Ik kom er niet uit welke kleuren ik nou op de muren moet doen. Graag jullie advies.
Even voor de info:
De keuken en kamer is 1geheel en helemaal met glasweefselbehang behangd ivm scheuren in de muren. Mijn bank is zwart en kuipjes en eetkamerstoelen antraciet. De meubels zijn van teakhout. De vloer is donker en onze keuken is Magnolia met een zwartwerkblad.
Kan je een foto van de keuken plaatsen? Magnolia is inderdaad niet een kleur die je met wit (of wit tinten) moet combineren. Wat je zou kunnen doen is wit met een puntje zwart. Dus net het wit eraf met zwart. Dus een heeeeeel licht grijs http://www.ralkleuren.com/ Kijk daar maar eens naar 9002
Ik zou voor een grijstint gaan waar iets bruin of groen in zit, zo past het goed bij het off-white. Als je er een te koele grijs (of andere kleur) bij doet slaat de keuken meer naar geel denk ik.
Wel zou ik proberen ook een aantal muren wit te maken, omdat het anders met de vloer en de donkere meubelen te somber wordt.
Of wellicht als je een karamelachtige kleur neemt, lijkt de keuken hier wel heel wit bij!
Ik heb één muur lichtblauw en de aansluitende muur (veel verwarmingsbuis en ramen, studentenkamer) was al lichtgeel. Deze oogt nu minder geel, veel neutraler is hij geworden.
stroobosje
Geplaatst: 10-01-14 10:32
Kalkverf geeft altijd een erg mooi effect vind ik, ongeacht de kleur.