Huisfeestje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Huisfeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:24

Hallo!

Eind januari geef ik een huisfeestje voor m'n verjaardag. :)
Alleen weet ik zo gauw niet hoeveel ik van alles moet in slaan qua flessen wijn, kratten bier, frisdrank en hapjes e.d.
Er komen plus minus 45/50 mensen waarvan er zeker 40 in zijn voor een alcoholisch drankje.
Zijn overigens allemaal jongeren tussen de 16 en 19.
Dat de grens naar 18 is weet ik zelf ook, maar alcohol wordt in principe op privé terrein geschonken en heb hier ook al een topic over gemaakt. Ouders hebben ook toestemming gegeven, die het op mijn kosten ook halen. :)

Wie helpt mij?

MarlindeRooz

Re: Huisfeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:26

Nou een kratje bier per 5 personen zou ik zeggen. :')
Het ligt er echt aan hoeveel ze drinken, en ik zou ze vragen allemaal zelf wat mee te nemen. Dat is hier gebruikelijk en scheelt ontiegelijk.

Ik zou gewoon veel huismerk cola, jus, blikjes energie etc halen en dan eens stuk of 5 á 10 flessen drank om mee te mixen.

Ik zal gewoon per zakje borrelnootjes/chips 5 man rekenen en gewoon een frituurpan aanzetten met onbeperkt bitterballen.

Zo gaat het hier meestal.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:27

Moeten de mensen bijvoorbeeld om 12 uur naar huis of is het de bedoeling dat ze als het licht is geworden naar huis gaan?

Dit scheelt namelijk heel veel in eten en drinken!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:28

3 biertjes per persoon per uur rekenen en dan moet je daar volgens mij een heel eind mee komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:29

robert45 schreef:
Moeten de mensen bijvoorbeeld om 12 uur naar huis of is het de bedoeling dat ze als het licht is geworden naar huis gaan?

Dit scheelt namelijk heel veel in eten en drinken!

Zou tot een uurtje of 3 duren! :)

MarlindeRooz schreef:
Nou een kratje bier per 5 personen zou ik zeggen. :')
Het ligt er echt aan hoeveel ze drinken, en ik zou ze vragen allemaal zelf wat mee te nemen. Dat is hier gebruikelijk en scheelt ontiegelijk.

Zat ik ook aan te denken, maar is dat niet een beetje gek, aangezien het voor een verjaardag is? Als het een zomaar huisfeestje was had ik wel gevraagd of mensen wat mee konden nemen! :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:31

Hier gebeurd dat altijd, ik denk niet dat je van al die 50 man een cadeau krijgt namelijk. Die fles drank is dan je cadeau! _O-

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:31

dat licht eraan hoeveel jongens (bierdrinkers) er komen en hoeveel meisjes (wijndrinkers).

Stel de helft drinkt bier ongeveer 20 personen en je verwacht dat er per persoon 6 biertjes gedronken worden 20x6 = 120 biertjes. In een krat zitten 24 biertjes. 120/24= 5 kratten bier

Stel de helft drinkt wijn 20 personen en je verwacht dat er per persoon 5 wijntjes gedronken worden.
20x5=100 wijntjes. In een (normale) fles zitten 4 wijntjes. 100/4= 25 flessen wijn

en dan moet je ook nog kiezen of je wit/rood/rose neemt. Jij kent de mensen zelf het best en weet dus ook wat er het meest gedronken wordt.

frisdrank werkt het zelfde ;)

je kunt beter te veel hebben dat te weinig. De supermarkt hier wil in overleg ook ongeopende flessen terug nemen. Dit zou je kunnen overleggen voordat je de aankopen doet.

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:32

3 biertjes per persoon? daar kom je er hier niet mee weg ;)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:33

Vaak kun je met een winkel wel afspreken dat je dingen terug kunt brengen :) Heb ik ook ooit eens gedaan bij de appie, later nog 3 volle kratjes teruggebracht :j

Vjestagirl

LotTj3 schreef:
3 biertjes per persoon? daar kom je er hier niet mee weg ;)

3 biertjes per persoon per uur

quera

LotTj3 schreef:
dat licht eraan hoeveel jongens (bierdrinkers) er komen en hoeveel meisjes (wijndrinkers).

Stel de helft drinkt bier ongeveer 20 personen en je verwacht dat er per persoon 6 biertjes gedronken worden 20x6 = 120 biertjes. In een krat zitten 24 biertjes. 120/24= 5 kratten bier

Stel de helft drinkt wijn 20 personen en je verwacht dat er per persoon 5 wijntjes gedronken worden.
20x5=100 wijntjes. In een (normale) fles zitten 4 wijntjes. 100/4= 25 flessen wijn

en dan moet je ook nog kiezen of je wit/rood/rose neemt. Jij kent de mensen zelf het best en weet dus ook wat er het meest gedronken wordt.

je kunt beter te veel hebben dat te weinig. De supermarkt hier wil in overleg ook ongeopende flessen terug nemen. Dit zou je kunnen overleggen voordat je de aankopen doet.

4 glazen wijn uit een fles? Wat voor glazen heb je dan :7

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:35

quera schreef:
LotTj3 schreef:

4 glazen wijn uit een fles? Wat voor glazen heb je dan :7

Frisdrank glazen:, dat is bijna 200ml per glas! 6 à 7 glazen wijn uit een fles lijkt me idd realistischer.

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:36

:') hahaha de wijnglazen zal denk ik aan mij liggen hahaha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:41

LotTj3 schreef:

Denk niet dat TS haar moeder haar mooie wijnglazen beschikbaar gaat stellen. _O-
Mijn mams zou een hartverzakking krijgen denk ik. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:42

Haha ik ga zeker niet de mooie wijnglazen van mn moeder gebruiken!
Lekker makkelijk plastic bekertjes, liever dat dan om het uur glas rapen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:44

In een gewoon plastic bekertje gaat 180ml, dan zit je idd aan 4 glazen per fles.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:48

Wij zorgen voor chips fris en bier. Willen verder geen kadootjes maar dat mensen zelf drank mee nemen. Scheeld veel.

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:00

MarlindeRooz schreef:
LotTj3 schreef:

Denk niet dat TS haar moeder haar mooie wijnglazen beschikbaar gaat stellen. _O-
Mijn mams zou een hartverzakking krijgen denk ik. :')

glazen? uit de fles kan ook :Y)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:02

LotTj3 schreef:

Doe ik meestal ook.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:36

6 wijnglazen uit een fles, qua bier is het lastig hoeveel per uur. Hoeveel % drink bier, hoeveel wijn?

Ga je ook mixdrankjes beschikbaar stellen (passoa, safari, amaretto) of sterkte drank zoals vodka waarmee mensen gaan mixen? In dat geval zeker geen cola, fanta, sprite en jus d'orange vergeten. Gezien de leeftijd zullen er niet zoveel met de auto komen, maar misschien zijn er mensen die helemaal geen alcohol drinken.

Ik had ook altijd het motto 'beter teveel dan te weinig' maar sloeg toch echt meestal teveel in. :) En misschien zijn er mensen die maar een halve avond komen. Die tip dat je ongeopende flessen kan terugbrengen is wel een goeie denk ik, scheelt weer wat geld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:40

En je kunt ook altijd beslissen om maar 3 alcoholische drankjes per persoon beschikbaar te stellen, en voor de rest cola en andere fris dranken en mocktails te schenken. Dat voorkomt stomdronken mensen, maar geeft mensen wel de kans om net eventjes dat tikkie losser te worden door de alcohol.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 02:01

Zo te zien allemaal geen Limburgers. Als we hier een feestje geven wordt er een tapinstallatie uitgehaald. Bier van het vat is vele malen goedkoper dan flensjes, wel betaal je per fust zo'n €50,- statiegeld, particulier. Ook kun je dan volle fusten nog gewoon terug geven. Qua andere drank doet meestal Malibu en Apfelkorn het goed. Wij rekenen zo'n 5 à 6 biertjes per man per uur, en zo'n 2 à 3 glazen andere alcoholische drank en meestal komen we dan wel in de buurt. Overigen moet je ook wel rekening houden met meiden, de meeste drinken over het algemeen alleen wijn.

Qua eten is het altijd makkelijk, een klein buffet en daarna de tafels vullen met chips en nootjes.

Succes! :j

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 02:07

Pfoe hier kom je echt niet uit met drie biertjes per man per uur, zeg maar gerust 5/6 per uur, en de dames meestal vier per uur, alleen drinken die niet uren lang zoveel glazen wijn :+ (nouja mijn ervaring dan he haha)
Aan de hand daarvan iets berekenen?
En hier reken ik ook niet zes man per chips, maar hooguit vier man, maar ik denk dat dat ook wel verschilt.. Wij eten altijd veel _O-
Ik haal altijd veel te veel in huis, maar het komt vanzelf wel op, helaas resulteerde de laatste keer in kotsende mensen, omdat ze het blijkbaar niet aan konden, al die verschillende soorten dranken en de hoeveelheden. (en dat is dan 22 he :') ) Dus dat is misschien ook wel iets om aan te denken, niet teveel verschillende dranken neer zetten?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 02:09

Als alles op is kun je altijd nog stiekem aan de oude flessen Jenever e.d. gaan van je ouders :')

Was klein probleempje toen ik mijn 15e verjaardag vierde xD

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 02:16

Zelf voor bier en wijn zorgen, de rest mogen ze lekker zelf voor zorgen! En niet teveel chips en borrelnootjes, dat schiet niet op meestal.. Frituur gaat wel hard!