vrienden). Als die meid geen dag zonder hem kan kan ze beter eens langs de psychiater, hahaha

Selina

Als ik erachter zou komen dat mijn vriend helemaal niet op voetbal zou zitten, zou ik zelf denken dat hij vreemdgaat ofzo. Dan ben je nog verder van huis :+

quera

xSlvna schreef:
De tip? Dumpen die hap. Als mijn vriend wat met vrienden wilt doen amuseert die zich maar, ik vertrouw hem daarin dat die ook zonder mij niks verkeerds doet en ik heb geen problemen met een avondje alleen op de bank (of bij eigen vrienden). Als die meid geen dag zonder hem kan kan ze beter eens langs de psychiater, hahaha

Er bestaat ook nog zoiets als praten :)*

marleen_88

Ik vind dat je altijd eerlijk hoort te zijn in een relatie.
Waarom kan hij niet gewoon zeggen dat ie eens met vrienden op stap wil?
Dat hoort toch bespreekbaar te zijn?

Meng je er maar niet in.